Ktora mega do pylona 400

zrobiłem kilka takich silników -z reguły lataja w mikrosmigłowcach -mocno niedociążone -przekładnia dobrana tak,że na ful drąga i skoku biorą ponizej

10A -a w zawisie około 5A -a osiągi są po to aby obroty nie siadały pod obciazeniem. ale jeden taki silniczek -latałem w pylonie -przy 17A na ziemi grzeje się mocno -ale każdy egzempolarz silniczka przepracował bezproblemowo 5 minut pod tym obciązeniem -a w modelu pylona w locie pewno jest mniejszy prad -bo po rozpędzeniu silnik sie odciaży -17A jak model trzymać w ręku -to przypuszczam,że w szybkim locie będzie ze 13A

-pod 15A silniczki takie chodzą na ziemi bezproblemnowo nawet pół godziny pracy ciągłej -są gorące -ale dają się dotknąć palcem. (do wirnika -bo uzwojenia mają temp. okolo 100 stopni... po locie w modelu silnik jest mocno ciepły -ale nawet do uzwojeń da się dotknąć -w locie grzeje się mniej niż na ziemi -zresztą w locie ja raczej nie wykonuje całego lotu na fuul draga -tylko drągiem pracuje -no i w małym modelu nie podpinam pakietu cegły 8xRC3000 sanyo -po rozładowaniu natychmiast następnego -i znowu następnego -aby sprawdzić wytrzymałość silnika katowałem go na 15A do kompletnego rozładowania 3 dużych pakietów -tzw. "cegięł" 8xsc lot nie trwa pół godziny na pełnej mocy -bo prądu na tak długo w modelu nie starczy...

drut albo 0,8 -albo 0,85 (robiłem i z takim -i z takim) -izolacja atestowana na 180 stopni -magnesy -odporne na 120 stopni, łozyska kulowe -wysokoobrotowe obustronnie zakryte -wirnik ma 3 dziury średnicy 5mm celem chłodzenia -i daje to naprawdę dużo -nawet bez śmigła -dźwiek samego silnika z otworami jest zupełnie inny -i czuć delikatny powiew -powietrze jest przetłaczane poprzez silnik -i bezposrednio chłodzi stojan w modelu silnik osadzany jest w aluminiowym łozu -które jednocześnie stanowi dodatkowy radiator -odprowadzając ciepło od piasty z łóżyskami... pozdrawiam. Witek

Reply to
wit0

Przerabiaj, przerabiaj. Cale lotnisko czeka i doczekac sie nie moze. No i jaki wstyd bedzie jak ja sie pierwszy przerobie ;-)

Pozdrawiam Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Uzytkownik "Andrzej Kowalski" napisal

........... no przeciez ty juz masz przerobke ;-))) Tylk ci sie kiepsko modelu trzyma :-))). Poki co, to trzeba sobie kupic polarowe rekawiczki i paluszki w nich obciac - mrozy ida :-((((

Reply to
kojot

Bo Skazoo wykonal za miekkie podwozie na moje "harriery". ;-)

Tzeba by sie rozejrzec za jakims ogrzewanym ubrankiem - takie elektrycznie podgrzewane rekawiczki bardzo by ulatwily nasze zabawy. Trzeba bedzie sie dobrze rozejrzec.

Pozdrawiam, Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Podwozie spelnia wymogi normy wagowej modelu :) A ze uzytkownik upodobal sobie ladowania po sciezce o kacie prostym wzgledem ziemi, to chyba tylko amortyzatory z buggusa cos na to moga poradzic ;-D

Pozdrawiam Skazoo

PS. Juz mam zrobiony kolejny silnik pod takie zielsko latajace, cos okolo

800 gram ciagu ;)
Reply to
Skazoo Bemowo RC

Mowisz o tym nowym dla mnie i dla Slawka? A udokumentowales przerobke?

Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Jak snieg spadnie to najlepsze na rozgrzewke sa dzieci i sanki ;o)))))) Zeszlej zimy w czasie ladowania akku ciagalem sanki z wyposazeniem (dziecmi).... bylo mi ZA cieplo... ;o))))))))

Reply to
Arcimek

Goraco to Ci sie zrobi jak im dasz aparature w lapki..... ;-)

Pozdrawiam Andrzej Kowalski

Reply to
Andrzej Kowalski

Spooooko ;o))

Corka (11 lat) juz latala Aeronka... nie zrobilo to na niej specjalnego wrazenia - zrobila koleczko, zwrot i nawet petelke - cwiczyla troche na FMS, oczywiscie wszystko na bezpiecznej wysokosci... :o)

Syn natomiast (5 lat) dostal niedawno malego styropianowca na 280, 2 loty

- 2 'niechciane' ladowania w trawie... za drugim razem pechowo zaczepil statecznikiem poziomym o sterczacy z ziemi patyk i na tym loty sie skonczyly.... :o)))) Teraz czeka mnie naprawa statecznika i przerobienie plata w styropianowcu bo obecny jest ciut za maly......

Reply to
Arcimek