Piper j3 cub - elektryk - rozpiętość 1,2m co sądzicie o tym samolocie?

Witam Chcę zacząć przygodę z modelami latającymi a dokładniej z samolotami.

Na swój pierwszy samolot wybrałem Piper J3 Cub o rozpiętości 1,2 m z lotkami, waga 700 gr, konstrukcja z balsy, napędzaney silnikem klasy 400. Intuicyjnie wybrałem górnopłata z podparciem ogonowym ponieważ wydaje mi się, że lepiej będzie on wypaczać błędy pilotażu i przyziemienia kontrolowanego ;). Ja wiem, że zaraz podniesie się krzyk, że zielony użytkownik nie powinien używać lotek. Lotki nie muszę od razu wykorzystywać. Mogę je zablokować w pozycji neutralnej. Patrzę bardziej przyszłościowo i myślę, że kiedyś przyjdzie mi ochota na więcej niż tylko wznios i skręt. A wtedy będę mieć już gotowy modelik do dalszej nauki. Poza tym model ten daje możliwość zainstalowania silnika spalinowego. No i ma miły dla oka, rasowy wygląd "krowy", który dobrze będzie się prezentować w powietrzu i podczas startu.

Po drugie. Do zestawu zamierzam dokupić RC Hiteca model Optic 6, kóry ma już właściwy program (przyszłość) do obsługi samolotu jak również śmigłowca. Planuje w przyszłości bawić się również helikopterem.

Powiedzcie mi - czy model samolotu, który wybrałem nie zacznie mi stroić fochów typu "bo ten typ tak ma". Czy mój wybór jest dobry? Przejrzałem forum, ale nie znalazłem nic na temat pipera o takiej rozpiętości skrzydeł. Owszem - jest on opisany ale w opcji bez lotek, a ja takiego nie chcę. Jest też opisany wariant o rozpiętości 1,8 m, ale ten już bezwględnie wymaga silnika spalinowego. No i aparatura optic 6 (6 kanałów). Bez serw ale z ładowarką i odbiornikiem nowa kosztuje 710 zł, a to nie wiele więcej niż flash 5 który ma tylko 5 kanałów. No i mniej niż podobnej klasy sprzęt futaby czy graupnera, którego nie chcę ze względu do mało intuicyjnego menu madie in geramany.

Proszę szanownych modelarzy znających temat o rzeczową opinię i uwagi (porady) jeśli takie się nasuną.

Pozdrawiam Mirek

Reply to
Mire|

Czat Pogawedki internetowe

Pomoc ABC Niusów Pytania (FAQ) Kontakt

pl.rec.modelarstwo

dobra porada

NAPISZE TAK!!! Wszyscy odeślą cie do linek,forum,google,beda szydzic z ciebie że nie czytasz zaśmieciarz forum tak więc wybór nalerzy do ciebie.Zreszta zaraz sie do czytasz?????? POZDRAWIAM HEHEHEHLIFAN

Reply to
helifan

Napiszę tak: Szukałem przez google i przez odnośniki od ponad tygodnia, ale nic nie znalazłem :( Dlatego pytam

Pzdr! Mirek

Reply to
Mire|

A może tutaj?

będzie taniej... HuSadam

---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>

HuSadam

Użytkownik "Mire|<" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dffgfc$itm$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Zdecydowanie odradzam, ale zanim napisze cos wiecej, daj linka do tego modelu.

Reply to
Ladziak

Użytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości ...........

Jak ci sie nie podoba i nie umiesz sie zachowac to zmien piaskownice. Zasady powstawaly z uwglednieniem, ze ktos umie czytac ze zrozumieniem i chce sie stosowac do pewnych zasad. Jak widac takich jak ty tworcy usenetu nie przewidzieli :-(

PLONK.

Reply to
kojot

użytkownik "Mire|<" napisał:

To nie brzmi bardzo zle. Model jest troche ciezki jak na ten silnik, a przy braku mocy potrzeba ciut doswiadczenia w pilotazu. Nie da sie zrzucic choc

100-150g? Ale co do zasady OK. Oczywiscie konstrukcja balsowa jest nieco delikatna i musisz sie liczyc z naprawami. Polecam dluzszy trening przynajmniej w FMS.

