stół obrotowy

jak przenieść sygnały elektryczne w ruchu obrotowym.
stół obraca się cały czas w jedną stronę i muszę dostarczyć sygnały do
czujników znajdujących się na obrotowym blacie
może ma ktoś może jakieś foto podobnych rozwiązań?
będę wdzięczny za pomoc w danym temacie
pozdrawiam
wlemac
Reply to
wlemac
Może przez wifi?
Konrad
A co ty masz za czujniki, do których sygnały trzeba dostarczyć?
Reply to
KA
Cześć,
widziałem przynajmniej kilkanaście maszyn wyposażone w stoły obrotowe albo w dwupołożeniowe siłowniki obrotowe ze stołem dwupołożeniowym. W każdym z tych rozwiązań wszelkie czujniki były umieszczone na elemntach obudowy. Na stole umieszczone są gniazda robocze, w gniazdach wykrywano obecność i pozycje komponentów, niektóre cechy charakterystyczne komponetów. wszystkie te żeczy wykrywane były czujnikami optycznymi. Od razu wiem co powiecie czujniki są mało precyzyne i kłopotliwe w obsłudze, jednak powiem, że dobry projekt, odpowiednia regulacja zapniają prawidłową pracę takiego czujnika.
pozdrawiam M.
Użytkownik "KA" snipped-for-privacy@b.c napisał w wiadomości news:e3qilp$94r$ snipped-for-privacy@> > jak przenieść sygnały elektryczne w ruchu obrotowym. > > stół obraca się cały czas w jedną stronę i muszę dostarczyć sygnały do > > czujników znajdujących się na obrotowym blacie > > > > może ma ktoś może jakieś foto podobnych rozwiązań? > > będę wdzięczny za pomoc w danym temacie > > > > Może przez wifi? > > Konrad > > A co ty masz za czujniki, do których sygnały trzeba dostarczyć?
Reply to
invalid unparseable
a zasilanie tez mozna zapodac przez wifi? przeciez nie bede szalal z bateriami
w zasadzie odebrac :)
pozdr wlemac
Reply to
wlemac
1. szczotki i odpowiednie pierścienie na osi 2. transformator w wirującym uzwojeniem (jak w magnetowidzie) 3. dane radiowo a zasilanie tak jak w p.2
Paweł
Reply to
invalid unparseable
A o zasilanie nie pytałeś :-) Ale czemu masz nie szaleć? Może to wcale nie problem akumulator postawić?
Konrad
Reply to
KA
Ale stół się obraca dosyć powoli...
U nas w Gdyni są trolejbusy. Może by zrobić trolejbusowe zasilanie stołu? :-)
Konrad
Reply to
KA
KA napisał(a):
Tym bardziej nie ma problemu. Jakiś czas temu uruchamiałem fabryczny stół obrotowy Bruel&Kjear do pomiarów akustycznych. 1 obrót na 80 sekund. Na stół podawane jest 230 VAC, dobre kilka A do zasilania badanych urządzeń - wystarczyły 2 pierścienie z mosiądzu i 2 szczotki. Pracuje wyśmienicie, mimo iż ma ze 30 lat. Na tej grupie czytałem, że taki stół był wykorzystywany do obracania świątecznej choinki :)
Reply to
PeJot
snipped-for-privacy@o2.pl napisał(a):
Do tego jest jeszcze jeden zespół szczotek przekazujący sygnały pomiarowe na poziomie miliwoltów.
Reply to
PeJot
Ja raczej żartowałem z tymi powolnymi obrotami. Do zaindukowania czegokolwiek one nie wystarczą :-) Ale bardziej obawiam się tego, że nie będzie jak tego zabudować w osi stołu. Od dołu- może oznaczać totalną przeróbę. Od góry- może przeszkadzać.
Konrad
Reply to
KA
Jeszcze mozna optycznie. LED na osi, fotodioda nad nia. Czasem nawet mozna na obwodzie a nie na osi - jak transmisja szybka :-)
J.F.
KA napisał(a): -)
W opisanym przeze mnie urządzeniu 230 VAC prowadzane jest przez pierścienie nie na obwodzie osi, lecz na płaszczyźnie obrotowej; pierścienie ułożone koncentrycznie pod stołem obrotowym. Cały ten zespół liczy pewnie z 10 mm grubości.
Reply to
PeJot