gnaca sie balsa :/

Witam
Dzisiaj zauwazylem cos dziwnego:
Chcialem wyciac z deseczki balsowej dwa paski, jeden 2 cm szerokosci, drugi 3 cm. Wycialem pierwszy i okazalo sie ze jego obie krawedzie sa
lukowato wygiete ( w plaszczyznie deski), chociaz sama deska ma obie krawedzie proste. Wycialem nastepny, tym razem z drugiej strony deseczki i to samo, tyle ze wygiecie jest w druga strone. Patrzac z gory byloby to cos takiego: )|( gdzie nawiasy symbolizuja odciete listwy a krecha na srodku to co pozostalo. Pierwwszy raz widze cos takiego, zupelnie jakby deska mial jakies wewnetrzne naprezenia, ktore ujawnily sie po jej pocieciu na pasma. Da sie to jakos skorygowac, wyprostowac ? Moze nawilzyc i zostawic zeby sie samo wyprostowalo ?
Pozdrawiam
Piotr
. Pierwwszy raz widze cos

Dokladnie okresliles przyczyne zjawiska ! Jedyna rada jest ciecie "z wlosem" i to najlepiej pilka tarczowa a i to bywa róznie z efektem koncowym .Nalezy lepiej dobierac deseczki ,które maja byc ciete na listwy pod katem prostych równoleglych sloi a najlepiej uzyc do tego celu balsy w "plamki".

Tak jest wlasnie tzw "zwierciadelkowej" a skad ona pochodzi zapraszam na strone do dz.porady - masy deseczk balsowych w/g dlugosci,szerokosci i grubosci....
--
snipped-for-privacy@poczta.onet.pl
www.azt.tarman.pl

Jeżeli twój zakup generuje problemy to nie lepiej sie wycofać za powiedzmy 7 zł niż dalej brnąć w niepewność? Przecież nie jesteś z Krakowa !

Hej co z tym ptakiem co swe gniazdo .... pozdrawiam po kakosku
wrote:

Gorzej. Z małego miasta :P Fakt ze balsa jest w sumie dosc tania, ale dla mnie jedyne jej zrodlo to zakupy w Internecie, a zwykle czekam az uzbiera mi sie pare rzeczy do kupienia, co zwykle nieco trwa. Mam jeszcze ze cztery takie deseczki, wiec poki co zobacze czy nastepna nie ma zbyt bogatego zycia wewnetrznego. A jak ma, to ostatnio najaralem sie na ESA z EPP, to przy okazji znowu kupie troche balsy.
PS. Eksperymenty z woda nie pomogly.

Nic nie zrobisz z tym. Nie pomoze ani woda, ani temperatura np.: z suszarki do wlosów, grzejnika z dmuchawa, czy suszarni. To sa wewnetrzne naprezenia materialu i nie zlikwidujesz tego. Ja mam do czynienia z balsa juz 30 lat. Przez mój warsztat przeszlo juz wiele metrów szesciennych tego dosc kaprysnego drewna, próbowalem wielu róznych sposobów aby usunac naprezenia w beleczkach, pretach czy listewkach, ale nic nie skutkuje. Wielokrotne nawilzanie i suszenie takze nie pomaga. Próbowalem tez parowac prety i wieszac z obciazeniem - równiez bez skutku. Pozdrawiam. B.
Barto wrote:

A sklejenie dwu kawalkow ?
Pozdr. T.

Tego nie wiem.Jeśli znajdziesz dwa kawałki o takich samych wymiarach, naprężeniach i słojach to teoretycznie powinno pomóc. Tylko czy warto się męczyć? Jakie wymiary ma mieć ten kawałek po sklejeniu? B.