IMO to bardzo dobry wybor.

Reply to
kojot

Witam,

700gr to przy tym silniku troszke sporo. Wsadzisz 500, to bedzie za ciezki...

Tu akurat intuicja zawiodla - z podwoziem klasycznym trudniej sie startuje i laduje, sa znacznie wieksze szanse na kapotaz albo cyrkiel. Kolega wybral na pierwszy model Su-26, bo byl ladny...Od 6 lat latam brzydalem jakby wycietym w tartaku, ale jak lata!

Blad, Lotki jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodzily. Zaszkodzic moze zbyt duze wychylenie sterow, albo brak wzniosu ktory sie spotyka w modelach z lotkami. Natomiast precyzyjne sterowanie sterem kierunku jest bardzo trudne, gdyz tak naprawde zakrecanie modelu powodowane jest przez jego przechylenie (i zmiane wektora dzialania sily nosnej) co jest jakas tam pochodna wychylenia steru kierunku, jego powierzchni, momentow bezwladnosci i turbulencji. Moj syn uczy sie latac modelem - znacznie lepiej mu idzie z "lotkowcem", nie wyczuwa bezwladnosci "Orzelka".

Ogolnie: jesli masz w poblizu pomocnych kolegow - modelarzy - odkup od nich jakegos przechodzonego trenera, bedzie mniej przykro rozbic i odwaga jakas wieksza sie robi. Jesli dzialasz samotrzec, raczej wybralbym jakiegos Litestika albo cos podobnego niskokosztowego. Zbliza sie koniec sezonu, wiec lap pogode i lataj ile wlezie, a przez zime mozesz spokojnie kupic/zbudowac model na nastepny etap. Czasem trafiaja sie fajne okazje na Allegro - takie ze nie oplaca sie budowac.

Pozdrawiam

Robert

Reply to
cavok

I niechybnie gorzej :(

Jeżeli ktoś decyduje sie na porządne radio i model z napędem faktycznie modelarskim to nie degradujmy go do poziomu zabawek, ok ?

Pozdrawiam

Skazoo

Reply to
skazoo

W takim razie polecam ten projekcik

prosty w budowie i znakomicie radzący sobie w powietrzu na standardowym wyposażeniu. Jeżeli nadal chcesz zbudować Piperka (u mnie powoli zaczyna kiełkować 2,7m) to proponuję przeczytac sobie opis trenerka z mojej strony i zwróć uwagę na jego wymiary i masę oraz napęd
,
ższe przykłady dobitnie ukazują możliwość wykorzystania 400tki z przekładnią i pakietu 8xKAN1050 do napędu modeli wielkości 1,2-1,5m i wadze do lotu nawet 950gram.

Pozdrawiam

Skazoo

Reply to
skazoo

From: "skazoo" snipped-for-privacy@o2.pl

Taniej nie w eksploatacji ale w pogrzebie. Przecież napisał wyraźnie że wybrał go sobie na swój PIERWSZY model... Osobiście, życząc jak najlepiej, nie mam wątpliwości co do finału najpóźniej drugiego lotu. Dlatego doradzam na ten PIERWSZY model coś tańszego i łatwiejszego w pilotażu. Przecież wiadomo, że na straty tyle, że znacznie mniej bolesne. HuSadam

---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>

HuSadam

From: "skazoo" snipped-for-privacy@o2.pl

[...]

Witam

Oto ten samolot:

w sklepie jest tylko jedna "trochę za drogi". Ale przypuszczam, że to kwestia ruchomych lotek.

Pzdr Mire|<

Reply to
Mire|

Użytkownik "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> napisał w wiadomoœci news:431be77e$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Tego niestety nie wiem :( Wydaje mi się, że nieduże pole do manewru pozostawia osprzęt RC, ale to raczej pomijalna zmiana. Oto link:

Mire|<

Reply to
Mire|

Użytkownik "cavok" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dfgqf5$ctb$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Witam...

