Kupi艂em nadajnik i co teraz

Kupi艂em takie radio
http://www.mojemiejsce.republika.pl/jacht/radio.jpg
Nadajnik Challenger 2000. Posiada rewers i trymery.W zestawie opr贸cz kwarcu
nadawczego na 27.195 jest te偶 prze艂膮cznik i chorongiewka.
B臋d臋 potrzebowa艂 do tego nadajnik czy co艣 jeszcze? Prosz臋 o info gdzie i za ile najtaniej kupi膰.
Wiem, 偶e ju偶 pewnie macie powoli do艣膰 moich pyta艅 tego typu ale na prawd臋 zapali艂em si臋 do remontu techo jachtu tylko niestety nie do ko艅ca wiem co robi臋 :-) a nie mam na kim innym si臋 oprze膰.
--
WWj

Odpowiadaj膮c na prv usun: usun.to z adresu.
Dnia 2004-12-07 10:02, U偶ytkownik WWj napisa艂:

"Radio" to to samo co "nadajnik". Komplet sk艂ada si臋 z nadajnika i odbiornika. Zar贸wno nadajnik jak i odbiornik powinny mie膰 kwarc na ten sam kana艂. Mam nadziej臋 偶e kupi艂e艣 w艂a艣nie taki zestaw, i 偶e sprawdzi艂e艣 偶e dzia艂a. Do odbiornika potrzebujesz jeszcze elementy wykonawcze, czyli serwa.
Taki najta艅szy komplet 艂膮cznie z dwoma serwami (ale nie wiem czy z kwarcami) w sklepie kosztuje poni偶ej 300 z艂, np: http://riku.home.pl/sklep/product_info.php?cPath=2_9&products_id 6
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

C贸偶, niestety nie, kupi艂em sam nadajnik (radio) na allegro. Do radia jest kwarc 27.195 nie ma odbiornika (m贸j b艂膮d w poprzedniej wiadomo艣ci) wi臋c pewnie b臋de go potrzebowa艂. Gdzie mo偶na i za ile dokupi膰 toto + kwarc?
WWJ

Mam wra偶enie, 偶e kto艣, kto Ci sprzeda艂 ten nadajnik, nie藕le si臋 ucieszy艂... tzn.. "wyr膮ba艂" Ci臋... Troch臋 mo偶e Tw贸j b艂膮d, 偶e si臋 nie wypyta艂e艣, ale masz prawo, zaczynasz...
Mo偶liwe 偶e b臋dziesz mia艂 k艂opot z zakupem do tego odbiornika i kwarc贸w... :-/
--
BlueS.batched
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Kwarce 27Mhz sa do kupienia na allegro, dwukanalowe odbiorniki tez tam bywaja. Pamietaj, ze to czestotliwosc samochodowa i jest sporo dwukanalowych odbiornikow samochodowych, ktorych IMO mozna spokojnie uzyc. A z zakloceniami - coz, lodki rzadko kiedy spadaja komus na glowe :-). I pozostaje sie cieszyc, ze kolega zgodnie z zasadami nie kupil do plywania 35Mhz. Obawiam sie, ze czesc kolegow ma "lotnicze klapki na oczach".
Krzysiek "kojot" Choroszko

aaa upsss.... chyba z tymi klapkami to racja... przez nie nie wiedzia艂em, sorrryy :)
--
BlueS.batched
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Na 27MHz? Nie mam poj臋cia... czy kto艣 w og贸le tym handluje?
--
Jakub Witkowski
z domeny gts /kropka/ pl

Jest kto艣 odwa偶ny :P http://arthobby.pl/cgibin/shop?show=kwarc
A BTW to u nas dla modelarzy (legalnie) jest dost臋pne 27, 35 i 40 MHz :D
Jakub
Pasma 27 i 72MHz s膮 dopuszczone do u偶ytku modelarskiego w USA i tam musisz szuka膰 teraz odbiornika i kwarc贸w, bo w Polsce b臋dzie trudno. Niestety nie wiem jaki to dok艂adnie kana艂: 27.195. Mo偶e ktos wie? Poza tym, jak koledzy ju偶 napisali to pasmo w Polsce jest przeznaczone do innych zastosowa艅, tote偶 licz si臋 z tym, 偶e b臋dziesz zak艂贸cany i sam b臋dziesz zak艂贸ca艂 innych, prawowitych uzytkownik贸w tego pasma :( S艂owem, jak ju偶 powiedziano: zosta艂e艣 wsadzony na min臋. Pozdrawiam, Robert

