Wiercenie we włóknie węglowym

Mam element z włókna węglowego, w którym mam wywiercić kilka otworów fi
3 mm. Nigdy w tym nie wierciłem i nie wiem czego się spodziewać, a nie
mogę sobie pozwolić na zniszczenie, bo element jest tylko jeden.
Czy dobrze kombinuję, że wierci się w tym podobnie jak w laminacie
szklanym? Ostre wiertło i duże obroty będzie ok?
Jacek
Reply to
Jacek
Loading thread data ...
W dniu 2018-07-29 o 18:09, Jacek pisze:
Poszukaj filmików instruktażowych.
formatting link
WM
Reply to
WM
Dnia Sun, 29 Jul 2018 18:09:22 +0200, Jacek napisał(a):
Tez nie wiercilem, ale mysle ze latwiej niz w szklanym. Szklo jest wredne.
I na moj gust to wolne obroty powinny sie nadawac, a moze nawet lepsze.
J.
Reply to
J.F.
W dniu 29.07.2018 o 19:05, WM pisze:
Dzięki. Pomysł z oklejeniem taśmą wykorzystam i obroty dam wolne, a nie szybkie, bo widzę, że w tym się wierci łatwo. Jacek
Reply to
Jacek
W dniu poniedziałek, 30 lipca 2018 01:09:24 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
Obroty niskie, a wiertło do drewna. Trzeba ostro ciąć włókna na obwodzie.
Reply to
Konrad Anikiel
Jak chcesz gladkie w srodku otwory i nie poszarpane krawedzie to bardzo wysokie obroty. Dla wiertla 3mm dalbym z 5000obr/minute. Musisz zabezpieczyc detal zeby przy przechodzeniu wiertla nie zostal poderwany. Wiertlo musi byc ostre jak brzytwa. Chlodzenie powietrzem. Po napunktowaniu zrob prowadzenie nakielkiem. Nie wierc z reki tylko na wiertarce kolumnowej. Od biedy jak nie masz to najgorszy stojak do wiertarki recznej bedzie lepszy od wiercenia z reki ale przy wiertarce recznej beda za male obroty. A jak Ci wystarcza dziury to byle jakie wiertlo do metalu i byle jaka wiertarka.
Reply to
4kogutek44
W dniu 29.07.2018 o 23:49, Konrad Anikiel pisze:
Rada z wiertłem do drewna przednia, ale nie znalazłem wiertła 3,5 mm, są tylko 3 albo 4 mm. Dostałem kawałek rurki z włókna węglowego do prób i poćwiczyłem. Lepiej idzie na dużych obrotach. Przy wierceniu wiertłem do metalu musi być ostre, jak brzytwa, bo inaczej materiał pęka. Jacek
Reply to
Jacek
W dniu czwartek, 2 sierpnia 2018 02:45:36 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:
Karbon zachowuje się z grubsza jak drewno. Wiertło do metalu to ostateczność, jeśli z braku odpowiedniego narzędzia musisz użyć wiertła do metalu, to faktycznie musi być bardzo ostre i jechać szybko żeby zbierać jak najmniej materiału. Do drewna 3.5 mm nie możesz znaleźć? Słabo szukasz.
Reply to
Konrad Anikiel
Tylko mam nadzieję, że robisz to w masce lub pod solidnym, miejscowym wyciągiem, bo włókna węglowe są dużo bardziej wredne zdrowotnie od szklanych.
Reply to
Marcin Debowski

Site Timeline

PolyTech Forum website is not affiliated with any of the manufacturers or service providers discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.