ułamek molowy - BARDZO PILNE!!!

Witam,
Oto tresc zadania:
wyznacz ułamek molowy wody w powietrzu wilgotnym wiedząc że wilgotność
bezwzględna Y=0,18 kg wilgoci/kg powietrza suchego.
Prosze o wyjasnienie i rozwiązanie zadania, potrzebuję to do egzaminu.
Będę wdziędzna za wszelkie sugestie i odpowiedzi.
Poazdrawiam
Ola
Reply to
olixa
I co jeszcze?...
A.L.
Reply to
A.L.
TO NAPRAWDE BARDZO PILNE!!! MUSZĘ MIEĆ ODPOWIEDZ DO JUTRA DO GODZINY 8.30 RANO. BARDZO PROSZE O WSKAZOWKI. POZDRAWIAM OLA
olixa snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):
Reply to
olixa
olixa napisał(a):
A jak jej nie dostaniesz to się na nas obrazisz? To nie jest bezpłatny helpdesk działający 24/7 i nikt nie ma obowiązku tutaj Ci odpowiadać. Uczelnianą bibliotekę zamknęli czy zorientowałaś się, że wypadałoby z niej skorzystać dopiero wczoraj wieczorem?
No i jescze jedno: 1) Nie krzycz bo hałas szkodzi zdrowiu 2) Tnij cytaty(szczególnie własne) i odpowiadaj pod nimi - szanujesz w ten sposób tego, kto zechce przeczytać to, co napisałaś.
Reply to
badworm
Hej!
Mam pomysł jak to rozwiązać - mam nadzieję, że jet prawidławy. Ja Ciebie tyklo naprowadzę - policzyć musisz sama. Napisz wynik sprawdzimy czy się zgadza.
Dla ułatwienia narysuj sobie to schematycznie
Teraz powinno być łatwiej Musisz wziąć układ okresowy i policzyć - masę molową wody - masę mol. powietrza pamiętając że (sprawdź to): 78% N2, 21% O2, 1% inne Po obliczeniu mas molowych ułóż proporcję i policz normalnie jak się liczy ułamki molowe (z def.) x_wody=n_wody/(n_wody+n_powietrza) x-ułamek molowy n-liczba moli
Skożystaj też z n=m/M n- licz. moli. m-masa M-masa molowa
Pozdrawiam Marcin
Reply to
Marcin Berkowski