Skad sie bierze os obrotu ?

Witam,

chce sobie zrobic hustawke typu

--------- 0

Zakres obrotu okolo 10 stopni, jedno ramie dlugosci ok. 50 cm, drugie - ok. 80 cm. Szerokosc - ok. 50 cm. Udzwig: po 50 kg na kazdym ramieniu. Cala 'praca' tej hustawki to bedzie wykonanie jednego przechylu. Ale nie bedzie to urzadzenie jednorazowego uzytku :)

Mam w zwiazku z tym takie pytania:

1) czy warto zrobic to na lozyskach, czy tez po prostu wziac profil kwadratowy ustawiony na sztorc ? Albo wstawic rurke w rurke ? 2) jezeli lozyska - to skad wziac os obrotu ? Czy musze jakos specjalnie wytoczyc, czy wystarczy kawalek rurki stalowej, kupionej na skladzie budowlanym ?

Macie jakies rewolucyjne pomysly, dzieki ktorym zrobie taka hustawke w 10 minut i zerowym kosztem ? :)

Reply to
pluton

Może zawias? Konrad

Ja to bym zrobił huśtawkę ze sznurkiem. Ale ja to truskawki z cukrem, wiesz jak jest.

Reply to
kogutek

pluton pisze:

Będziesz dźwigał Ziemię :)

Reply to
PeJot

> Może zawias?

To proste. Katapultę budujesz, na wypadek oblężenia twojej piwniczki. Konrad

pluton pisze:

Podobno nikt z Nią nie wygrał...

Reply to
PeJot

pluton pisze:

Ale też może wisieć na sznurku.

_________ _______Y________ | Y_Y | / \ | |

Reply to
Qwerty

pluton pisze:

Trzeba tą Twoją wodę ognistą przebadać organoleptycznie pod względem wpływu na nią wyżej wymienionych ;)

Reply to
Qwerty

Dnia Mon, 05 Oct 2009 09:15:45 +0200, Qwerty napisał(a):

Proponuję wizję lokalną, na pewno na miejscu padnie wiele pomysłów racjonalizatorskich. ;)

Reply to
Borys Pogoreło

Dnia Wed, 07 Oct 2009 23:00:10 +0200, kogutek napisał(a):

Pozostaje tylko poczekać, aż się pomyli przy zagęszczaniu i zajedzie na pole minowe ;-)

Reply to
Borys Pogoreło