TurboCAD prosba o opinie

Witam Znalazlem w sklepie taki programik: http://www.turbocad.com/TurboCAD/TurboCAD15/TurboCADDeluxe15/tabid/702/Default.aspx
Czy ktos pracuje na tym programi i moglby podzielic sie wrazeniami ? Programik potrzebny do bardzo prostych rysunkow technicznych. To modelowanie 3D to raczej jako gazdzet. Programik kosztuje 110USD. Dodatkowo rozwazam QCADa ale skoro moge doplacic troche i miec 3D to moze warto ?
Dziekuje za pomoc
Dnia 2008-04-21 18:15, Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

http://www.turbocad.com/TurboCAD/TurboCAD15/TurboCADDeluxe15/tabid/702/Default.aspx
Na stronie jest opcja "Free Trial" - potestuj co potrafi i sam się przekonaj.
--
Michał Grodecki
Uwaga - w nagłówku adres antyspamowy

Mam (starawa) wersje Turbocad V10.1 Deluxe (byla z gazeta :). Na poczatek - te rozne "Deluxe" "Proffesional" itp. moga byc dosc wazne - np. Deluxe nie pozwala na tworzenie "prawdziwych" bryl 3D (np. bryla utworzona przez obrot nie ma obrysu kolistego tylko wieloscienny i bez kombinacji nie da sie "zlapac" za jej srodek podczas dalszego rysowania), jesli chodzi o 2D - najbardziej mnie zabolalo ze moja wersja najwyrazniej nie pozwala na ustawiania "ograniczen konstrukcyjnych" ("constraints", np. "te dwie linie maja byc zawsze rownlegle, a te okregi - wspolsrodkowe"). Demko dostepne na stronie producenta prezentuje chyba najpelniejsza wersje - przez 12 dni bodajrze :(. Kolejna sprawa - brak darmowych tutoriali - znalazlem troche na sieci ale w wiekszosci odnosza sie do wersji proffesional, i w trakcie "przechodzenia" szybko trafia sie na "sciane" wiec do ceny programu prawdopodobnie trzeba doliczyc jakis podrecznik (chyba ze w wersji pudelkowej jest jakis). Interface - moim zdaniem niezbyt wygodny, kupa przyciskow (choc to moze byc zwiazane z faktem ze chce swoje modele w 3D :). Uperdliwy tryb "lapania" - jak jest wlaczony nowy punkt mozna dodac WYLACZNIE w punktach przyciagania, a jak wylaczony - wszedzie. Moze to kwestia przyzwyczajenie ale ciagle "wlacz, wylacz" doprowadza do pasji. Na zakup podrecznika sie nie zdecydowalem wiec mozliwe ze powyzsze uperdliwosci sa zwiazane z brakiem wiedzy (jak sie nie zna skrotow klawiszowych trzeba klikac, caly czas). Zdrugiej strony - byc moze tobie ten program bardziej podejdzie - na wyczucie jest to typowy program 2D do ktorego "domontowano" tryb 3D (i dlatego tak ciezko mi sie go uzywa). W trybie 2D ma w zasadzie wszystkie typowe narzedzia. Na roznych forach widzialem sporo dobrych rysunkow zrobionych tym programem przez amatorow. Głowna przyczyna mojej irytacji Turbocadem jest chyba "Adlibre Xpress" (http://www.alibre.com/xpress /) - darmowe demo (AFAIR nieograniczone czasowo, z ograniczona funkcjonalnoscia) parametryczny 3DCAD. IMHO tak wygodny w uzyciu ze po kilku godzinach uzywania ciezko przesiasc sie na cos innego :) Ma dobre tutoriale, dosc przejrzysty interface, no i jest parameteryczny - znaczy rysujac definiuje sie zaleznosci pomiedzy elementami ktore program stara sie sam utrzymac podczas ich modyfikacji (jeden z zalaczonych przykladow to model silnika spalinowego - mozna sobie pokrecic walem i poptrzec jak chodza tloki). Calkiem przyjemny w uzyciu jest tez "Google Sketchup" - tyle ze jest zorientowny wylacznie na 3D, w zamian za to ma przyjemny interface (bardzo wygodny sposob wprowadzania wartosci licznbowych typu kat, ilosc powtorzen itp. - w zamian za to niemal bezuzyteczne wymiarowanie gotowego rysuknu) GRG
Newsbeitrag

A i jeszcze dodam http://www.solidedge.eu.com/isapi/eds.dll/pages?page=free_2d - darmowka do 2D, IMHO duzo lepsza niz TurboCad GRG
snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Są darmowe CAD-y