Kó?ka czy g?sienice

Witam,

Planuje zrobić model pojazdu off-road. Nie wzoruje się na żadnym istniejącym pojeździe ani modelu. Podstawowym założeniem dla pojazdu jest:

- uciąg ok.150-200 kilogramów

- jazda po terenie <- leśne drogi, kamieniste ulice <- jednym słowem off-road

Długo zastanawiałem się nad podwoziem składającym się 4-6 kółek, każde niezależne ( ). Niestety nie doszedłem do żadnego logicznego rozwiązania tego problemu. Dlatego te nowym pomysłem jest zaopatrzenie tego pojazdu w gąsienice. W tym, że gąsienice nie byłyby jak w czołgach tylko w kształcie trójkątnym na trzech kołach zębatych, w tym jedno naciągowo-napędowe. Dodam, że pojazd będzie elektryczny. Napędzany dwoma silnikami 12 lub

24 V, każdy o mocy ok.600-700 W <- na każdą stronę pojazdu jeden silnik.

I teraz pytanie do Was czy w dobrym kierunku idę tzn.: czy gąsienice w tym przypadku są "lepsze" od kół? Może ma ktoś linki do stron, książki, które mogłyby mi pomóc.

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam

Reply to
goofyx

Użytkownik "goofyx" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@y42g2000hsy.googlegroups.com... [ciach]

Poczytaj stare numery NTW. Tam była duża dyskusja "koła czy gąsienice".

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Reply to
Krzysztof Tabaczynski