Wykładzina żarowytrzymała pieca CO. Czym skleić

Witam W piecu gazowym CO (Junkers Cerastar) wnętrze komory spalania wyłożone jest płytkami grubości ok. 10 mm z tworzywa nieco przypominającymi azbest lub twardą wełnę mineralną. Tworzywo jest dość kruche i w paru miejscach płytki mi popękały. Jaka jest temperatura w komorze spalania pieca nie wiem, ale odległość płytek od palnika/płomieni to kilka centymetrów. Czym to skleić ? Pozdrawiam PP

Reply to
Swift

W dniu 08.11.2017 o 00:51, Swift pisze:

A musisz kleić? Pęknięcie czemuś przeszkadza? Jeżeli chcesz, aby się trzymało w kupie, to może wystarczy związać cienkim drutem?

Jak koniecznie chcesz kleić to widzę dwie opcje:

1 kontakt z Instytutem Materiałów Ogniotrwałych:
użycie czegoś od nich
  1. uszczelniacz żaroodporny do kominków w tubie za ok. 20 zł Jacek
Reply to
Jacek

To są płytki bardzo podobne do tych:

Drutowanie raczej odpada. Z miejsc pęknięć osypują się drobinki tej wykładziny i zanieczyszczają palnik więc dobrze jest skleić.

Reply to
Swift

W dniu 08.11.2017 o 20:37, Swift pisze:

No to sklej tym do kominków albo kup kawałek płyty izolacyjnej i wytnij kształt, jaki trzeba. Cena tego elementu z Vaillanta jest "nieznacznie" przesadzona. Ja bym szukał w firmach od materiałów ogniotrwałych. Jak jesteś ze Śląska, to mam kilka namiarów, ewentualnie

Jacek

Reply to
Jacek