Masa modelu

Witam, bardzo proszę o pomoc w uzyskaniu definicji masy modelu. Czy w przypadku elektryka mam pominąć masę silnika, akumulatorów i
regulatora ? Jak to wygląda w przypadku spalinki ?
Pozdrawiam Pawlasty

A w momencie jak latasz to owy silnik, akumulator i regulator zostawiasz na ziemi ?
Jeżeli tak to możesz je pominąć.
A w przypadku spaliny nie wlicza się masy rozrusznika, skrzynki startowej i wagi modelarza.
ufff - rączki opadają
pozdrawiam tych co latają jakąś masą
buwi
buwi777 pisze:

Pozornie pytanie jest trywialne lecz gdzieś kiedyś zetknąłem się z taką definicją masy modelu i stąd moje wątpliwości a co za tym idzie pytanie.
Pozdrawiam
Pawlasty

Niektórzy producenci podają masę "modelu-skorupy" bez żadnego wyposażenia i drugą masę RTF ( ready to fly ) - gotowy do lotu z całym wyposażeniem. Stąd może Twoja wątpliwość. Dodatkowo w przypadku spalinek zazwyczaj podaje się masę bez paliwa, ale wynika to z "lenistwa" bo każdy waży model z pustym bakiem - tankuje się dopiero na lotnisku.
A swoją drogą - o ile różni się waga elektryka przed i po naładowaniu akumulatorów ? :-))))
buwi
buwi777 pisze:

Krótkie post scriptum. Całe zamieszanie powstało na skutek mało precyzyjnego określenia "masa modelu". Zmyliła mnie definicja, którą w końcu znalazłem. Znajdowała się w programie Motocalc i dotyczyła "pustego" modelu:
"Empty Weight
This is the combined weight of all components of the aircraft except the motor, battery, and speed control. When making flight performance predictions, MotoCalc will add to this the motor weight (as specified in the Motor section), the battery weight (number of cells times cell weight, as specified in the Battery section), and speed control weight (as specified in the Speed Control section).
Be sure to include the weight of the gearbox and propeller in the empty weight."
Jak widać skorupa bez silnika, akku, kontrolera ale z serwami i odbiornikiem ! :)
Pozdrawiam
Pawlasty
P.S. a co elektrony nie mają masy ? ;)

Tak se dumam, że dla akku 8.4V/2Ah (16.8Wh) będzie to m = E / c^2 m = 60480Ws / 299792458m/s ^ 2 m = 60480 / 89875517873681764 m = 6.73e-13
Jakieś 0,000000000000673 grama ??? :)
LukaszS pisze:

no to sie wyjaśniło dlaczego zmienia mi sie środek ciężkości w elektrykach .
Marek ! Nie strasz bo sie elektryfikuje ! Takie cięzkie modele to problem !

Umieścisz akumulatory w środku ciężkości i problemu nie będzie :)
No myślałem o przyborze masy po ładowaniu...

LukaszS pisze:

no wlasnie .... myślę ze przy takim przyroście masy muszę dokładnie umieszczać akumulatory w SC Marek S

Witam Nieco OT, nie mniej, akumulatory ładujemy prądem stałym, w obwodzie zamkniętym - to oczywiste. Skoro jednak prąd wpływa do zacisku plus, ładowanych akumulatorów, a wypływa z zacisku minus, to skąd przyrost masy ? :))) Pozdrowienia PP

PL(N)umber_One wrote:

Chyba nie myślisz, że minusem wypływa ten sam prąd, który wpływa plusem (wtedy ładowanie nie miałoby sensu)? Plusem wpływa prąd świeży, który wypycha z akumulatora prąd zużyty (siłą rzeczy lżejszy), który wypływa minusem.
g.
gizmacz pisze:

no tak ale silnik 3 fazowy to płynie + ,- . cosinus fi :) no powariowali całkiem :)
A ja wam daje minus ! Prąd płynie OD MINUSA do plusa .Niemniej sugestia o wypychaniu starego prądu nowym ma sens. Jak mnie kopnęło ostatnio 400V to sami widzicie ,ze podziałało ozdrowieńczo. A było to w sinusoidzie z cos fi 0,94. Jakby to wyprostować to dopiero by sie działo . Ale i tak czuję sie rześko !

Roh wrote:

Żadne prostowanie nie da Ci takich efektów, jak cos(fi) w okolicach 1,5.
g.

No tak .Ale by było jakieś półtora to trzeba mieć najpierw cały tor ! A u mnie cieniutko w temacie kolejki...
Roh wrote:

Znaczy pociąg jest rozmiaru H zero? Nawet nie nano, a Piko wręcz? To rzeczywiście cieniutko.
g.
Taka karma