CDR DLA KAZDEGO - odslona 2 :-)

Witajcie
Ze wzgledu na fakt, iz moj pierwotny watek rozwinal sie nieoczekiwanie w
kierunku intensywnej dysputy politycznej :-) pozwalam sobie zrobic jego nowe
wydanie, bo bardzo interesuje mnie jedna sprawa. Na Forum

wiadomosc o projekcie przeczytalo do teraz 260 osob, odpowiedzialy na nia 3
(!!!)
Dla mnie oznacza to z jednej strony, iz jest zainteresowanie tematem, z drugiej
trudno mi sobie wytlumaczyc ta druga liczbe inaczej niz jako blad w "ofercie"
z mojej strony. Bede Wam bardzo zobowiazany, jesli wypowiecie sie na ten temat.
Moze ja mam spaczone spojrzenie na potrzeby rodzimych modelarzy RC ?
pozdrawiam
Alex

Alex
PS: Tu prosze oczywiscie o powstrzymanie sie o wszelkich wypowiedzi politycznych :-)
Alex
Reply to
rcflight
Użytkownik Alex napisał:
Muszę Cię rozczarować, to ~odpowiada proporcjom między odwiedzającymi moją stronę a rzeczywistymi klientami. Czyli wszystko sie zgadza. Juz niejeden początkujęcy w sieci sklep podniecał się szybko rosnącą ilością odwiedzin licząc, że ma to przełożenie na obrót. Ma, ale takie właśnie. :))) Czyżby wymagana trójca do regla została osiagnięta? ;)
Reply to
A.Grodecki
Andrzeju
te proporcje w wypadku sklepow sa mi znane, roznica polega na tym ze u nas nie trzeba niczego wydawac, ale mozna dostac!!! To jest ciekawe!! Pozdrawiam Alex
Reply to
rcflight
Witam. A ja jestem jak najbardziej zainteresowany projektem.Mam już silnik bezszczotkowy ale do dużych modeli .Teraz może będę miał silnik np. do depronowców. Pozdrawiam Paweł S.
Reply to
pawels13WYTNIJTO
Tak poza konkursem dodam od siebie ¿e z tym reglerem open source mo¿e byæ problem. Grupa bior±cych udzia³ w projekcie zawêzi siê i to pewnie znacznie w stosunku do liczby chêtnych bior±cych udzia³ w przeróbkach silników choæby ze wzglêdu na wiedzê któr± nie ka¿dy ma czas zdobywaæ szczególnie gdy nie jest to choæ trochê zwi±zane z zawodem (a jest o czym czytaæ i wiele mo¿na poeksperymentowaæ). Druga sprawa to zapewne znajdzie siê wielu ludzi z wiedz± ale bez dostêpu do odpowiedniego sprzêtu choæby typu emulator. Trzecia sprawa to mam w±tpliwo¶ci czy uczestnicy bêd± sk³onni dzieliæ siê w pe³ni swoj± wiedz±. Ogólna zasada dzia³ania bldc jest znana ale w³a¶nie diabe³ tkwi w szczegó³ach, np. sekwencja rozruchowa ¿eby nie by³o niespodzianek ¿e regulator bêdzie startowa³ w przeciwn± stronê. A czwarta sprawa, oprogramowanie tego to nie praca na jedno popo³udnie co znów zawêzi kr±g chêtnych. My¶lê ¿e je¿eli znajdzie siê 2 chêtnych którzy bêd± sk³onni z sob± wspó³pracowaæ, to bêdzie to naprawdê sukces! Obym siê myli³!!! Ale przyznaje Alex ¿e organizacyjnie jeste¶ naprawdê genialny wiêc je¶li Tobie nie uda siê nak³oniæ do wpó³pracy to chyba ju¿ nikt tego nie zrobi :)).
Pozdrawiam Darek
Reply to
Predator
Pawel
Jesli tak jest to ujawnij to w odpowiedznim dziale na Forum :-) Szacujemy zainteresowanie po ilosci Kolegow, ktorzy zadali sobie trudu i napisali tam.
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
To rzeczywiscie inny temat (widze ze watki o projekcie CDR maja silna tendencje zbaczania na zagadnienia inne - moze to sygnal dla mnie :-)), ale krotko pozwole sobie odpowiedziec Ci tutaj. Wszystko co napisales ma swoje uzasadnienie i byl to powod, dla ktorego nie majc o materii zielonego pojecia nie wystartowalem regulatora jako nastepnego projektu. Ja po prostu zrobilem na
