Czy ktoś próbował ...

... zrobić w wentylatorów od kompa (chodzi o same wiatraki)
napęd tunelowy ? Jakie takie coś może mieć właściwości ?
Myślałem, żeby założyć na piastę taki wentylarorek i wykorzystać
jakiegoś speeda 280. Co o tym myślicie ?
Reply to
--==PEGAZ==--
Użytkownik "--==PEGAZ==--" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:bu5uca$brd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Kiedys na jakims anglojezycznym forum czytalem, ze ktos probowal - rozerwalo wiatrak - za duze obroty, gosc cieszyl sie, ze nie mial wiatraka w oczach, bo plastikowe czesci powbijaly sie w drewniana podloge. brrrrr... Nie polecam wiec.
PZDR Mariusz
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik "--==PEGAZ==--" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:bu5uca$brd$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Zastanawiałem się nad zrobieniem poduszkowca z takim wiatrakiem ( średnica 80 mm ) Niemniej jednak zrezygnowałem gdy spojrzałem w dane wiatraka - max obroty ok 2500/min. Jakbym podpiął to bezpośrednio pod 400 -tkę byłoby pewnie koło 10000.
Pozdrawiam, Paweł Ubysz.
Reply to
invalid unparseable
Użytkownik ""Mario" Mariusz Ławicki" snipped-for-privacy@polbox.com napisał w wiadomości news:bu6sf5$p40$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Ostudziłeś moje zapędy ... ale dzięki !!
Reply to
--==PEGAZ==--
Witajcie !!! Chyba raczej niepotrzebne są aż tak wielkie obawy. Marecki zbudował model łodzi z napędem śmigłowym, zastosował właśnie taki wentylator no i jak mi wiadomo to do tej pory wszyscy w domu Mareckiego są cali (łódeczka tez) Model można zobaczyć na stronie:
że ten wiatraczek który rozerwało był jakiś wadliwy lub popękany
Reply to
Marek C
Są takie wentylatory "komputerowe", które defaultowo mają 6000 obrotów, więc 10k też pewnie by im nie zaszkodziło. Kwestia sprawdzenia parametrów _przed_ eksperymentem. Bardziej prawdopodobne są problemy z dynamicznym wyważeniem takiego ustrojstwa.
Reply to
Piotr Konopka
[...]>
Fajny modelik, ale moze roznica tkwila w obrotach, nie wiem, w koncu samolot to nie lodka, przy napedach tunelowych mocno przewoltowuje sie silniki, poza tym faktycznie, wiatraki sa rozne. Dla mnie, kolega grupowy Ludomir Rogalski przeslal kserokopie materialow, o tym jak zbudowac naped tunelowy, moze jednak zamiast walczyc z wiatrakiem od komputera lepiej pojsc ta droga.
Pozdrawiam Mariusz
Reply to
invalid unparseable