Ciecie styropianu - czym?

Widuję tu i tam urządzenia tnące styropian rozgrzanym
drutem bez wiórków i innych paprochów. Ale nie udało
mi się znaleźć jakiegoś fabrycznego przyrządu, najlepiej
taniego. Jest tylko jeden znaleziony przez google, tyle
że na paluszki. A mnie jest potrzebne narzędzie do
grubszych elementów, co najmniej 10 cm. Widziałem na
witrynie jednej firmy niemieckie, ale tam niestety
tylko produkują. Czy może ktoś trafił w Polsce na
takie urządzenie, zasilane transfomatorkiem?
Z góry dziękuję za wieści,
Jan
Reply to
Jan
Tytułem uzupełnienia dodam, że to co widywałem u ludzi, to były przyrządy wykonane samodzielnie przez modelarzy. Kiedy się szuka w googlach, też trafia się na samoróbki w większości przypadków. A mnie akurat brak teraz czasu na szukanie elementów składowych przyrządu. Muszę pilnie zacząć cięcie (modele budynków).
Jan
Reply to
Jan
Najprostsza wycinarka - najtañsza lutownica transformatorowa. Zamiast oryginalnego grotu intalujemy grot z cienkiego w miarê sztywnego drutu. Koszt ~20 z³. Matusz
Reply to
Matusz
U¿ytkownik "Jan" snipped-for-privacy@polbox.com napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
a ja tak troche z innej beczki, gdzie w Warszawie mozna dotac Styrodur?

Reply to
tomla
Matuszowi dziękuję za wiadomość:
Czy masz doświadczenie, jaki drut tu się nadaje? Jeśli cięcie ma być równe, chyba jakiś hartowany drut byłby potrzebny? Ale czy taki nagrzeje się do wymaganej temperatury?
Jan
Reply to
Jan
Ja u¿ywam drutu z instalacji elektrycznej (nie wiem jak siê nazywa po polsku, na ¦l±sku mówimy szizdrat). Trzeba oczywi¶cie zrobiæ z niego grot, czyli zgi±æ go na pó³). Na moje potrzeby spokojnie wystarcza. Matusz
Reply to
Matusz
Dziękuję, już wiem, że najprościej i pewnie najtaniej kupić lutownicę transformatorową i użyć sztywnego drutu jako brzeszczotu tnącego.
ale chciałbym się upewnić, czy może ktoś natknął się w Polsce na niemiecki przyrząd stolikowy, jak niżej
Jest na piątej stronie tego katalogu jako artikel 802.
Jeżeli cena byłaby znośna, to byłoby coś dla mnie, bo zależy mi na kątach prostych (tutaj między drutem a stolikiem, po którym przesuwa się styropian).
Koniec końców zapewne kupię lutownicę, ale jeszcze trochę poczekam, a nuż ktoś u nas sprzedaje ten stolik za małe pieniądze.
Jan
Reply to
Jan
Witam. W marketach budowlanych (w Castoramie widzia³em) znajdziesz co¶ takiego:
Pozdrawiam, peTer
Reply to
peTer
U¿ytkownik "Jan" snipped-for-privacy@polbox.com napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Zobacz tu:
ten cz³owiek Ci pomo¿e? Pozdrawiam. B.
Reply to
Barto
Ehehehehehehehe... jakby trzeba było odkręcić słoik to też może pitlab, nie zaszkodzi napisać (setnie się uśmiałem bo wiem, że Piotr ze styro nie ma nic wspólnego)
Reply to
FiliP
Sprecyzujcie pytanie czy chodzi o ciêcie elementów dekoracyjnych czy elementow dla potrzeb modelarskich-w obu przypadkach sprawa jest prosta! U¿ytkownik "FiliP" <sgm snipped-for-privacy@wp.pl napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@i42g2000cwa.googlegroups.com...
Ehehehehehehehe... jakby trzeba by³o odkrêciæ s³oik to te¿ mo¿e pitlab, nie zaszkodzi napisaæ (setnie siê u¶mia³em bo wiem, ¿e Piotr ze styro nie ma nic wspólnego)
Reply to
flaperon
(lokalizacja w miare blisko Centrum)
(Okęcie)
Kiedyś dostałem też w jakimś składzie budowlanym na Bartyckiej.
Pozdrawiam, Radek
Reply to
rpilski