miejsce do dyskusji dla tych, ktorych to zagadnienie interesowalo (bo jestesmy takim przyjaznym miejscem, w ktorym kazdy temat RC jest mile widziany. I co sie stalo? Wbrew mojemu sceptycyzmowi cos w rodzaju projektu wystartowalo samo!! Jakie to ma szanse powodzenia, to trudno nam wyrokowac, ale technicznie nie jest to zbudowanie rakiety kosmicznej, a zdolnych i kompetentnych ludzi mamy w Polsce zdumiewajaco wielu (bije sie w piersi!!! sam nie myslalem wczesniej ze az takich!!). Ja na razie przygladam sie (z kompletnego braku dodatkowego czasu jak tez kompetencji fachowych) i najwyzej moge pomagac logistycznie. Zobaczymy, zawsze jest opcja "brute force" , zatrudnic za pieniadze paru fachowcow, zrobic dobry i tani regler i rzucic go na swiatowy rynek (tak ja np, zrobila to Castle Creations), ale a to jakos nie bardzo mam teraz ochote (modelarstwo traktuje jako hobby) trzymajmy wiec kciuki za Kolegow elektronikow!!!
To bardzo pochlebne, ale to co dotad postawilem na nogi ani nie wymagalo geniuszu ani sporych pieniedzy (serwer razem z domena alexrc.com kosztuje 140USD rocznie) i wlasciwie dziwne, ze nikt tego nie zrobil wczesniej. I wierz mi, daleki jestem od naklaniania kogokolwiek do czegokolwiek, wszystko dzieje sie na zasadach pelnej dobrowolnoscimi. Tak jest najprzyjemniej, nie tylko w modelarstwie:-) Tyle tej nieco (jak na usenet) przydlugiej wypowiedzi, na dalsze zapraszam na Forum, w dziale "Otwarta dyskusja" mozemy kontynuowac.
Pozdrawiam
Alex
AlexRC
autopoprawka :), w moim wyra¿eniu nak³oniæ znaczy³o tyle co zachêciæ :).
Pozdrawiam Darek
Reply to
Predator
Pro¶ba do Alexa - czy mo¿esz podaæ aktualny adres email bo ten z grupy zwraca wiadomo¶ci Conti
Reply to
Conti
Nie sądzę, by była to "wina oferty". W moim przypadku jest to prozaiczny brak czasu :(
Reply to
PiotrP
Conti
z przyjemnoscia rcflight w domenie gmx.de
pozdrawiam
Alex
Reply to
AlexRC
Alex, prosze Cie daj ludziom jeszcze kilka dni. Ja na 95% w to wejde - ale musze wyprobowac mojego nowego depronowca - bo bez machiny latajacej nie bede w stanie spelnic warunkow... "Oferta" jest super. Gratulacje i podziw za upor i idee!
Pozdrowienia
yeti
Reply to
Przemo Siedzinski
Przemku
Nikogo nie gonie :-) Nawiasem mowiac nie trzeba miec modelu, tylko obiecac ze sie go zbuduje i oblata z silniczkiem :-)
Pozdrawiam
Alex
PS: Wcale nie jestem uparty, po prostu podejmuje idee tak dojrzale, ze sie same realizuja :-)
Reply to
rcflight
Witam
Pewnie i bardzo chętnie bym chciał, nawet już mam dwa silniczki od cd-romów. Z tym, że: nie mam regulatora do nich, nie mam żadnego depronowca z takiego powodu, iż wszystkie serwa mam wielkosci standard. Czyli musiałbym zainwestować w regler i serwa jednocześnie, a niestety muszę zainwestować spore pieniadze w prawe kolano, bo jak nie to zamiast modeli kupię sobie wózek, a wszystko przez jednego konowała, który kilkanascie lat temu zrobił mi małą niedoróbkę w kolanie :(. W zwiazku z powyższym silniki trójfazowe muszą poczekać. Popieram projekt jak najbardziej i żałuję, że nie moge dołączyć.
Pozdrawiam
ArturL
Reply to
arturlipkoWYTNIJTO
i jeszcze jedno zrobienie silnika tylko po to aby u mnie leżał na półce i czekał na lepsze czasy moim zdaniem nie ma sensu.
żałuję ogromnie
Reply to
arturlipko
przykro mi ze tak jest, mam nadzieje ze Twoja sytuacja wkrotce sie polepszy.
pozdrawiam serdecznie
Alex
Reply to
rcflight
Witam Prawie od pocz±tku ¶ledzê losy Twojego zak³adu, dziêki któremu przynajmniej kilkudziesiêciu modelarzy zrobi³o sobie silnik bezszczotkowy. Ja te¿ uzbiera³em komponenty na budowê kilku silników ale z powodu braku reglera na razie le¿± sobie w szufladzie. My¶lê, ¿e najpowa¿niejszym problemem dla wiêkszo¶ci którzy by chcieli wystartowaæ w tym projekcie jest w³asnie brak reglera, który nie jest tani. Dlatego z ciekawo¶ci± ¶ledzê w±tek o regulatorach :o) Jak tylko takowy zdobêdê ( zrobiê lub kupiê ) to w przeci±gu kilku dni powstanie dokumentacja budowy silnika, modelu i jego oblotu - obiecujê.
Reply to
Pysiak