A co艣 si臋 zmeni艂o w prawie? Przecie偶 z tego co wiem to 27MHz jest r贸wnie偶 dostepna dla modelarstwa wszelakiego. Zreszt膮 to nie kolega bedzie "zak贸艂ca艂" tylko raczej jego bed膮 zak艂贸cali . Nie mam teraz czasu weryfikowa膰 ale na modelarstwo.org.pl http://www.old.modelarstwo.org.pl/technika/rc/kanaly_rc/index.html czestotliwosc 27MHz jest dostepna dla modelarzy RC.
Pozdrawiam Darek

Rzeczywiscie masz racj臋. Przepraszam za wprowadzenie w b艂膮d. 27.195 to kana艂 24. Jeden z czterech w tym pa艣mie, dopuszczony u nas dla modelarzy. Pozdrawiam, Robert
Radz臋 Ci jednak przed wszelakimi zakupami poczyta膰 (pyta膰 na grupie). Bo jak bedziesz robi艂 odwrotnie i nie bedziesz wiedzia艂 do konca co robisz (nie uznaj tego za z艂o艣liwo艣膰, "zacytowa艂em" tylko Twoj膮 wypowied藕) to kupowanie sprz臋tu mo偶e Ci臋 bardzo drogo wynie艣膰! Odwiedz mo偶e na pocz膮tek www.modelarstwo.org.pl i przeczytaj dzia艂 technika a zapewne Ci si臋 rozja艣ni. Nie wiem jak to wygl膮da w praktyce, ale cz臋stotliwo艣膰 27MHz nie jest zbyt szcz臋艣liwym wyborem, ze wzgl臋du 偶e w tym pa艣mie pracuj膮 nadajniki CB, cz臋sto z dopalaczami sporej mocy.
Odwiedz sklepy internetowe modelarskie i zobacz c贸z za asortyment posiadaj膮 i za ile.
http://sklep.rcabc.com / http://riku.home.pl / http://www.laurent.modelarz.com / http://www.wimarex.toya.net.pl / http://www.arthobby.pl /
to podaje tak dla porz膮dku, poniewa偶 w archiwum i na google znajdziesz sam wi臋cej.
Pozdrawiam Darek
Dostaniesz ode mnie 2 odbiorniki na 27MHz w "gwiazdkowym" prezencie, pod warunkiem, 偶e we藕miesz do tego nadajnik i pozosta艂e ... nie chc臋 pisa膰 barach艂o, bo w wi臋kszo艣ci to sprawne urz膮dzenia (mo偶e z wyj膮tkiem starych akumulator贸w). Jakie艣 kwarce te偶 tam s膮. Zg艂o艣 si臋 na priv.
Romek
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

U偶ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisa艂:

gdzie sie podziewales jakis miesiac temu jak zebralem na grupie o jakis stary, niepotrzebny, nawet uszkodzony nadajnik.... heh :)

Do艣膰 osobiste pytanie, ale skoro Ci to potrzebne... Marina di Ravenna, Park Hotel... numer pokoju te偶?
--
Wys艂ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

U偶ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisa艂:

nnno ... dooobra.... jestes usprawiedliwony ;)
Witam !
Ja posiadam jaki艣 stary odbiornik na 27MHz robbe FMSS 8 kana艂贸w. Jak chcesz to moge Ci go da膰. Pisz na prv.
Pozdrawiam Karol !
PS. Nie mam poj臋cia czy jest sprawny.
Witam ........ jak pozenisz oodbiornik supranara z lat 80 to bierz bo zbiera mi kurz ...jest sprawny tylko ma wielkosc polowy kostki masla :))))))
POzdrawiam
Andrzej
PS no i mam dla Ciebie pomysl na winde zaglowa ....... poszukaj w archiwum grupy mojego opisu lub dawaj na priv..