Kupiłem nadajnik i co teraz

Kupiłem takie radio

Challenger 2000. Posiada rewers i trymery.W zestawie oprócz kwarcu nadawczego na 27.195 jest też przełącznik i chorongiewka.

Będę potrzebował do tego nadajnik czy coś jeszcze? Proszę o info gdzie i za ile najtaniej kupić.

Wiem, że już pewnie macie powoli dość moich pytań tego typu ale na prawdę zapaliłem się do remontu techo jachtu tylko niestety nie do końca wiem co robię :-) a nie mam na kim innym się oprzeć.

Reply to
WWj

Cóż, niestety nie, kupiłem sam nadajnik (radio) na allegro. Do radia jest kwarc 27.195 nie ma odbiornika (mój błąd w poprzedniej wiadomości) więc pewnie będe go potrzebował. Gdzie można i za ile dokupić toto + kwarc?

WWJ

Reply to
WWj

Dnia 2004-12-07 10:02, Użytkownik WWj napisał:

"Radio" to to samo co "nadajnik". Komplet składa się z nadajnika i odbiornika. Zarówno nadajnik jak i odbiornik powinny mieć kwarc na ten sam kanał. Mam nadzieję że kupiłeś właśnie taki zestaw, i że sprawdziłeś że działa. Do odbiornika potrzebujesz jeszcze elementy wykonawcze, czyli serwa.

Taki najtańszy komplet łącznie z dwoma serwami (ale nie wiem czy z kwarcami) w sklepie kosztuje poniżej 300 zł, np:

Jakub Witkowski

Mam wrażenie, że ktoś, kto Ci sprzedał ten nadajnik, nieźle się ucieszył... tzn.. "wyrąbał" Cię... Trochę może Twój błąd, że się nie wypytałeś, ale masz prawo, zaczynasz...

Możliwe że będziesz miał kłopot z zakupem do tego odbiornika i kwarców... :-/

Reply to
batched

Dnia 2004-12-07 11:06, Użytkownik WWj napisał:

Na 27MHz? Nie mam pojęcia... czy ktoś w ogóle tym handluje?

Reply to
Jakub Witkowski

Radzę Ci jednak przed wszelakimi zakupami poczytać (pytać na grupie). Bo jak bedziesz robił odwrotnie i nie bedziesz wiedział do konca co robisz (nie uznaj tego za złośliwość, "zacytowałem" tylko Twoją wypowiedź) to kupowanie sprzętu może Cię bardzo drogo wynieść! Odwiedz może na początek

i przeczytaj dział technika a zapewne Ci się rozjaśni. Nie wiem jak to wygląda w praktyce, ale częstotliwość 27MHz nie jest zbyt szczęśliwym wyborem, ze względu że w tym paśmie pracują nadajniki CB, często z dopalaczami sporej mocy.

Odwiedz sklepy internetowe modelarskie i zobacz cóz za asortyment posiadają i za ile.

podaje tak dla porządku, ponieważ w archiwum i na google znajdziesz sam więcej.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Dostaniesz ode mnie 2 odbiorniki na 27MHz w "gwiazdkowym" prezencie, pod warunkiem, że weźmiesz do tego nadajnik i pozostałe ... nie chcę pisać barachło, bo w większości to sprawne urządzenia (może z wyjątkiem starych akumulatorów). Jakieś kwarce też tam są. Zgłoś się na priv.

Romek

Reply to
romgom

Pasma 27 i 72MHz są dopuszczone do użytku modelarskiego w USA i tam musisz szukać teraz odbiornika i kwarców, bo w Polsce będzie trudno. Niestety nie wiem jaki to dokładnie kanał: 27.195. Może ktos wie? Poza tym, jak koledzy już napisali to pasmo w Polsce jest przeznaczone do innych zastosowań, toteż licz się z tym, że będziesz zakłócany i sam będziesz zakłócał innych, prawowitych uzytkowników tego pasma :( Słowem, jak już powiedziano: zostałeś wsadzony na minę. Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Użytkownik "batched" napisał : .........

Kwarce 27Mhz sa do kupienia na allegro, dwukanalowe odbiorniki tez tam bywaja. Pamietaj, ze to czestotliwosc samochodowa i jest sporo dwukanalowych odbiornikow samochodowych, ktorych IMO mozna spokojnie uzyc. A z zakloceniami - coz, lodki rzadko kiedy spadaja komus na glowe :-). I pozostaje sie cieszyc, ze kolega zgodnie z zasadami nie kupil do plywania

35Mhz. Obawiam sie, ze czesc kolegow ma "lotnicze klapki na oczach".
Reply to
kojot

A coś się zmeniło w prawie? Przecież z tego co wiem to 27MHz jest również dostepna dla modelarstwa wszelakiego. Zresztą to nie kolega bedzie "zakółcał" tylko raczej jego bedą zakłócali . Nie mam teraz czasu weryfikować ale na modelarstwo.org.pl

27MHz jest dostepna dla modelarzy RC.

Pozdrawiam Darek

Reply to
Predator

Rzeczywiscie masz rację. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

27.195 to kanał 24. Jeden z czterech w tym paśmie, dopuszczony u nas dla modelarzy. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

aaa upsss.... chyba z tymi klapkami to racja... przez nie nie wiedziałem, sorrryy :)

Reply to
batched

Jest ktoś odważny :P

BTW to u nas dla modelarzy (legalnie) jest dostępne 27, 35 i 40 MHz :D

Jakub

Reply to
Jakub_RC

Witam !

Ja posiadam jakiś stary odbiornik na 27MHz robbe FMSS 8 kanałów. Jak chcesz to moge Ci go dać. Pisz na prv.

Pozdrawiam Karol !

PS. Nie mam pojęcia czy jest sprawny.

Reply to
Karol

Witam ........ jak pozenisz oodbiornik supranara z lat 80 to bierz bo zbiera mi kurz ...jest sprawny tylko ma wielkosc polowy kostki masla :))))))

POzdrawiam

Andrzej

PS no i mam dla Ciebie pomysl na winde zaglowa ....... poszukaj w archiwum grupy mojego opisu lub dawaj na priv..

Reply to
Andrzej Kostkiewicz

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

gdzie sie podziewales jakis miesiac temu jak zebralem na grupie o jakis stary, niepotrzebny, nawet uszkodzony nadajnik.... heh :)

Reply to
AlexY

Dość osobiste pytanie, ale skoro Ci to potrzebne... Marina di Ravenna, Park Hotel... numer pokoju też?

Reply to
romgom

Użytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał:

nnno ... dooobra.... jestes usprawiedliwony ;)

Reply to
AlexY