[RC] dobór regulatora

Jaki maksymalny prąd powinien mieć regulator sterujący silnikiem 550 w łodzi? Czy nadawałby się także do samolotu z silnikiem 400? TIA

Reply to
Michał

Użytkownik Michał napisał:

Do 400-tki wystarczy regulator 15A, do łódki z 550 najprawdopodobniej będzie za mały, ale to kwestia pakietu i śruby.

Reply to
A.Grodecki

Do 400setki w zupelnosci wystarczy 11A :) A tak dla samolotu i lodki to bym wzial cos kolo właśnie 15A.

Reply to
Doman

Użytkownik Doman napisał:

Montowanie regulatora "na styk" nie jest wskazane. Nie należy igrać z parametrami granicznymi elementów. W pewnych warunkach mogą zostać przekroczone i "po ptokach":)

Reply to
A.Grodecki

| Montowanie regulatora "na styk" nie jest wskazane. Nie należy igrać z | parametrami granicznymi elementów. W pewnych warunkach mogą zostać | przekroczone i "po ptokach":) No to wtedy dziala wartosc "Max" w reglu i inne zabezpieczenia :) Pozatym 11A nie jest na styk, zostaje ponad 1A(w wiekszosci przypadkow) a w najgorszym jaki widzialem to 0,5A wiec jaki tam styk ;)

Reply to
Doman

Dnia 2003-11-28 07:41, Użytkownik Doman napisał:

Hmmm, nie żartuj, jeszcze kto uwierzy ;) Zwykle przyjmuje się za załkiem bezpieczny nadmair 2-krotny,

1,5-krotny jest jeszcze przyzwoity, ale 5-10% to już loteria.
Reply to
Jakub Witkowski

To bardzo dobry regulator z zabezpieczeniem termicznym (przekroczenie dozwolonego prądu nie powinno go spalić), kalibracją zakresu sygnału sterującego, hamulcem opcjonalnie wł/wył za pomocą zworki. Uzywam takiego od ponad pół roku w motoszybowcu (pod silnik Speed 480Race) i jestem z niego bardzo zadowolony. Pozdrawim, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Ten regler od 55o w zupelnosci styknie do 400 ale odwrotnie nie radze. POwinienes spalic regla od 400 przy silniku 550. Użytkownik "Michał" snipped-for-privacy@w.sygnaturce napisał w wiadomości news:bq588u$5ph$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Yogi