2 x silnik do napędu paralotniowego

Witam,
Nie znam się na modelarstwie, natomiast budujemy z kolegą prototypwy napęd do paralotni. Ponieważ musi być bardzo lekki jest wielce prawdopodobne że
użyjemy silniki modelarskie. Rozważamy użycie jednego dużego silnika np. http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_idT3 lub też zrobienie napędu składającego się za dwóch jednostek napędowych zamocowanych na wysięgnikach po bokach przy użyciu np takich dwóch silników http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_idi0
Co o tym sądzicie, być może macie lepsze pomysły. Optymalny ciąg to ok 55 kg, a minimalny to 40 kg.
ZbigXC
ZbigXC pisze:

Witam no a jakie może osiągają takie edytowane do takich paralotni ? Bo to wszystko jest kwestia mocy , Myślę ze elektrownie to już potęga bo kolega napędza łatane 2,2m elektryka i to kosztowało ok 4 k zł a ciąg tylko 6,5 kg .

Marku. Z szacunkiem do Ciebie, ale nic z tego tekstu nie zrozumiałem. Chyba się starzeję... Co to jest "elektrownia"? - Napęd elektryczny? Czego synonimem jest "kolega"? Co to jest "łatane 2,2m elektryka"?
Za to 4kzł zrozumiałem. I jestem z tego dumny!
--
Lukasz

LukaszS pisze:

Drogi Łukaszu Ja już sie przyzwyczaiłem ze nie rozumiesz wiec ....

Lukasz chyba nie jest jedynym. Obawiam sie, ze malo kto zrozumial to co napisales. Mozna sie jedynie domyslac o co Ci chodzilo.
Pozdrawiam
Darek

Dzięki za wsparcie mojej walki! Chyba się jeszcze dobrze domyśliłem, że zamiast "edytowane", to miało być raczej "dedykowane" :)
--
Lukasz

DJ pisze:

OK będę pisał wyraźnie , dokładnie i drukowanymi literami .

Ja sadze, ze warto zdecydowac sie czy mysli sie o napedzie spalinowym czy elektrycznym. To dwie zupelnie inne bajki. Co do podanego linku do silnika elektrycznego to dwa takie silniki to duzo za malo. Jezeli juz to mozna wziac pod uwage takie cos: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProductQ42&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_ (eq:_70-55) Nie dosc, ze cana duzo nizsza od tego w linku to jeszcze moc na oko tak ze 2 razy wieksza. Przy dwoch silnikach i mocy okolo 13 kW ma szanse naped miec wystarczajace parametry. Pomysl z dwoma silnikami na wysiegnikach po bokach moim zdaniem jest raczej bez sensu. Jak juz to trzeba zastosowac przekladnie przenoszaca moc z 2 silnikow na jeden wal i jedno wieksze smiglo.
Pozdrawiam
Darek
Myślę, że elektrykę do paralotni, to sobie można podarować. Fakt, że można wycisnąć podobną moc do spaliny, ale tylko przez 5..7min. Potem ciężar akumulatorów jest już problematyczny.
Pozdrawiam Maniek.
DJ pisze:

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProductQ42&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_ (eq:_70-55)
Mój silnik Saito 91 ma ciąg 4,5 kg przy obrotach ok. 9400 ( moc podawana przez producenta 1,9 kM . Teoretycznie należało by użyć 10 takich silników . Rozumując dalej należało by mieć moc dostępna około 19 kM czyli kawał silnika . Myślę ze taki silnik będzie trudno dobrać. Może silniki z Trabanta miały około 23 kM .Ma wiele zalet,chłodzenie ,powietrzem,dowolne położenie PS. czy napisałem w sposób zrozumiały ?

IMHO to poszukajcie jakiegoś silnika od motocykla japońskiego.
Będzie Pan zadowolony :-)
Bo trabant to już trochę nie te czasy :-)
Pozdrawiam
Jacek
Witam Silnik ZDZ210 ze śmigłem trzyłopatowym Mejzlika i dobrym wydechem to około 36 do 39 kg ciągu. Mam na zbyciu ZDZ 420, który daje około 50 do 60 kg. Powinno wystarczyć. W Czechach facet ZDZ210 napędza motoszybowiec, którym sam lata. Pozdrawiam Władek
Silnik zaiste zacny. ;) A czy moglbys sie podzielic wrazeniami z jego uzytkowania? Jak wyglada bezawaryjnosc, drgania, zuzycie paliwa itp...
Dzieki i pozdrawiam, Darek.