kojot
From: "skazoo" snipped-for-privacy@o2.pl
Ponieważ niedawno je kupilem, mogę zdradzic jedynie źródło, jeszcze nie mam wszystkich danych z eksploatacji. Jednak uważam, że warto kupić sobie taki pakiecik za te pieniądze. Sa tutaj:
Z tym, że te sa NiMh, ale mnie to akurat na rękę.
Mam nadzieję, że poczatkujący potraktują moją radę dosłownie, bez zagłębiania się w naukowe uzasadnienie dlaczego często nie warto rzucać sie na bardzo drogie i przereklamowane LiPole a korzystać z tanich i przy dużej pojemności doskonale spisujące się, cięższych (niestety) NiCd lub NiMh. Ale nadal zgadzam się z Tobą co do zasady i własciwie mogłem siedzieć cicho. pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
Ale macie problemy. Ja za to pewnie jestem najstarszy, co widać wyraźnie na "Mojej Stronie" w Allegro pod nickiem Cyberyjczyk. Ale jakoś mi ta róznica wieku nie przeszkadza, skoro ktoś ma dobrze poukładane w głowie bo zawsze można się czegos dowiedzieć. pozdro HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
Zapewnienia sprzedaj±cego o pojemno¶ci 5,5Ah nigdzie niestety nie sa poparte wykresem roz³adowania :( A to od strony modelarskiej podstawowe ¼ród³o informacji do porównania ogniw bez testów bezpo¶rednich. Ile wynosi waga takiego ogniwa ? Jaka jest wydajno¶æ pr±dowa ?
Mam nadziejê ¿e te ogniwa bêd± Ci siê dobrze sprawowaæ.
Pozdrawiam Skazoo
Reply to
skazoo
Nooo... Niestety, nie... TEN Twinstar w ramach akcji propagowania modelarstwa przy okazji redukcji hangaru poszedl do mlodziezy z forum Alexa - mlodziez obiecala zdjecia i relacje ale chyba jakos zapomniala....
A.
Reply to
Andrzej Kowalski
W nocy zrobiłem taką próbę - wyciągnąłem ciut ponad 4 Ah w zakresie od 1,4 -0,94 V na ogniwo przy obciążeniu prądem 1,7 A. Wykres w tym przedziale jest płaski. 0.94-0,8 V zaczyna się parabola w dół a dalej to już mogę sobie tylko wyobrazić. Nie chciałem niszczyć pakietu.Moim zdaniem rewelacja. Dziś zamówiłem kolejne 9 ogniw po 16 zł/szt. Dołożę do tego pakietu co mam 1 ogniwo żeby zrobić dwa pakiety 9,6V. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
Dla zajmujących się ogniwami kilka popularnych i zrozumiałych informacji -
HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
Heeeeeeeee, niezrozumiales. Odnies sie prosze do mojego stwierdzenia o badaniu ogniwa napedowego pradem 0.3C. I to w funkcji osiagnietego wyniku (pamietajac o progu odciecia przez regiel) Jaki to ma sens?
A napisz dwa slowa czym i od kiedy latasz??
To moze pozwoli nam na znalezienie wspolnego mianownika doswiadczen. BTW - nawet nie wiesz ile TYSIECY ogniw Ni-CD i Ni-MH przebadalem. Lacznie z pobytem w laboratoriach Saft, Pansonic i innych ma³ych firemek.
kojot
Reply to
kojot
No to ja nie mam pytañ, ogniwa te nadaj± siê do zasilania modelu w roli pakietu odbiornika :D
Normalne dobre ogniwo modelarskie NiMH oddaje nominaln± pojemno¶æ przy obci±¿eniu 10C (patrz GP330SCHR), ¶rednie ogniwo oddaje nominaln± pojemno¶æ przy obci±¿eniu 4C.
Tutaj rewelacji nie ma.
