katastrofa Su-27 - zginelo 87 osob...

Temat wziety z pl.rec.lotnictwo - katastrofa Su-27 podczas pokazow lotniczych na Ukrainie...
Z tego co pamietam zginelo w niej 87 osob... - obaj piloci katapultowali sie
w ostatniej chwili i przezyli.
http://www.klipy.spotter.pl/su27_crash.avi
Film najlepiej zapisac na dysk i pozniej ogladac. OSTRZEGAM - FILM JEST BARDZO KRWAWY - lezace rece, nogi i ludzkie korpusy...
Pozdrawiam, Kuba
Użytkownik "promian" napisał:

Wydawalo mi sie, ze jestem twardy, ale widzac tych ludzi we krwi poplakalem sie jak male dziecko...
--
Darek F., Białystok, GG: 1905575
Futaba 7CAP, 35MHz (k.77,66)

To rada: warto obejrzec poczatek, gdzie sfilmowane jest kilka manewrow przed katastrofa i moment katastrofy oraz sama koncowke filmu, gdzie sa ujecia tej katastrofy z dwoch innych kamer. Ja tak zrobilem i czuje sie o wiele lepiej niz ci, ktory - sadzac z ich opisow - obejrzeli straszliwa rzeznie... Mozna sie domyslec co robi z ludzi kilkadziesiat ton pedzacego i wybuchajacego zelastwa, nie trzeba tego ogladac.
straszna katastrofa tylko dlaczego oni latali tak blisko publicznosci ?

Taki byl plan pokazow... Ostatni manewr niestety juz im nie wyszedl ale to byla ich samowolka, ktora skonczyla sie dwoma wyrokami wiezienia. Pierwszy pilot dostal 15 lat a drugi 10 - w wiezieniu o zaostrzonym rygorze na Ukrainie - podejrzewam, ze sporo sie tam dzieje wiec nie zazdroszcze im...
I jeszcze jedno... Mieli latac na innej "swojej" maszynie, ktora dobrze znali... Niestety na kilka minut przed startem ich Su-27 mial jakas mala awarie i podstawiono im drugiego, ktory stal obok... Tutaj jednak nastapilo spore niedopatrzenie, poniewaz maszyna byla w 100% zatankowana a to jest prawnie zakazane podczas lotow na pokazach... Maszyna byla za ciezka co w polaczeniu z brawura pilotow doprowadzilo do tragedii... Gdyby lecieli swoim Su-27 przy paliwie na okolo 30% to raczej opanowaliby trudny manewr i co najwyzej dostaliby nagane od dowodcy za lot na takim pulapie itp...
p.s swoja droga SU-27 to prawdziwy potwor przestworzy! W 1996 bylem na Air Show w Bydgoszczy gdzie Anatolij Kwoczur pokazywal jak sie tym lata i robil najslynniejszy chyba manewr tego samolotu a mianowiecie "kobre" - robi wrazenie! Do dzis mam przed oczami jak na wysokosci kilkuset metrow dlawi silniki i wyhamowuje lot do zera aby potem przeciagnac i wyprowadzic kilkadziesiat metrow nad ziemia... Robi wrazenie piekielne!
Pozdr,K

Użytkownik "promian" napisał w wiadomości ...

byłem i potwierdzam...
pozdr. Darek
promian napisał(a): ...

Czy Anatolij Kwoczur, to ten sam pilot, któremu na pokazach lotniczych w Paryżu, wpadł ptak do silnika SU-29?
GM
sp9rjt napisał(a):

mig-29
irQ napisał(a):

Dziękuję za korektę.
GM

Kuba.
Opcja Anuluj działa?? To zastosuj.
Tą grupę czytają bardzo młodzi ludzie, a te obrazy nie nadają się do oglądania nawet dla dorosłych.
Kręcą cię takie rzeczy?
Wykazałeś się totalnym brakiem wyobraźni i wyczuciem tzw. "dobrego smaku".
Powinieneś anulować swój post, chodź by z szacunku do ludzi, którzy tam zginęli.
peTer
PS: W Internecie jest pełno śmieci. IMO my użytkownicy tej i innych grup nie powinniśmy się zgadzać na zaśmiecanie USENETU - tym bardziej, że czytają go dzieci i młodzież.
Użytkownik peTer napisał:

przeciez dal ostrzezenie, nawet je zacytowales, chcesz wszystkich ubezwlasnowolnic?
--
AlexY
http://ldhp715.immt.pwr.wroc.pl/~sapi/sieci/netykieta /

Użytkownik "peTer" napisał:

Nikt nikomu nie karze ogladac, w kazdej chwili mozna przerwac. Kuba lojalnie uprzedzil, ze film jest krwawy, wiec jesli ktos nie chce nie musi. Prawda ?

Dziwne, ze takie cos przyszlo Ci do glowy...

