DUAL-RATE i EXPONENTIAL

Proszę o wyjaśnienie pojęć,zastosowań tych funkcji w aparaturze zdalnego
sterowania w prosty sposób lub podanie linka pod którym można poszerzyć wiedzę
na ten temat
Reply to
dreier3d
Cześć,
dual rate to nic innego jak ograniczenie wychyleń sterów za pomocą odpowiednich mikserów uruchamianych przełącznikiem. Potrzebne np. w modelach akrobacyjnych, gdzie do kręcenia akrobacji używamy pełnych wychyleń, a do lądowania ograniczamy je tak, by sterowanie nie było zbyt nerwowe.
Expo natomiast zmienia liniowa charakterystykę wychyleń drążków na wkładniczą. Czyli czym dalej wychylamy drążek tym większy jest przyrost wychyleń steru. Ja często stosuję to w szybowcach, by mieć w oklicy neutrum dużę precyzję sterowania bez rezygnacji z dużych wychyleń sterów przydatnych do akrobacji czy reagowania na silne podmuchy wiatru.
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
dzięki,ale proszę jeszcze o wytłumaczenie czy dual ma charakterystykę liniową?
Reply to
dreier3d
snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):
Piotr napisal - to jest funkcja OGRANICZENIA - nic wiecej pozdrawiam,
kojot
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Ja to wytlumacze prosciej ;o)
Masz przelacznik 2 pozycyjny. Cyk1 - masz wychylenia na 100%, cyk2- masz wychylenia na 50%
Reply to
sector
istnieją aparatury , które mają te wychylenia regulowane. Czyli np. w 1 pozycji może być 100% , a w 2 np. 40%. I do tego w takich "sprzętach" możemy ustawiać różne procentowe wartości wychyleń dla poszczególnego wychylenia steru.
Reply to
Maciek
Podalem tylko przyklad z takimi wartosciami. ;o)
Reply to
sector
Dual rate ma charakter liniowy. Troszkê jestem z³o¶liwy ale funkcja ograniczenia nie jest liniowa ;) tak z matematyczego punktu widzenia
Pozdrawiam U¿ytkownik "Krzysiek " kojot" Choroszko" <kojot@post[spamcontrol].pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:422621c4$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Reply to
Piotr Piechota
Piotr Piechota napisał(a):
.......... Nie mialem na mysli funkcji matematycznej - zadaniem (funkcja) DR jest OGRANICZENIE ruchu serwa - czyli chodzi raczej o semantyke jak juz.
A DR mozna nalozyc na kanal o liniowej i expotencialnej charakterystyce wychylenia, jezeli nadajnik oferuje taka funkcje.
Matematyki sie nie tykam, chyba ze finansowej.
kojot
Reply to
Krzysiek " kojot" Choroszko
Napisa³em przecierz ¿e siê czepiam bo doskonale wiem co mia³e¶ na my¶li :) Taki dzisiaj jaki¶ z³o¶liwy jestem.
Pozdrawiam
U¿ytkownik "Krzysiek " kojot" Choroszko" <kojot@post[spamcontrol].pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@news.home.net.pl...
Reply to
Piotr Piechota
Dual -dwudzielny.podwójny itd Rate-propocja ,zakres itd.
Po prostu dwa zakresy wychyleñ-jaki¶ i jak¶ inny Dzia³a na ten kana³ (ster ) jakiemu jest przyporz±dkowany w nadajniku albo przez producenta, albo przez u¿ytkownika je¶li jest taka mo¿liwo¶æ (nadajnik pozwala na takie czynno¶ci). Mo¿na to osi±gn±æ tak¿e przestawiaj±c punkt zaczepienia popychacza do ramienia serwomechanizmu lub d¼wigni steru albo obu punktów jednocze¶nie Oczywi¶cie to tylko na ziemi -;)
Reply to
Roh