Nadruki na modelu

Zadanie jest proste: W jaki sposób wykonujecie ³adne naklejki na modelach?
Mam drukarkê kolorow± i chcia³bym ja wykorzystaæ. Czy mo¿na drukowaæ na
folii samoprzylepnej? Jakiej? Jak to utrwaliæ?
Chcia³bym na modelu umie¶ciæ jakie¶ skomplikowane logo (np.
pl.rec.modelarstwo), którego nie da siê wyci±æ no¿yczkami.
W poprzednim modelu zg³osi³em siê do firmy wycinaj±cej litery - da³em im
projekt w Corelu i otrzyma³em ³adny napis
chcia³bym posuj±æ siê dalej. W ten sposób nie mo¿na robiæ ma³ych i
precyzyjnych nadruków. Poza tym trzeba wybieaæ siê do firmy reklamowej, a ja
chcia³bym wykorzystaæ moj± drukarkê.
Idea³em s± dla mnie maluteñkie napisy reklamowe na modelach samochodów RC.
Lukasz
Reply to
Lukasz Stela
Dnia 2004-06-10 11:24, Użytkownik Lukasz Stela napisał:
To ja się dołączę z "podpytaniem" - kalkomanie do modeli w 1:72 własnej produkcji mi się marzą. W moim przypadku raczej czarno-białe (brak dostępu do kolorowej drukarki) np. czarne numery taktyczne. Oglądałem w sklepie różne rodzaje samoprzylepnej folii przeźroczystej do laserek ale każda była "nie taka" - albo za gruba, albo błyszcząca (wydaje mi się ze powinien być mat). Znacie jakiś konkretny produkt który jest sprawdzony?
Reply to
Michal Grodecki
U¿ytkownik "Lukasz Stela" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ca99cf$gn5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Ale chcia³bym posuj±æ siê dalej. W ten sposób nie mo¿na robiæ ma³ych i
Witam
Ja za³atwiam to w ten sposób: Druk na specjalnej folii samoprzylepnej, na kolorowej drukarce laserowej, folia jest bardzo cienka i przezroczysta wiêc efekt jest idealny, nie trzeba zabezpieczaæ bo wydruk jest odporny na wodê itp. Mo¿na spróbowaæ tej samej techniki ale na folii do drukarek atramentowych i tak± drukark± drukowaæ, trzeba by tylko zabezpieczyæ nalepkê z zewn±trz drug± przezroczyst± foli±.
Pozdrawiam Waldek
Reply to
Waldorf
jaka by³a to folia do drukarek laserowych? Producent itd?
pozdr. Alfa Kilo
Reply to
Adrian
Firma IGEPA PLUS - Contifol 200 SK-K jest to folia do kopiarek i drukarek laserowych grubo¶æ 0,10 mm
Waldorf
Ja nosilem sie z ta sama mysla i na razie mam nastepujace rozwiazania:
1) Znaczki mojego Wirtualnego Klubu Modelarskiego drukuje drukarka atramentowa na takiej bialej folii do robienia naklejek na zderzaki samochodowe, ktorej troche przywiozlem z USA Naklejki i napisy sa calkowicie wodoodporne, ale wrazliwe na paliwo do silnikow
2) mam troche specjalnego papieru, ktory zdobylem gdziesz w Niemczech do robienia kalkomanii na drukarkach atramentowych. Moj jest przezroczysty, alke wiem ze jest tez w kolorze bialym. Nie mialem na razie czasu tego przetestowac.
2) Przywiozlem tez ze Stanow taka folie prezroczysta do drukarek atramentowych, tez nie mialem kiedy przetestowac
Jak uda sie z tymi kalkomaniami to opublikuje na naszym forum a tutaj dam znac
Pozdrawiam
Alex

rcflight
Hmm a probowales drukowac na japonce?? dosc ciekawy efekt i sprawdza sie przy drukarce atramentowej. pamietaj tylko, zeby japonke przymocowac do kartki a4 [zrobic zakladki i przykleic z drugiej str]. pozniej wycinasz sobie wydrukowany motyw i przesaczasz cellonem [czyli postepujesz tak jakbys normalnie pokrywal model japonka] pozdrawiam bronek
Reply to
bronek
Pomys³ super. Ze wzglêdu na wytrzyma³o¶æ stosujê raczej folie termokurczliwe. Dziêki.
£ukasz
Reply to
Lukasz Stela