Totalnym brakiem wyobrazni to wykazal sie pilot tego Su-27 a nie Kuba. Dobry smak? Tragedie sie zdarzaja i zdarzac sie beda. Jednak dopoki ludzie nie zobacza czegos podobnego jak ten film to ofiary sa tylko cyferkami z telewizora, radia lub netu. Dopiero takie obrazy uswiadamiaja ludziom, co tak naprawde sie wydarzylo. A ze sa przerazajace? Sa, bo inne byc nie moga, tak samo jak tragedia, ktora dokumentuja...

Jesli ktos cos powinien, to na pewno wszyscy piloci, ktorzy biora udzial w pokazach powinni PRZYMUSOWO ten film obejrzec, najlepiej kilkukrotnie. Moze wtedy byloby inaczej? Moze ktos pomyslalby w pore?

Akurat nie bardzo wiem, dlaczego akurat ten film zaliczasz do smieci. To po prostu dokumentacja pewnego zdarzenia, strasznego zdarzenia. Ale nie jest to wymysl jakiegos chorego umyslu tylko suche FAKTY, niestety...
Darek F., Białystok, GG: 1905575
Czesc,

W pewnym sensie zgodze sie z Darkiem. Ja po obejrzeniu filmu, choc na "podgladzie", mimo ze byl srodek nocy poszedlem i przytulilem swojego malego synka.
Mysle, ze obraz tragedii dziala w mysl zasady - prawdziwie doceniasz to, co tracisz.
Nie zmienia to jednak faktu, ze uwazam, ze nie powinien tego obejrzec 12-latek siedzacy gdzies po drugiej stronie polski. Dla niego jeszcze nie czas na te emocje. Nie powinnismy mu pomagac w ich "smakowaniu". Pozostaje nadzieja, ze odbierze to w sposob jedynie niedojrzaly - przerazi go lezaca reka, a nie siedzaca przy niej matka.
Dobra. Skonczmy juz ten temat.
Marcin
peTer napisał(a):

Jako rozumiem, uważasz czytających tę grupę, za półanalfabetów funkcjonalnych, którzy nie potrafią zrozumieć prostego zdania "OSTRZEGAM - FILM JEST BARDZO KRWAWY - lezace rece, nogi i ludzkie korpusy..."?

Nadinterpretacja.
Bzdura. Biblia też jest krwawa, a nikt nie zakazuje jej czytania.

Na szczęście nie powinien.

Tak bardzo dbasz o tę młodzież i dzieci? A ja myślałem, że o nich dbają ich rodzice?
GM
OK. - Przepraszam Kuba - trochę się uniosłem. To pytanie było nie na miejscu. Masz racje, że tego typu sprawy są bardzo przykre i nikogo nie "kręcą".
Jest Panowie coś takiego jak etyka - zwykła ludzka ETYKA, a epatowanie takimi obrazami jest ahumanistyczne i moim zadaniem nie na miejscu - stąd moja prośba do Kuby o anulowanie postu.
KUBA - Co do "grzecznych" dzieci które przeszukują sieć w poszukiwaniu "krwawych łaźni" to jest coś takiego jak "Parental control" - funkcja programowo blokująca dostęp do nieporządnych witryn. Jednak podejrzewam, że nikomu nie przyjdzie do głowy blokować dzieciakowi dostęp do grupy news traktującej o modelarstwie. No... chyba, że po takim poście?!?
Darku F. Dlaczego media nie pokazują "dosłownie" obrazów wojny? Przecież to fakty... dla tego, że mają swoją ETYKĘ zawodową. No chyba że nie mają, ale są to przeważnie "szmatławce" szukające sensacji - one nie mają żadnych zahamowań moralnych - te media moralność sprzedały razem z nakładami.
GM - mam wrażenie, że napisałeś tego posta, aby sobie "pokrzyczeć". Z całym szacunkiem, ale z tą krwawą biblią to dopiero "nadinterpretacja" ;).
Z AlexemY nie wdaję się dyskurs - z Nim jeszcze nikt nie "wygrał" na grupie ;) I proszę, nie zinterpretujcie słowa "wygrał" jako zachętę do rywalizacji - nie o to mi chodzi. Z mojej strony EOT. Pozdrawiam, peTer
Z drugiej jednak strony, gdyby media bardziej dosłownie pokazywały te tragedie to ludzie by się częściej zastanawiali zanim dopuszczą do kolejnej: czy to wypadek pijanego kierowcy, czy to kolejna wojna itp bo teraz to często ludzie odbierają podobnie jak kolejny film sensacyjny.... niestety....
to tylko taka moja refleksja
--
---------
pozdrówka
promian pisze:

Tak na marginesie tej dyskusji naszła mnie jedna myśl: Przecież te maszyny właśnie do tego służą. Do zabijania. Pięknie wyglądają, wykonują efektowne loty na pokazach, spędzamy dnie i miesiące na budowie ich modeli ale tak naprawdę jedynym sensem ich istnienia są właśnie te porozrzucane kawały mięsa, które jeszcze przed chwilą były ludźmi. I często są to ofiary równie przypadkowe i niewinne jak te.
Mumin
--
************** </body> *** Kilroy was here *** </html> *************
Michał Mumin Mierzwa http://www.cto.us.edu.pl/~mmierzwa 2