silniki spalinowe

Witam grupowiczow jest to moj pierwszy post na tej grupie.
Mam pytanie na temat silnikow spalinowych zarowych, mianowicie chcialem sie
dowiedziec czy jest mozliwos urzywania silnikow od modeli latajacych takich
jak MVVS 2,5 GFS-ABC-RC do napedzania modeli samochodow ( oczywiscie po
zastosowaniu odpowiedzniej przekladni).
Czy takie silniki posiadaja plynna regulacje obrotow (oczywiscie w zakresie
swojej pracy) ??
Czy silniki te gasna calkowicie po puszczeniu gazu czy pracuja sobie na
wolnych obrotach ??
Czym roznia sie silniki typowo samochodowe od tych lotniczych ewntualnie
jakie sa mozliwosci ich adaptacji w modelach samochodow ??
Prosze o kilka slow wyjasnienia, mile widziane linki z informacjami.
Pozdrawiam kakA
Reply to
Kaka
Witam !!! Wd³ug mojej wiedzy nie montuje siê silników lotniczych do modeli samochodów, ale mo¿e wypowiedz± siê koledzy nieco bardziej znaj±cy temat. Proponujê tak¿e z³o¿yæ wizytê na stronie RC-Auto
Marek C
Witam Silniki lotnicze maja chlodzenie poprzez "wiatr" wytworzony smiglem jak i lotem modelu. Jezlei taki silnik zamkniemy w samochodzie, lub łodce to sie bedzie przegrzewal co spowoduje jego zatarcie(uszkodzenie). Dodatkowo w silnikach samochodowcyh w gazniku jest filtr itd...
Kolega zamontowal kiedys silnik lotniczy w łodce spalinowej, i glowice owinol cienka rurka (spirala) przez ktora byl obieg wodny. Jako tako to dzialalo, ale gdy wplynol na mielizne, obieg wodny sie zatrzymal a silnik nadal pracowal, i niestety sie przegrzal( uszkodzil). Wedlug mnie to jest podstawowy problem w zmianie przeznaczenia silnika.
Pozdrawiam Gumis
Reply to
gumis2001