Temat bumerang - Lionki

Witajcie! Wiem, że ten temat był już nieraz poruszany (na grupie), ale jako laik niewiele z tego rozumiałem, dlatego zadam kilka pytań prosząc o
wyrozumiałość i oczywiście odpowiedzi. Zamarzyły mi się długotrwałe loty. Do tej pory latałem na pakietach 8x750 Sanyo TWICELL i 20 minut spokojnego loty na silniku 280 z przekładnia było szczytem szczęścia. Pomyślałem wiec o Lionkach. Akumulatorki i ładowarkę już znalazłem. Mój problem polega jednak na wyborze ilosci cel w pakiecie. Latam na silnikach klasy 280 z przekładniami, gdzie maksymalny pobór prądu nie przekracza 4A. Są to silniki 6V i 7,2V. -Czy mogę zastosować 2 celowy pakiet i zwykły reglerek (Jeti JES) bez ryzyka zniszczenia pakietu? -Czy dwie cele to nie za mało jak na takie silniki? -A może latać w takim przypadku na 3 celach? Tylko czy wtedy Cut Off nie odetnie silnika za szybko? Wolałbym uniknąć dodatkowych kosztów związanych z zakupem reglerka do Lionek i nowych silników. Z drugiej strony trzy cele to spora waga, jak na model z silnikiem 280. Podpowiedzcie mi coś proszę w tej sytuacji? Z góry dziękuję.
--
Pozdrowienia PiotrP www.piotrp.prv.pl
cytat miesiąca: "Mi 8 ma za mały udźwig do przepełnionych

Śmiało możesz, ale nie wykorzystasz w pełni mocy silnika.

3 cele to chyba nieco za wiele dla reglerka Jeti JES 05. Pakietom nic się nie powinno stać, ale regulator może tego nie wytrzymać.
Pozdrawiam Olek

dokładnie tak --mozna dać wieksze smiglo -lub mniejsze przełożenie -bo napięcie z dwóch li-jon bedzie około 6V -wiec i prąd spadnie ...-moze być za mały ciąg -wiec albo wieksze smigło -albo zmienić przełozenie, albo silnik race

Pakietom nic się

przeciwnie -3 cele na taki pakiet natychmiast zniszczą pakiet -polatasz do konca -ten regler odetnie silnik przy 5V to masz 5v na 3 cele = 1,66V na cele - to znaczy, że od razu mozna pakiet wywalić do kosza...
ale regulator może tego nie wytrzymać. regulator ma szanse około 50% -pakiet 3 cele z nim żadnych... (chyba, że latasz ze stoperem i dla bezpieczeństwa zostawiasz 50% energi...)

Pozdrawiam Witek

Silnik Mig 6V Racing + przełożenie 4:1 + śmigło FSK 9,3x9

Reglerek Jeti Jes 180... wytrzymałby :)
--
Pozdrowienia PiotrP www.piotrp.prv.pl
cytat miesiąca: "Mi 8 ma za mały udźwig do przepełnionych

cele -

Przepraszam, nie dodałem, że nie można ich rozładować do końca. Olek
Dnia 2003-12-08 20:34, Użytkownik PiotrP napisał:

Możesz dać 2 cele, moc spadnie, o ile latasz teraz na 7 celach - akceptowalnie, ale jeśli na 8-miu to już naprawdę znacznie.

Odcięcie musi być ok 5.5-6V, nie wyżej i nie niżej

możesz ew. zmienić silnik z 7.2 na 6v ale uwaga na prąd

raczej odwrotnie - zbytnio rozładuje pakiet

Ja latam na 7 celach AR500 (140g) lub 2p2s LiOnach (170g) i ta druga kombinacja lata 5x dłużej ale znacznie mniej dynamicznie, na tym samym silniku (Speed400/7.2v sm.6x4)
--
Jakub Witkowski
z domeny gts (kropka) pl

Ja osobiście używam do LiIonków regulatora HaRC. Powinien odcinać przy 5,8V ( dane producenta) Wykonałem serię pomiarów - pod obciążeniem 4 A odcinał przy 5,6 V , daje to 2,8 V na ogniwo - wartość bezpieczna. max prąd regulatora to 12 A - teraz właśnie lutuję pakiet 4 ogniw ( 2 rownolegle i szeregowo ) mam zamiar zasilać nim 400-tkę.
Pozdrawiam, Paweł Ubysz.
-- I tylko nie wiedzieć czemu tak jak w czterdziestym szóstym ludzie niosą swój smutek , jak martwe główki kapusty....
Piszesz - wywal WYWAL z adresu......
Użytkownik Paweł Ubysz napisał:

Prawie wszystkie proste regulatory odcinają pakiet przy napieciu BEC + napięcie przewodzenia diody krzemowej, czyli 5.5-5.7V. To wynika z najprostszej (najtańszej) możliwej konstrukcji układu odcinającego, jaką się najszerzej stosuje. Można więc z nimi bez ryzyka stosować pakiet 2-celowy litowy. 3-celowy absolutnie nie.

A. Grodecki

Dziekuję wszystkim za pomoc. Prawdopodobnie kupię 2 cele i silnik 280 4V, jeśli takowy dostanę. Jeśli nie spróbuję z 6V. Z powodzeniem wykonuję pakiety nikielków i wodorków. Czy technika wykonania pakietu lionków jest taka sama jak przy starszych braciach?
--
Pozdrowienia PiotrP www.piotrp.prv.pl
cytat miesiąca: "Mi 8 ma za mały udźwig do przepełnionych
Dnia 2003-12-09 19:31, Użytkownik PiotrP napisał:

Proponuję, najpierw spróbuj zasilić to co już masz :) Dociążenie silnika w celu skompencowania niższego napięcia możesz uzyskać niekoniecznie stosując silnik na niższe, egzotyczne napięcie. Prościej chhyba zmienić śmigło na nieco większe lub przekładnię na nieco niższą.
Przykładowo, speed280/6V z przekładnią 3.5 i smigłem APC 9x6, daje mi jakieś 170g ciągu z 2xLiOn, przy prądzie około 3A. Ten sam zestaw tylko z przekładnią 2.33 dale około 220g przy prądzie 4.5A
--
Jakub Witkowski
z domeny gts (kropka) pl