Ładowanie NI-cd w ładowarkach NIMH !!! :O

Ciekawosta !!!
Mimo odradznia przez grupowiczów ładowania akumulatorków NiCD w ładowarce od
NIMH . odwazyłem się w ten sposób je naładowac ;)
Mimo iz na tej ładowarce było napisane ze ładowanie NI-CD moze grozic
eksplozją :O , zaryzykowałem........
Nad ranem , po ok.12 godzinach , sprawdzam czy jestem cały , czy nie było
zadnej explozji ;) , wszystko jest ok , akumulatorki idealnie naladowane :)
sprawdzałem woltomierzem , ładowarka to P PowerBank (za.ok.80zł).
Co wy na to ???
głupi ma zawsze szczęscie :)
Pozdrawiam.Maciek.
Reply to
Maciej Bucholc
No to sukces ....:))
Przy odrobinie szczescia mozna naladowac dowolny akumulator stosujac jedna diode i opornik .........zasilajac 220 V z gniazda sciennego calosc bedzie kosztowac moze 50 gr z przewodami lacznie ......... tylko po co ??.....:))
Pozdrawiam i zycze sukcesów w eksperymentach ( mnie rozne sporo kosztowaly kasy ...... tez zastanawiam sie po co je robilem tj tzw odkrywanie prochu ) .
Andrzej
PS ....wartosc napiecia ogniw nie jest wystarczajacym parametrem do okreslania stanu naladowania ogniwa.
Reply to
Andrzej Kostkiewicz
hej!
Ja tam się na elekro nie znam, ale diabeł tkwi w szczegółach. Napewno coś dostało w du**, bo wątpię żeby producenci sami sobie odbierali dodatkową funkcję ładowarki.....
Pozdrówka
Reply to
Dzozi
Użytkownik "Maciej Bucholc" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:c5hemt$h0i$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...
Ładowarka do NiMh musi mieć bardziej czuły układ wykrywający 'delta peek' gdyż efekt zmniejszania się napięcia na naładowanym akumulatorze jest w NiMH słabszy niź w NiCd. W związku z tym co najwyżej wyłączy się za wcześnie. Moim zdaniem nie uszkodzisz ogniw NiCd w ładowarce dla NiMH, gorzej gdybyś robił odwrotnie.
Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr Piechota
Potwierdzam. Poza tym przy takich prądach (ładowanie 12 godzinne) nie może być mowy o eksplozji. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Przypuszczam, że nie tylko o eksplozji, ale i o wykrywaniu delta-peaku. Przy małych prądach spadek napiecia na ładowanym pakiecie jest minimalny, a wobec niejednorodności ogniw mocno rozmyty. Układ do ładowarek NiMH mają około 3-krotnie bardziej czuły układ wykrywania delta-peak. Zatem może sie zdarzyć, że szybka ładowarka NiMH zakończy ładowanie pakietu NiCd za szybko - gdy napięcie zacznie spadać na części ogniw. Ogniwa NiMH nie tolerują doładowywanie po pełnym naładowaniu (najwyżej 0.03C), dlatego nawet "nocna" ładowarka powinna jakoś zakończyć ładowanie. Pakietom NiCd to nie przeszkadza i można je stale doładowywać prądem rzędu 0.1C, więc ładowarka "12-godzinna do NiCd" nie musi w ogóle kończyć ładowania. Z tego wynika, że zbyt mądra ładowarka do wodorków może nie doładować pakietu NiCd, a zbyt prosta ładowarka do NiCd może przeładować wodorki. TG
Reply to
invalid unparseable