Rura z włókna szklanego

Witam,
orientuje się ktoś z was czy w naszym pięknym kraju można dostać gdzieś rurę
z włókna szklanego?
Interesowało by mnie coś ala element wędki ale nie zwęzający się.
Średnica coś koło 20-30mm cienkościenna.
I tak dodatkowo, czym trwale i estetycznie się maluję surowe włókno szklane
wystawione na działanie czynników zewnętrznych?
morghul
Użytkownik morghul napisał:
Gdzie rurki dostać to nie wiem. Ale jesli chodzi o zabezpieczenie przed wodą to znajomy malował żaglówkę farbą olejną raz na kilka sezonów. Ale tam jest żelkot a nie gołe włókno.
Marcin "Mamut" Starzykowski
w naszym kraju to nie wiem, ale całkiem niedaleko:
jeśli sprawa pilna, to może sam zrobisz? Półfabrykaty są stosunkowo tanie, a technologia dziecinnie prosta... oczywiście nie będzie tak estetyczne i wytrzymałe jak fabryczna produkcja, ale dla większości celów wystarczy aż nadto.
surowe włókno? masz zapewne na myśli "surowy" laminat. To zależy. Poliestrowy maluje się tzw. "topkotem" czyli żywicą poliestrową z dodatkiem parafiny. Ew. może być dobry dwuskładnikowy lakier poliuretanowy, najlepiej taki do cełow szkutniczych. Epoksydowy najlepiej malować lakierem epoksydowym,i dodatkowo lakierem poliuretanowym z filtrem UV. Ale to też zależy, do czego te "rurki". Jeśli masz wątpliwości, spytaj na pl.rec.zeglarstwo... gwarantuję baardzo wyczerpujacy odzew... ;-)
olejną? laminat? zgroza......................
jakub
Reply to
jakub
Gdzie rurki dostać to nie wiem. Ale jesli chodzi o zabezpieczenie
Oj nie... to ma wyglądać :)
Reply to
morghul
Nie bardzo sobie wyobrażam jak, dwuch lewych rąk nie mam ale nie znam się na technologi wyrobu czegoś ze 'szkła'.
Już mówie do czego to ma być. To ma być obudowa (długości 0,5-1,5m) do anteny. Tzn antena wchodzi do środka, coś jak krótkofalowcy mają ale mnie chodzi i coś delikatniejszego i estetyczniejszego.
Reply to
morghul
A może zamiast włókna szklanego to dać po prosu rurkę z PP albo PE ? Łatwiej średnice dobrać a przy antenie przeszkadzać nie będzie. Można sprawdzić kawałek rurki przez próbe w kuchence mikrofalowej
Marcin "Mamut"
Użytkownik "myszek" snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl...
i folie mylarową mają a ja drukuje na kalce :( ciekawe za ile
paweł pawlicki
Reply to
Pawel Pawlicki