Jakie silniki 3f do Twinstara?

Użytkownik "HuSadam" napisał :

Niewatpliwie nie masz talentu odpowiadania na zadane pytania :-)). Co nie zmienia faktu, ze jestem ciekawy jaki model ulotnisz na pakiecie zlozonym z niskoprądowych ogniw w rozmiarze C. Pytanie tendencyjne "ciekawe, czemu nikt nie stosuje takich ogniw?". Powtórze za swoim postem i Skazooo. Dotychczasowe wyniki pomiarów wskazują, że do napędow lotniczych te ogniwa się kompletnie nie nadają, a w napędzaniu eleketrycznych modeli latających masz bardzo ograniczone doświadczenie.
Ale czekam niecierpliwie na relacje z ulotnienia pakietu z ogniw "C".
Polecam fascynujący watek na forum Alexa o medalarskim katowaniu ogniw Ni-MH (Peter Michalski).
Krzysiek "kojot" Choroszko
jestem ciekawy jaki model ulotnisz na pakiecie

Pakiet przeznaczyłem dla modelu szybowca rozp.320cm., pusty 1650g, konstr.balsa, klapolotki, motylek na silniku "align" z półkilowym ciągiem i śmigłem 7,5x5 bez red. (Silnik ma spory moment). Jednak z tym pakietem założę redukcje i dam śmigło 10x... Model jest za delikatny na wyciągarkę a jakoś go trzeba na te 50 metrów wywindować. Potem już termika. Mówiąc szczerze latałem nim na LiPolach ale był mocno niedoważony na dziób i wymyśliłem, że zamiast worka śrutu dam te właśnie ogniwa. I myślę, że to był bardzo celny strzał. Co do drugiego pytania - Na ogół modelarze sięgają po najlżejsze ogniwa. Ja preferuję modele dość duże więc mogę sobie na taki balast pozwolić. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>> http://link.interia.pl/f18aa

wyciągarkę
był
Ja
A tak z ciekawości - ile to ogniwo R14 5500 mAh waży ???? bo na aukcji jakoś nie mogłem się doczytać ??
buwi777

jakoś
Dokładnie 49,7g Husadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>> http://link.interia.pl/f18aa

Użytkownik "HuSadam" ...

Miałem już nie ruszać tego wątku, ale ...
!!! jestem pod wrażeniem !!!
Po jaką cholerę ludzie ładują się w ok. 60gramowe ogniwa SC o ponad 30% mniejszej pojemności.???
Co prawda zbija mnie nieco z tropu specyfikacja na stronie Sanyo takiej nieco starszej - wprowadzonej ok. 2000 roku serii CP-3600CR
http://sanyo.wslogic.com/pdf/pdfs/CP-3600CR.pdf
Oczywiście pojemność 3600 mAH przy rozmiarze C czyli właśnie R14 nie imponuje, ale zastanawia waga - prawie 90 gram, a nie niecałe 50. Oczywiście wiem, że to inne baterie, ale różnica jest prawie dwukrotna.
Zatem albo nie są to ogniwa R14 (rozmiar C) albo nie ważą niecałych 50 gram. (to, że zgodnie z Twoimi pomiarami daleko im do uczciwej pojemności 5500 pominę)
Coś się chyba Kolego "HuSadam" zapędziłeś.
A teraz w ramach drobnej zaciętości dodam, że rozmiar C czyli R14 to średnica ok. 26mm a długość 50, a gram to taka jednostka masy wynosząca 1/1000 kg czyli (za wikipedią): Kilogram - podstawowa jednostka masy układu SI - jest to masa międzynarodowego wzorca (walca o wysokości i średnicy podstawy 39 mm wykonanego ze stopu platyny z irydem) przechowywanego w Międzynarodowym Biurze Miar w Sevres koło Paryża). Wzorzec kilograma został usankcjonowany uchwałą I Generalnej Konferencji Miar 1889.
Howgh,
Kaper

********** Niestety, nastąpiła pomyłka. Właśnie odebrałem wagę (2 kg/1g) i zważyłem dokładnie - i tak: wielkość jest 26mm x 50mm (łącznie z główką)
Waga jednego ogniwa podana przeze mnie wcześniej z tabeli jest jednak większa. Osobiście zważone ogniwo waży 78g. Tym razem to pewne. Pozdrawiam Husadam
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18a9

Użytkownik "HuSadam" ...