Reply to
Skazoo Bemowo RC
Dziś będę badał pakiet pod obciążeniem 2,5 A a potem znów kilka godzin ładowania, więc szybciej się nie da. Na razie nie są to wartości stosowane podczas lotu. Powoli i po kolei to robię. Co do latania - latam jakieś 25 lat i to w zasadzie wszystkim. W laboratoriach nie bywałem, to fakt a moja wiedza opiera się wyłącznie na praktycznym doświadczeniu. Naukowcem nie jestem i pewnie brakuje mi sporo wiedzy teoretycznej ale i praca w Aeroklubie jeszcze PRL, liczne wyjazdy do Jeżowa Sudeckiego na szkolenia i loty, organizowanie i udział w zawodach modelarskich pozwoliły mi poczynić pewne obserwacje m.im. w zakresie ogniw. Zresztą wiedzę tę stale trzeba uzupełniać bo co chwila mamy do czynienia z nowymi technologiami jak np. LiPole. Nadal pozwalam sobie obstawać, że ogniwa R14/5500mAh spisują się doskonale. Jak na razie. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Startuj z INTERIA.PL! >>>
HuSadam
U¿ytkownik "HuSadam" napisa³ :
Niewatpliwie nie masz talentu odpowiadania na zadane pytania :-)). Co nie zmienia faktu, ze jestem ciekawy jaki model ulotnisz na pakiecie zlozonym z niskopr±dowych ogniw w rozmiarze C. Pytanie tendencyjne "ciekawe, czemu nikt nie stosuje takich ogniw?". Powtórze za swoim postem i Skazooo. Dotychczasowe wyniki pomiarów wskazuj±, ¿e do napêdow lotniczych te ogniwa siê kompletnie nie nadaj±, a w napêdzaniu eleketrycznych modeli lataj±cych masz bardzo ograniczone do¶wiadczenie.
Ale czekam niecierpliwie na relacje z ulotnienia pakietu z ogniw "C".
Polecam fascynuj±cy watek na forum Alexa o medalarskim katowaniu ogniw Ni-MH (Peter Michalski).
Reply to
kojot
jestem ciekawy jaki model ulotnisz na pakiecie
Pakiet przeznaczyłem dla modelu szybowca rozp.320cm., pusty 1650g, konstr.balsa, klapolotki, motylek na silniku "align" z półkilowym ciągiem i śmigłem 7,5x5 bez red. (Silnik ma spory moment). Jednak z tym pakietem założę redukcje i dam śmigło 10x... Model jest za delikatny na wyciągarkę a jakoś go trzeba na te 50 metrów wywindować. Potem już termika. Mówiąc szczerze latałem nim na LiPolach ale był mocno niedoważony na dziób i wymyśliłem, że zamiast worka śrutu dam te właśnie ogniwa. I myślę, że to był bardzo celny strzał. Co do drugiego pytania - Na ogół modelarze sięgają po najlżejsze ogniwa. Ja preferuję modele dość duże więc mogę sobie na taki balast pozwolić. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>>
HuSadam
U¿ytkownik "HuSadam" snipped-for-privacy@interia.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:007d01c59cf5$433b2f80$a9a660d9@serwer...
A tak z ciekawo¶ci - ile to ogniwo R14 5500 mAh wa¿y ???? bo na aukcji jako¶ nie mog³em siê doczytaæ ??
buwi777
Reply to
buwi777
Dokładnie 49,7g Husadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>>
HuSadam
Opis brzmi intersujaco. Oczywiscie sie zgadzam, ze lepiej wozic prad (zwlaszcza tani) niz o³ów. 8 ogniw to 400g balastu - hmm, na 3,2m chyba nie tak wiele. Wydaje mi sie, ze smiglo nawet 10" do takiego modelu wydaje sie malutkie. Smiglo 11-12" stosowalem w motoszybowcu 1,5m, a 0,5 kg ciagu to nieduzo do takiego "modeliku".
To jest silnik na oko klasy 400-480, czyli pociagnie gora 18A, czyli ciut powyzej 3C dla tych ogniw. Ogniwa pewnie to przezyja. Ale czy taki silnik wystarczy do modelu 2,4kg i 3,2m? Pisales ze latales na li-poly - na tym modelu i silniku?? Napisz prosze o tym.
