Dziwne zachowanie regulatora - kto wyjaśni

Witam. Wlasnie wczoraj skompletowalem cala elektryke w moim pierwszym modelu. Naczytalem sie mnostwo tematow az wreszcie postanowilem
zapytac tutaj bo mmysle ze ktos mi to wyjasni. Mam nastepujacy problem. Przy powolnym wychylaniu drazka gazu w moim elektryku wszystko jest ok ale problem zaczyna sie przy naglym dodaniu gazu na max - silnik po sekundzie lub dwoch staje. Jaka moze byc tego przyczyna. Narazie trenuje i "konfiguruje" na sucho, ale mysle ze jako poczatkujacemu kodelarzowi takie cos by sie zdarzylo w powietzru to przy awaryjnym dodaniu gazu na max moze byc niewielki zonk a w konsekwecji zonk. Prosze napisac co z tym moge zrobic i jaka moze byc tego przyczyna:)
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Mamy tu taką wielką szklaną kule, która powie nam jaki masz regulator, jaki silnik, co do niego przyczepiłeś i czym to zasilasz. Jednak na wskazania szklanej kuli trzeba poczekać, a można się wcale nie doczekać, więc dochodząc do sedna sprawy, podaj istotne dla problemu informację. Pozdrawiam TomaszB
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Oczywiscie szklana kula nie pi i pisze: silnik: Permax 400 regulator: Jeti JES 020 odbiornik: Jeti Rex 7 MPD Pakiet zasilajcy : no tutaj jest problem bo nie przemierzylem ale cos mi sie o uszy obilo ze okolo 700mAH i na pewno 7 ogniw:) A cala ta elektryka lata (ma lata) w Easy Star!!! Pozdrawiam i dzieki za powysze i ponisze (jak bed) odpowiedzi
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
adamisku pisze:

Kilka pytań naprowadzających: 1. Czy pakiet jest nowy? (nie sądzę, ale zapytać warto) 2. Jakie śmigło? 3. Czy po odcięciu silnika pozostaje kontrola nad serwomechanizmami?
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

1. Pakiet nie jest nowy 2. migo pchajce - dokadane w zestwie jako oryginalne do tego modelu 125x110 3. Tak po odciciu silnika pozostaje kontrola nad serwomechanizmami:)
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
adamisku napisał(a):

Ewidentnie wygląda na to że siada napięcie na pakiecie. Sprawdź jeszcze jakość połaczeń, wtyczki itp może gdzieś jest kiepski styk. Ale prawdopodobnie musisz wymienić pakiet.
Pozdrawiam Andrzej M.
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.modelarstwo


Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
On 10 Gru, 20:42, snipped-for-privacy@sp5pip.waw.pl (Andrzej M) wrote:

Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Teraz wiem gdzie szukac i co wymieniac (naprawiac) POZDRAWIAM!!!
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Andrzej M pisze:

Jak już kolega napisał, pakiet masz do wymiany. Do tego silniczka kup pakiet NiCd, może być 7 ogniw może być 8. Pakiet nie powinien być droższy niż 100 zł, a da Ci dużo większą frajdę z zabawy niż ten który masz. Na nowym polatasz jakies 8-10 minut, na tym co masz, może ze 2 minuty jak nie mniej. Jak kolega też wspomniał, zaopatrzenie całości w jakieś lepsze złączki, takie powiedzmy 4mm też wskazane (chociaż 2mm też dadzą radę). Kilka ogólnych zasad też możesz zastosować: 1. Przewody od silnika do regla i od regla do pakietu jak najkrótsze. 2. Regiel do silnika (przewody) najlepiej przylutować (mniejsze ryzyko że się coś rozłączy) Pozdrawiam TomaszB
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

U mnie na goldach 2 mm i NiCd 7 cell 900mAh działał jak złoto.

Oryginalny regiel multipleksa był nalutowywany na wyprowadzenia silnika :)
KAcper
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

znalazlem fajny pakiet niedrogo nowy
NOWY NiCd RC PAKIET--VOLTCRAFT--o pojemnoci 2,3Ah-7,2V,wtyk TAMIYA.Dugo pakietu-ok.13,5cm., szeroko pakietu ( pocztek i koniec)-ok.4,7cm.,rodek pakietu-ok.4,57cm., waga-ok.320g
czy nadawalby sie do tego modelu???
NIe wiem czy nie bedzie to za wielki ciezar no ale pojemnosc jest imponujaca!!!!! Odnisnie wtykow wszystko jest super zaprawione i w tych miejsach bym sie nie spodziewal zadnych nisepodzianek:)
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
witam. Pakiet do tego modelu i silnika to 7-8 cell Ni-Mh o pojemności 1000-1400mAh. Z tym pakietem (cegła) to ten model raczej nie poleci. Mam taki model ale pakiety 7 i 8cell o wadze 21g cella. Trzeba sprawdzić przy jakim napięciu odcina silnik. (pakiet nowy nie formowany nie ma pojemności) Regulatory procesorowe kontrolują też impulsy sterujące . Jeżeli radio komputer to EPA na kanale gazu musi być +/- 100% bo jak są szersze to regulator widzi jako błąd i wyłącza silnik. Może to tylko pakiet?
pozdrawiam Andrzej B. http://modelhobby.republika.pl

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.modelarstwo


Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
news:abbdaf83-d4f6-4432-8601-

Jeżeli masz mozliwość ustawienia w regulatorze timingu to spróbuj zmienić go na soft/low.
Pozdrowienia, Tomek www.modelarstwo.prv.pl
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Zmień timing jeśli to mozliwe w reglu i jesli to 3 fazówka.Jak nie zmień silnik na silnik z inną iloscią nadbiegunników
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Pakiet zasilania moze byc zbyt "miekki" i przysiada zasilanie
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Wiele wskazuje na to, że pakiet nie wyrabia z prądem i za bardzo spada na nim napięcie. Może wystarczy doładowac, ale 400 potrafi łyknąc 12A i nie każde akumulatorki potrafią tyle dac. Spróbuj zmierzyc napięcie przy rozładowywaniu.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.