stalowe kapilary do chromatografii

Witam, jak one sa produkowane ? ? Taka kapilara ma srednice wewnetrzna od 50 do kilkuset mikrometrow.
pozdro

Bierze sie preta ze stali o srednicy np 150. Wierci w nim dziurę i rozciaga. W czasie rozciągania można kolibrować w środku albo na zewnątrz albo w środku i na zewnątrz jednocześnie. Albo wcale nie kalibrować. Co kto woli. Tomek

On Fri, 4 Mar 2005 13:50:16 +0000 (UTC), Tomek wrote:

Jak sie robi kalibracje w srodku odcinka powiedzmy 100m ?

Tak samo jak na odcinku 5 cm. Kalibrownik ma małą długość i jest w środku tylko w ciągadle. Na zewnątrz pierścien o średnicy zewnętrznej, mniejszej od materiału wejściowego w środku pręcik o średnicy jaka ma być w środku rurki. Ten pręcik przełożony przez tą wywierconą dziurę i gdzieś tam zamocowany. Jak zaczynasz wyciągać to obciska sie na tym pręciku. Jak będzie wiele takich narzędzi o coraz mniejszych średnicach to zrobisz dużo cienkiej rurki z takiego preta. Tomek

On Fri, 4 Mar 2005 20:33:18 +0000 (UTC), Tomek wrote:

Ale mnie interesuje wlasnie to "gdzies tam zamocowany" :-)
Nie podeprzesz bo jak, mozesz ciagnac drutem .. ale on cienki jak wlos :-)

Poszukaj jakiś materiałów o produkcji rur z kalibrowaniem. Sposób jest taki sam w przypadku rury o średnicy metra i włosa. Marzędzia są tylko w tym drugim przypadku mniejsze. Rysunek by wyjaśnił wszystko ale nie ma jak go zrobić. Tomek

On Sat, 5 Mar 2005 16:46:09 +0000 (UTC), Tomek wrote:

Zwrociles uwage o czym mowa ? _KAPILARA_ o srednicy 50 _MIKRO_metrow i dlugosci wielu _METROW_.
Ja sobie nie wyobrazam zamocowania ..

To jak nie masz wyobraźni to poszukaj rysunków jak to sie robi. Wtedy będziesz wiedział a nie gdybał. Tomek

Tomek wrote:

Gościu, chcesz dać do zrozumienia, że ID 0.05mm się ciągnie z mandrelem- bo coś o tym wiesz, czy fantazjujesz?
Konrad

Gościu. Dla mnie to tylko kwestia skali. Ale jak wiesz jak to sie robi to napisz. Czekam. Tomek

Tomek wrote:

Chcesz kupić technologię? :-))))) Konrad

Nie, bo nie robię kapilar. A jakbym chciał robić to albo opracowałbym sam albo kupiłbym tam gdzie ją mają i chca sprzedać. Ty na pewno nie masz tej technologii więc w sposób naturalny jesteś wykluczony z grona sprzedawców. Tomek

Tomek wrote:

Znowu pyskówka z trollem, trochę mi szkoda prądu.
Otóż daruj sobie przechwałki. Firma "X", zanim tą technologię opracowała, straciła "Y" lat pracy "Z" inżynierów i wsadziła w to "A" pieniędzy. Właścicielowi się opłaciło, bo w efekcie firma "B", światowy potentat kupił ten zakład za "C" pieniędzy. Znam tych ludzi i ten zakład- zrobili to, jak mówili, po to żeby światu pokazać że się da. Nie znam dokładnych danych marketingowych, ale myślę że każdy z nas miał wiele razy robiony zastrzyk igłą z ich rurki. A to dla nich właściwie jak rynna- robią je, bo z tych naprawdę cienkich nie da się wyżyć.
Konrad
PS. Jak byś wytłumaczył swoj standardowo wkurwiający tekst "To jak nie masz wyobraźni to poszukaj rysunków jak to sie robi. Wtedy będziesz wiedział a nie gdybał." ??? Jesteś zwykłym lamerem który na wszelki wypadek coś pościemnia, bo i tak nikt nie wie o co chodzi?
On Sun, 6 Mar 2005 13:25:54 +0000 (UTC), Tomek wrote:

To moze wez jakas wieksza walcarke i pokaz nam obliczenia do przeskalowania ?
Ale najchetniej to bym zobaczyl przyklad dzialania.

Ty i poprzednik dwuliterowiec pomyliliście adres. To nie ja chcę wiedzieć jak to się robi. Ja wiem jak się robi rury bo mnie tego uczono. Na dodatek w ramach praktyk w pewnej hucie widziałem to z bliska. To co napisałem jest obowiązujęce dokąd ktoś inny nie opisze innego sposobu. Na razie kapilary są przeciągane z kalibrowaniem. I żeby jednemu z was piana z pyska poszła to tego nie zmieni. Chyba że potrafi obalić to co napisałem. Na głupie odzywki nie będę reagował. Tomek