Ja chciałem górnopłata ponieważ ma większą powierzchnię skrzydła czyli zadowoli się już niedużą prekością minimalną aby latać. A co za tym idzie jest może bardziej odporny na błędy pilotażu w granicach rozsądku. Natomiast samoloty typu SU czy spifire lub mustang swoje właściwości lotne zawdzięczają głównie prędkości. Tak myślę... Ale dziękuję za cenną uwagę!

Dokładnie takie same mam odczucia jak Ty. Skręt polega na wykorzystaniu siłu odśrodkowej połączonej z nośnością skrzydła i "zawinięciem" ogona. Jakość nie specjalnie czułbym samolot, który skręca jak lokomotywa na łuku. Tutaj bezlotkowiec kojarzy mi się z rowerzystą który na łuku drogi próbuje jechać z postawą idealnie prostopadłą w stosunku do Ziemi. Jasne jest że uda mu się ten manewr przy niezbyt dużej prędkości, ale jego ciało zapewne będzie mocno męczyć się z utrzymaniem środka ciężkości w takim punkcie aby nie wyciąć orła na zewnętrzną stronę łuku :)

Pzdr Mire|<

Reply to
Mire|

Niestety podany link z jakiegoś powodu nie przekierowuje do strony prezentującej model. Ale łatwo go znaleźć: PIPER J3-CUB EP 399 zł

Pzdr! Mire|<

Reply to
Mire|

Użytkownik "Mire|<" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:dfid2c$qun$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Tu napisalem co nieco o samolocie:

troche informacji w dziale Newsy. Model ma dosyc duze obciazenie powierzchni, wiec jest stosunkowo szybki. Do tego czuly na termike - jak w cos trafi, to go i o 45 st. potrafi tarpnac na bok. Nie przypomina wiec w lataniu prawdziwego, leniwego Pipera. Nie ostrzega tez przed przeciagnieciem i zwala sie niespodziewanie na skrzydlo. Wlasnie, skrzydlo - ma zerowy wznios, wiec samolocikiem nie da sie latac tylko za pomaca steru kierunku i wysokosci. Od biedy moznaby sprobowac lotki

  • wysokosc, ale zakrety beda bardzo brzydkie, z wyslizgiem. Nawieksza wada samolotu jest delikatna konstrukcja ze sredniej jakosci balsy, wg mnie zbyt miekkiej. Nie wyobrazam sobie przerobki tego modelu na spaline. Nie da rady, rozpadnie sie! :D To samo przy twardym przyziemieniu, ktore trafia sie na poczatku latania. W instrukcji jest napisane, ze samolot ma silnik 400. To chyba chinska
4-setka, bo jest sporo dluzsza od normalnej, pobiera prawie 15A i ciagnie jak smok - jest wystarczajaca do tego modelu. Zwykle latam na pol gazu na pakiecie Li-Ion 7.2V. To, co napisalem, to moje spostrzezenia po przesiadce z prostrzych modeli. W rzeczywistosci samolot daje duzo radosci z latania, fajnie sie prezentuje w powietrzu, a cena wg mnie nie jest zbyt wygorowana za konstrukcyjny ARF z napedem w komplecie. Reasumujac, polecam ten samolot jako 2-gi, 3-ci model. Naprawde szkoda zdrowia, zapalu i pieniedzy, zeby uczyc sie nim latac. Zacznij od Easy Stara, a jezeli koniecznie musza byc lotki to przyjzyj sie Easy Gliderowi Electro - oba modele produkcji Multiplexa. Duzo wybaczaja i sa odporne na przypadkowe kontakty z ziemia.
Reply to
Ladziak

Wystarczy drugi raz kliknac na wskazany link i juz dziala.

PZDR,

Szymon

Reply to
Szymon_Shaggy

(ciach)

hehe.. widzę Skazoo, że zaczynasz w końcu robić modele "porządnej" wielkości ;)

--------- pozdrówka

mRqS

mRqS

Użytkownik "Mire|<" napisał w:

Skoro to zestaw, to pozostaje zaufac producentowi. Ja bym byl dobrej mysli. Ciekawe z jakim pakietem podana jest ta waga? Tu moze być z 80-100g rezerwy.

Reply to
kojot