klejenie epp?

Witam
W związku z chwilowym brakiem CA spróbowałem użyć do klejenia modelu
poxipolu (pomimo ostrzeżeń producenta, żeby nie używać klejów epoxy).
Być może poxipol nie jest 100% klejem epoxy, ale tak czy siak żywice ma
w swoim składzie. Moim zdaniem spoina wygląda solidnie i nie mam żadnych
uwag co do jakości.
Czy ktoś może ma doświadczenie i ew. wiadomości dlaczego nie zalecane
jest klejenie epp klejami epoxy? Czy chodzi o trwałość?
Dziękuje za informacje
Marcin
Reply to
Emo
Mozna jak najbardziej do klejenia EPP uzywać zywicy dwuskładnikowej ja osobiście stosuje to przy klejeniu ważniejszych miejsc jak np. dzwigar bagnet itd.Tak wogóle dobrym i b.tanim klejem jest klej polimerowy do klejenia kasetonów styro ,który mozna rozcieńczać denaturatem ma jedna wadę schnie długo wewnatrz profili nawet tydzień i o tym należy pamiętać ale robi spoine bardzo mocna
Reply to
Marian
Dnia Tue, 25 Jul 2006 12:06:27 +0200, Emo napisał(a):
W "chwilach" braku CA ja używam Kropelki (poxipol). Trzyma dobrze, chociaż mam czasem wrażenie, że jest mniej elastyczna od CA. Jak do tej pory nie zawiodła.
Ogólnie klejenie modeli zawsze CA - zwykle średniogęsty. Kraksy - Kropelka - tańszy, łatwiej dostępny, nie zasycha w dozowniku (czyt. butelce) tak szybko, jak CA.
Co do epoxy - rozumiem, że chodzi o klej dwuskładnikowy. Mój kolega, również latający EPP, bardzo często używa żywicy dwuskładnikowej (również poxipol dwuskładnikowy). Poza gorszym wyglądem nie ustępuje ani CA, ani Kropelce. Ma dodatkową zaletę: potrafi wypełniać ubytki - zwłaszcza po kraksach ...
Pozdrawiam, Zbych
---------------------------------------------------------------------------------- Zabrze, 2006-07-25 21:42:43 Jeżeli chcesz wysłać do mnie maila, zdejmij "majtki"
Reply to
Zbych
U¿ytkownik "Emo" napisa³:
Ja osobiscie kleje CA. Polecam tez wyprobowac klej na goraco (tzw. glutownica) - rewelacyjnie laczy EPP i jest porownywalny wagowo z zywica.
Reply to
Darek F.
U¿ytkownik "Zbych" napisa³ > W "chwilach" braku CA ja u¿ywam Kropelki (poxipol). Trzyma dobrze, chocia¿
Hmmm, no jesli Kropelka nie jest klejem CA (czyli cyano-acrylowym) to niby jakim jest ? ;)
Reply to
Darek F.