Dzięki za skorygowaną informację,
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl

Opis brzmi intersujaco. Oczywiscie sie zgadzam, ze lepiej wozic prad (zwlaszcza tani) niz ołów. 8 ogniw to 400g balastu - hmm, na 3,2m chyba nie tak wiele. Wydaje mi sie, ze smiglo nawet 10" do takiego modelu wydaje sie malutkie. Smiglo 11-12" stosowalem w motoszybowcu 1,5m, a 0,5 kg ciagu to nieduzo do takiego "modeliku".
To jest silnik na oko klasy 400-480, czyli pociagnie gora 18A, czyli ciut powyzej 3C dla tych ogniw. Ogniwa pewnie to przezyja. Ale czy taki silnik wystarczy do modelu 2,4kg i 3,2m? Pisales ze latales na li-poly - na tym modelu i silniku?? Napisz prosze o tym.
kojot
Pisales ze latales na li-poly - na tym

Troche dziecinnie próbujesz podpuszczać, pewnie żeby za chwilę dowieść, że to w ogóle nie poleci. Otóż leci po rzucie z ręki pod kątem na oko 20 stopni, a dokładniej to niemal stoi w miejscu pod wiatr i tylko się wznosi, choć trochę mułowato. Co do śmigła - to pewnie użyłeś redukcji a ja nie. Niektóre silniki trójfazowe mają duży moment i niższe obroty - spokojnie mogłem zrezygnować z redukcji. Jednak śmigło o wielkości podanej przez Ciebie nie może być użyte bez redukcji, no oczywiście zależy też jaki jest skok śmigła ale pewnie powyżej 5 bo mielenie w miejscu jest bez sensu. Ciąg za sterami był wystarczający nawet dla tak małego śmigła jak moje więc redukcję zostawiłem w pudełku. Teraz jednak ją założę, dam większe śmigło - jeszcze nie wiem 10x... czy 11 x...i pakiet z 7 ogniw (350g) i pójdzie z pewnością szybciej. Źle obliczyłeś wagę mojego modelu. Z pakietem o którym mowa, gotowy do lotu waży 2150g a nie 2,4. Same płaty to 80 dcm kw., motyl też spory, bo ja sam sobie konstruuję modele, zależnie od przeznaczenia w taki sposób, by uzyskać odpowiednie parametry. Sam też wycinam płaty, a przy konstrukcyjnych żeberka, oklejam balsowym fornirem, laminuję albo przyklejam solar. Ten model ma trzyczęściowe skrzydła konstrukcyjne, żebra balsowe (profil Eppler E201 a w końcówkach przechodzący do E191), wzmocnienia, kieszenie na bagnety i same bagnety troche nietypowe, własnego pomysłu ale za to bardzo lekkie a wyciągarka jest już tu wykluczona. Obciążenie w normie, chyba coś koło 25. Nie pamietam. To, że z tym śmigłem i LiPolami silnik ma pół kg ciągu nie znaczy, że z redukcją i innym pakietem i śmigłem nie będę miał 700 g. To znaczy tyle właśnie zamierzam mieć bez większego problemu. A to mi wyholuje model pod kątem 30 stopni i znacznie wyżej, bo pojemność nowego pakietu jest duża. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18a9

Oceniasz po sobie? Nie ma w tym ZADANEGO podpuszczania, o modelach wiem tyle ile wiem - umiarkowanie malo. Twoja konfiguracja jest IMO rzadko spotykana, wiec jestem ciekawy wynikow. Lata czy nie - to sobie sam udowodnisz. Co nie zmienia faktu, ze taka malo wydajna konfiguracja dla termika jest bliska mojemu sercu.

W silniku szczotkowym tak, gdy kupuje specjalizowane outrunnery - oczywiscie nie.

Do podanej wagi 1650g przyjąlem 400g na pakiet i dorzucilem cos na serwa, silnik i reszte wyposazenia.
Podtrzymuje prosbe - napisz jak sie bedzie sprawowac nowy pakiet.
kojot
Nie ma w tym ZADANEGO podpuszczania, o modelach wiem tyle

spotykana,
Jeżeli już kupuję silnik to wyłącznie z dużym momentem. Tak jest praktyczniej. Outrunnery nie muszą chyba być "specjalizowane", wystarczy, że wiruje to, co należy. Konstruktorzy z reguły dbaja o odpowiednią masę obudowy więc w zasadzie każdy taki silnik jest w pewnym sensie specjalizowany. Chyba że są takie bezszczotkowce, które mają ponieżej 1000/V i olbrzymi moment poprzez użycie super ciężkiej obudowy. Osobiście nie spotkałem się z czymś takim. Oczywiście poinformuję o sprawności zakupionych ogniw (już zakupiłem następne, bo nie ma ich wiele) ale z czystym sumieniem potwierdzam, że sa świetne. Lata się dość spokojnie, duże, delikatne modele nie nadają się do akrobacji ale za to wiszą w powietrzu tak długo, jak na to pozwoli pakiet zasilający nadajnik, czyli 2 godziny w moim przypadku. Jak sie ma model na wysokości 100 metrów to można wymienić pakiet w nadajniku nie przerywając lotu. Ciekawe czy ktoś już tego próbował? Pozdrawiam HuSadam Na wysokości 100 metrów
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>> http://link.interia.pl/f18aa

