Oblatywanie nowego modelu ! ! !

Dzisiaj oblatywałem swój model szybowca , na polach wilanowskich ok.19:00 ,
tyrochę wiało , a co najdziwniejsze wiatro z sekundy na sekunde zmieniał
kierunek,
pierwszy lot idealnie wyrzucony z ręki pod wiatr zrobił prawie pełny obrót
wokół mnie ,
i elegancko płasko wylądował , wykonałem serię takich lotów zeby zobaczyc czy
wszystko jest ok , czy własciwie jest wywazony itd...
Niestety w czasie 7 lotu mocniej zawiał wiatr podczas lądowania :(
i model zachaczył skrzydłem i zrobił małą "gwiazdkę" , odpoadły tylko tylnie
stateczniki , i trochę folli oracover ze skrzydła zeszło.
Mimo wszystko w 95% oblot modelu zakonczony został sukcesem :):):)
Niedługo , jeszcze dzis postaram sięwrzucic stronkę na temat mojego modelu ;)
Dziękuje za wszystkie wskazówki , bez nich prawdopodobnie ten model by wogule
nie latał ;)
Pozdrawiam.Maciek.
Reply to
Maciej Bucholc
Ja te¿ dzi¶ na Polach Wilanowskich oblatywa³em Chipmunka z zestawu CM Pro. Model lata³ bardzo fajnie, chocia¿ po przeanalizowaniu wydaje siê, ¿e muszê przesun±æ ¶c trochê do przodu. Poza tym ka¿de l±dowanie koñczy³o siê przewrotem w przód, bo punkt podparcia podwozia okaza³ siê zbyt blisko ¶c. Model wiêc ko³owa³ poprawnie do momentu zdjêcia obrotów silnika, przez co strumieñ za¶mig³owy przestawa³ dociskaæ usterzenie poziome do do³u i fiko³ek gotowy.
Obecnie jestem w trakcie naprawiania wad w projekcie modelu i ju¿ siê cieszê na kolejne loty. Swoj± drog±, to niez³y smok z zamontowanego w modelu OSa 46 AX, bo nie wiadomo kiedy wypi³ 2,5 litra paliwa :(
Reply to
Wojciech Komorniczak
No proszê! A mój Chipmunk jeszcze sobie wisi na suficie i czeka na dotarcie silnika. Jak tylko sp³ynie do mnie panel startowy, wezmê siê za niego :) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witajcie !!! Własnie zamiesciłem swoją pierwszą strone modelarską , są na niej fotki mojego modelu który wczoraj oblatywałem, czyli przeróbka pelikana , niedługo dodam zdjęcia z uszkodzeniami ;( . Dzis juz model naprawiłem , za parę godzin dalsze obloty............... pozdrawiam.Maciek. Oto link:
Maciej Bucholc
Mam tylko jedn± uwagê po zobaczeniu zdjêæ: Czy przypadkiem popychacze sterów nie przeszkadzaj± sobie wzajemnie, skoro orczyki obu serw (kierunku i wysoko¶ci) da³e¶ po tej samej stronie? Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Robert 'Heyoan' Gadomski <robspam1@SKASUJTO!reebok.pl> napisał(a):
Faktycznie tutaj przy montazu nie pomyslałem ;( typowa głupota , ale mozna przekręcic zawsze jeden popychacz od serva a w aparatuze włączyc revers , ale tak to nie przeszkadzają sobie , tak jak pisałem , wczorajszy oblot w 95% uwazam za udany , dzis bede się starał latac tak samo , tzn.niczego nie zmieniając. Pozdrawiam .Zyczę udanych lotów. Pogoda wymarzona :):):) Maciek.
Reply to
Maciej Bucholc
Jesli nie ocieraja siê w pe³nym zakresie ruchu obu serw to ju¿ zostaw tak jak jest i nie przek³adaj jednego ramienia. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski