Sprz─Ög┼éo "┼Ťlizgowe" ?

Witam Mam w tekscie angileskim mam "slipper clutch" - sprz─Ög┼éo, kt├│re roz┼é─ůcza nap─Öd po przekroczeniu pewnego momentu obrotowego. W paru polskich tekstach wyst─Öpuje
jako "sprz─Ög┼éo ┼Ťlizgowe", ale jako┼Ť mi nie bardzo pasuje. Czy jest precyzyjne okre┼Ťlenie dla tego rodzaju sprz─Ögie┼é ? PP

Ôťľ
W dniu 2011-01-24 22:05, PL(N)umber_One pisze:

A mo┼╝esz napisa─ç zwyczajnie "sprz─Ög┼éo przeci─ů┼╝eniowe"? Spotka┼éem si─Ö te┼╝ z okre┼Ťleniem sprz─Ög┼éo przeci─ů┼╝eniowe cierne, ale nie mam poj─Öcia czy ta nazwa jest prawid┼éowa.
pozdrawiam
Add pictures here
Ôťľ
wiadomo┼Ťci

Czy wiesz jaka jest konstrukcja tego sprz─Ög┼éa ? Normalnie sprz─Ög┼éo przeci─ů┼╝eniowe to zestaw p┼éytek (jak kto woli tarczek) sciskanych spr─Ö┼╝ynami, kt├│re po przekroczeniu max momentu zaczyna si─Ö ┼Ťlizga─ç.
Jednak s┼éowo slip(-ring) te┼╝ si─Ö pojawia cz─Östo przy sprz─Ög┼éach elektromagnetycznych z doprowadzeniem zasilania przez pier┼Ťcie┼ä ┼Ťlizgowy i szczotk─Ö. Okre┼Ťla w┼éa┼Ťnie ten pier┼Ťcie┼ä
Gejzero.
Add pictures here
Ôťľ

Dok┼éadnie tak jest skonstruowane. To jest sprz─Ög┼éo w modelu samochodu z nap─Ödem elektrycznym. Mo┼╝e "sprz─Ög┼éo przeci─ů┼╝eniowe cierne" b─Ödzie OK ? PP

Ôťľ