1000/V
Przepraszam, że zapytam, ale co ma wspólnego moment obrotowy ( duży ) z dużą masą wirującą ?? Jak se dokleję dużo ołowiu do rotora to będę miał duży moment obrotowy :-)))) ????

tak
moim
pakiet
Wydajesz kasę na R14 a nie stać cię na 40 zł ( 8 celek r6 2500 mAh po 5 zł ) aby aparatura działała 5-7 godzin - moja SANWA oryginał ->600 mAh 1,5 godz max po zamianie na ww ogniwka działa spoko 5-6 godzin

Ekwilibrysta ????
tyż pozdrawiam
buwi777
ps. ale na ziemi ( nie 100 m nad )
Chyba że są takie bezszczotkowce, które mają ponieżej 1000/V i olbrzymi moment poprzez użycie super ciężkiej obudowy.

dużą
HuSadam -> tu akurat idzie o masowy moment bezwładnościowy (kręt). Jest on proporcjonalny do masy. Napisałem przecież "i olbrzymi moment" a nie "i olbrzymi moment obrotowy".

zł )

HuSadam -> Do tego modelu też akurat użyłem Sanwy 6000 i mam tam pakiet z NiMh 2800 mAh. Nie wiem czy jest tam zwiększona moc emisji bo mnie to starcza na 2 godziny i zaczyna "pikać". Może trafiłem na kiepskie ogniwa, faktycznie muszę to sprawdzić ale łatwiej mi było podmienić pakiety (6 sekund) na ten oryginalny 600 mAh który był w pudełku, co dawało zawsze dodatkowe 30 minut. Pozdrawiam HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Dla kobiet i nie tylko! ;-) >>> http://link.interia.pl/f18aa

Tylko że ten olbrzymi "kręt" to nam śmigiełka dużego nie rozbuja sam z siebie ;) tutaj musisz mieć moment obrotowy wytworzony przez układ rdzeń + uzwojenie + magnesy + rotor (jako domykający strumień magnetyczny). kV o wartości 1000rpm/V to nic wielkiego. Mam dwa silniki które mają kV na poziomie 500 i 380 i kręcą śmigłami nawet do 20x12, co daje im możliwość zrobić właśnie moment obrotowy.
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

I tu nie masz racji ."Rozbuja", choć w tej fazie następuje pewien dodatkowy wydatek energii. Skumulowana energia dzięki dużej masie częściowo zostaje zwrócona przy zamknięciu "gazu", jeżeli nie posiadamy hamulca.
A przy okazji... ładowarka kupiona od Ciebie za 70 zł na Allegro do LiPoli daje na wyjściu 4,2 V i ani grama więcej bez względu jak się założy zworkę napięciową... Felerna jakaś albo z wybrakowanych części. HuSadam
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18a9

Prześlij ją do mnie, zobaczę co się z nią stało.
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

Już się biorę za pakowanie. A już chciałem rozkręcać. Cyberyjczyk
---------------------------------------------------------------------- Najwiekszy MOTO-serwis w Polsce >>> http://link.interia.pl/f18a9

No to ja nie mam pytań, ogniwa te nadają się do zasilania modelu w roli pakietu odbiornika :D
Normalne dobre ogniwo modelarskie NiMH oddaje nominalną pojemność przy obciążeniu 10C (patrz GP330SCHR), średnie ogniwo oddaje nominalną pojemność przy obciążeniu 4C.

Tutaj rewelacji nie ma.
--

oozakS maiwardzoP
www.skazoo.future-net.pl

Użytkownik "HuSadam" napisał:

Problem chemii ogniw IMO nalezy wyraznie powiazac z ... wielkoscia modelu. Dla modeli, ktore sa w stanie udzwignac ogniwa w rozmiarze SC, IMO ogniwa Ni-Cd jeszcze maja sens, zwlaszcza, gdy interesuje nas "pradowy wyczyn".
W miniejszych modelach, zwlaszcza gdy walczymy o każdy gram i dlugosc lotu, ogniwa Ni-MH takie jak KAN 1050 czy GP 1100 są niezastapione. Swojego pakietu ze słynnych 500AR w zasadzie juz w ogole nie uzywam. Co do Li-poly, ech, jak model odzywa na takim lekkim pakiecie :-)). W końcu dla modeli napedzanych silnikami klasy 400 (i odpowiednikami) róznica wagi pakietu to 10-20% masy startowej modelu. Oczywiscie, ze głowna zaleta Li-poly jest ich maly ciężar. I o to wlasnie chodzi :-))).

He, he, fajnie jest dyskutować, nie wiedząc kto jest kto. Warto czasem dluzej posledzic liste...........