jutro smietnik bedzie ktos???jestem rozdziewiczony :)))

witam!
po chwilowym milczeniu na forum uprzejmie powiadamiam szanownych grupowiczow
ze obloty mojego szybowca zostaly wreszcie zakonczone :))) dokonalem tego w
dniu dzisiejszym na smietniku w godzinach obiadowych ;) dotychczas byly
tylko loty z reki (duuuzo aby popoprawiac wszystkie niedoskonalosci mojego
wykonania) a dzisiaj wykorzystalem zakupiony niedawno hol gumowy od gumisia
(naprawde dobra ta guma :)) loty z powodu mgly i tego ze bylem modelarzem
dziewica ;) byly wykonywane na mniej wiecej 25m gumy i ok 40m zylki...
wyniki?? rewelacja :))) przyciezkawy (1kg) szybowiec o rozpietosci 1,7m
wystrzelil jak z procy (ojcu pomagierowi szczena opadla do samego blota;)))
po czym podrecznikowo sam sie wyczepil:)) wrazenia WOOOW!!! wiatr zacznal
pozniej troszke dawac w szkole ale mimo wszystko ladowalem mniej wiecej tam
gdzie chcialem :) najdluzszy lot z 3 zmierzonych (wczesniej bylo z 10) to 2
min 15 sek... chyba niezle jak na pocztek... model caly i kretoodporny
(jedno ladowanie nie bylo idealne:))) jutro tez planuje wyprawe(wydluze
hol), bo prognoza podobna do dzisiejszej... ciekaw jestem czy ktos bedzie bo
dzisiaj bylem jedynym zapalencem... czyzby krakowscy modelarze zapadli w sen
zimowy???
chcialbym z tego miejsca bardzo podziekowac wszystim grupowiczom ktorych
pomoc okazala sie nieoceniona i pewnie jeszcze nie raz bedziecie potrzebni
;) jeszcze raz wielkie DZIEKI za wszelkie doradztwo!
pozdrawiam:)
ps. za pare dni bedzie cyfrowka wiec i napisze co nieco o moim modelu zeby
byl jakis moj slad na pwm :)
ps2. zaczynam szukac planow jakiegos szybowca podobnej wielkosci tylko z
lotkami, lepszym profilem niz plasko-wypuklym i lzejsza konstrukcja... moze
jakies godne polecenia linki????
Reply to
mr_qpa
Gratulacje! Rzeczywi¶cie trochê ciêzki jak na szybowiec. Co to dok³adnie jest za model?
To bardzo mi³y tekst. W imieniu grupowiczów pozwolê sobie podziêkowaæ :)
Mo¿e zrób teraz co¶ z silnikiem? Chyba, ¿e nale¿ysz do grona zagorza³ych szybowników ;)
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
jest to zakupiony u p.Leszka Jury Tomba firmy SVOR.. mam nadzieje ze znajde obiecany czas i skrobne co nieco o moich wrazeniach zupelnie poczatkujacego... troche pracy trzeba bylo wloszyc... wg producenta ma wazyc 800-900g (jendak nie wiadomo czy z czy bez wyposazenia) wyposazenie jest standard a model wyglada na to ma zbyt krotki dziob bo balastu w tym jest chyba kolo 100g!!!przy nastepnych lotach bede ujmowal bo wydaje mi sie ze wedlug opisu ze strony piotra de trzeba poekseprymentowac z jeszcze z katem natarcia. poza tym konstrukcja kadluba to prawdziwa skrzynia serwa odb i akku obudowane sa sciankami 2,5mm balsy+1,5mm sklejki ina dodatek gdzie niegdzie listewki balsowe wzdluz...
hymmm. chodzi o to ze kupilem hol ktory troche kosztowal(amatorski ale naprawde bardzo dobry) glupio byloby go wykorzystac tylko do jednego modelu ;) poza tym podoba mi sie to przyznaje :) chcialbym zrobic jeszcze jeden szybowiec coby poczuc jak to jest z lotkami no i zeby potrafil jakies podstawowe "kwargle" (moja tomba zrobila kilka petli i skrzydla sie nie zlozyly :)) na razie tomba idzie niezle bo pomimo ewidentnego niedoregulowania modelem da sie latac i naprawde jest to przyjemne, wybacza bledy a laduje sie idealnie (na 30 lotow 3 ladowania niezbyt udane ale model caly)pozniej jakis trenerek-spalinka.... pozniej...:))))
ahaaa!!! moze niech odezwie sie osoba ktora byla w niedziel i rozmawiala ze mna i nawet wiedziala kto ja jestem :)(mile to bylo) teraz tak na spokojnie chetnie wyslucham twoich slow krytyki jesli chodzi o latanie, wykonanie(wszystko) no i jak myslisz ten hol jeszcze mozna wydluzyc nie?:))))
pozdr :)
Reply to
mr_qpa
Witam, Spróbuj motoszybowca z napędem elektrycznym. Ja mam Fantazego z płatami od Velvi 2m kupionego w Art Hobby + silnik Power 624 i dla wydłużenia lotów używam właśnie holu. Taki sobie mixik a co...:-)
pozdrawiam, DarekRc
Reply to
DAREKRC
hmmm niezle niezle.. ale finanse mnie zjedza... po pierwsze nie chce sie pakowac w elektryki (a. nie smierdza b. nie brudza c.nie warkocza d.nie lubie ich e. ojciec nie dofinansuje mi czegos takiego :))) kasa w startowanie w elektrykach nie jest mala a i tak docelowo bede mial spalinke wiec nie chce i juz :) inna sprawa ze nie chce kupowac zestawu ($$$) tylko samemu zrobic ze SPRAWDZONYCH PLANOW(tu ponownie prozba aby sie odezwali posiadacze takich.. no no nie krepujcie sie ;)))... pewnie znajac mnie tez bedzie to calosc konstrukcyjna (profil jakis na termike)lub ewentualnie kadlub zrobiony metoda traconego styropianu.. ale nie chce zapeszyc ;) ale do drugiego modelu droga jeszcze daleeeka
pozdr!
Reply to
mr_qpa