kojot
Reply to
kojot
Pisales ze latales na li-poly - na tym
Troche dziecinnie próbujesz podpuszczać, pewnie żeby za chwilę dowieść, że to w ogóle nie poleci. Otóż leci po rzucie z ręki pod kątem na oko 20 stopni, a dokładniej to niemal stoi w miejscu pod wiatr i tylko się wznosi, choć trochę mułowato. Co do śmigła - to pewnie użyłeś redukcji a ja nie. Niektóre silniki trójfazowe mają duży moment i niższe obroty - spokojnie mogłem zrezygnować z redukcji. Jednak śmigło o wielkości podanej przez Ciebie nie może być użyte bez redukcji, no oczywiście zależy też jaki jest skok śmigła ale pewnie powyżej 5 bo mielenie w miejscu jest bez sensu. Ciąg za sterami był wystarczający nawet dla tak małego śmigła jak moje więc redukcję zostawiłem w pudełku. Teraz jednak ją założę, dam większe śmigło - jeszcze nie wiem 10x... czy 11 x...i pakiet z 7 ogniw (350g) i pójdzie z pewnością szybciej. Źle obliczyłeś wagę mojego modelu. Z pakietem o którym mowa, gotowy do lotu waży 2150g a nie 2,4. Same płaty to 80 dcm kw., motyl też spory, bo ja sam sobie konstruuję modele, zależnie od przeznaczenia w taki sposób, by uzyskać odpowiednie parametry. Sam też wycinam płaty, a przy konstrukcyjnych żeberka, oklejam balsowym fornirem, laminuję albo przyklejam solar. Ten model ma trzyczęściowe skrzydła konstrukcyjne, żebra balsowe (profil Eppler E201 a w końcówkach przechodzący do E191), wzmocnienia, kieszenie na bagnety i same bagnety troche nietypowe, własnego pomysłu ale za to bardzo lekkie a wyciągarka jest już tu wykluczona. Obciążenie w normie, chyba coś koło 25. Nie pamietam. To, że z tym śmigłem i LiPolami silnik ma pół kg ciągu nie znaczy, że z redukcją i innym pakietem i śmigłem nie będę miał 700 g. To znaczy tyle właśnie zamierzam mieć bez większego problemu. A to mi wyholuje model pod kątem 30 stopni i znacznie wyżej, bo pojemność nowego pakietu jest duża. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>>
HuSadam
Oceniasz po sobie? Nie ma w tym ZADANEGO podpuszczania, o modelach wiem tyle ile wiem - umiarkowanie malo. Twoja konfiguracja jest IMO rzadko spotykana, wiec jestem ciekawy wynikow. Lata czy nie - to sobie sam udowodnisz. Co nie zmienia faktu, ze taka malo wydajna konfiguracja dla termika jest bliska mojemu sercu.
W silniku szczotkowym tak, gdy kupuje specjalizowane outrunnery - oczywiscie nie.
Do podanej wagi 1650g przyj±lem 400g na pakiet i dorzucilem cos na serwa, silnik i reszte wyposazenia.
Podtrzymuje prosbe - napisz jak sie bedzie sprawowac nowy pakiet.
kojot
Reply to
kojot
From: "kojot" snipped-for-privacy@post.xxx.pl> To: snipped-for-privacy@newsgate.pl Nie ma w tym ZADANEGO podpuszczania, o modelach wiem tyle
Jeżeli już kupuję silnik to wyłącznie z dużym momentem. Tak jest praktyczniej. Outrunnery nie muszą chyba być "specjalizowane", wystarczy, że wiruje to, co należy. Konstruktorzy z reguły dbaja o odpowiednią masę obudowy więc w zasadzie każdy taki silnik jest w pewnym sensie specjalizowany. Chyba że są takie bezszczotkowce, które mają ponieżej 1000/V i olbrzymi moment poprzez użycie super ciężkiej obudowy. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim. Oczywiście poinformuję o sprawności zakupionych ogniw (już zakupiłem następne, bo nie ma ich wiele) ale z czystym sumieniem potwierdzam, że sa świetne. Lata się dość spokojnie, duże, delikatne modele nie nadają się do akrobacji ale za to wiszą w powietrzu tak długo, jak na to pozwoli pakiet zasilający nadajnik, czyli 2 godziny w moim przypadku. Jak sie ma model na wysokości 100 metrów to można wymienić pakiet w nadajniku nie przerywając lotu. Ciekawe czy ktoś już tego próbował? Pozdrawiam HuSadam Na wysokości 100 metrów
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>>
HuSadam
U¿ytkownik "HuSadam" snipped-for-privacy@interia.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:001f01c59dad$4ae5bbc0$a9a660d9@serwer...
Przepraszam, ¿e zapytam, ale co ma wspólnego moment obrotowy ( du¿y ) z du¿± mas± wiruj±c± ?? Jak se doklejê du¿o o³owiu do rotora to bêdê mia³ du¿y moment obrotowy :-)))) ????
Wydajesz kasê na R14 a nie staæ ciê na 40 z³ ( 8 celek r6 2500 mAh po 5 z³ ) aby aparatura dzia³a³a 5-7 godzin - moja SANWA orygina³ ->600 mAh 1,5 godz max po zamianie na ww ogniwka dzia³a spoko 5-6 godzin
Ekwilibrysta ????
ty¿ pozdrawiam
buwi777
ps. ale na ziemi ( nie 100 m nad )