Jakie vario?

O co chodzi z tym zakresem kątów pomiaru? Na chłopski rozum im szerszej mierzy tym lepiej. Czy chodzi o technologię produkcji takiej rurki że jest trudniejsza do wykonania niż rurka pracująca w wąskim zakresie kątów? Czy chodzi o tolerancję zamocowania na szybowcu? Wydaje mi się że tolerancja zamocowania 3° nie jest czymś specjalnie trudnym o ile nie trzeba tego ustawiać przed każdym lotem. No chyba że to: _'_ to minuta kątowa (1/4 stopnia). Już widzęto w praktyce: sterczący na kilnakaście - kilkadziesiąt cm kawał cieniuteńkiej rurki, który wydatnie ułatwia transport i uzbrajanie szybowca, zahaczając o wszystko w swojej okolicy }:-)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Znalazłem producenta chwalącego się parametrami. Być może ta najmniejsza nada siedo naszych celów: http://test-therm.com.pl/pdf/rurki.pdf

Co znaczą te 3 liczby? (0 stopni, 6 minut, 0 sekund??)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Owszem znam tą stronę są to rurki o dokładności >1% i kasie odchyłu 10 stopni Tylko cena tego jest tragiczna minimum 650 zł

zgadza się
Marek

Ach ten swojski polski jad...
Marcin

Nie jest aż tak źle :-) Z Markiem znamy się nie od dziś i każda dyskusja o ile nie schodzi poniżej pewnego poziomu wnosi coś nowego do znajomości tej dosyć świeżej dla nas sprawy. Jeszcze parę lat i będziemy mieli w kraju całkiem niezłe zagłębie wariometrowe :-)
--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl