Aparatura RC - jakie pasmo?

Jestem kompletnym laikiem ale zainteresował mnie wygląd aparatury RC podczas oglądania reportażu z zawodów walk modeli na lotnisku w Kobylnicy. Kiedyś nadajniki miały
anteny takie jak radia UKF - długie, teleskopowe, tymczasem w reportażu widziałem krótkie, czarne, jak tu: http://www.tinyurl.pl?paMYK2F9
O ile pamiętam, kiedyś pasmo modelarskie to bylo coś około 27 MHz (?) a w jakim paśmie teraz pracują modelarze?

nadal mają. Aktualnie najczęsciej lata się na 35MHz, ale także na 27.

to była aparatura na 2,4GHz w paśmie ISM. Obecnie coraz częściej spotykane.
Pozdrawiam Darek

Czy odbywa się jakaś migracja ku 2,4GHz? Dlaczego pojawiła się trzecia częstotliwość? A może ma jakieś zalety w porównaniu z tymi starymi?

owszem - np krótsza niełamliwa antena :) reszta zalet to już przypadła producentom czyli nieserwisowalność sprzetu przez usera w zasadzie to nieserwisowalność w ogóle

Praktycznie na 27 się już nie lata wiekszymi modelami. Za blisko CB.
Dz. U. 2007 Nr 138 poz. 972 http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=WDU20071380972&type=2&name 0070972.pdf
--
Lukasz
N 50 05' 04"