Wybór nowego modelu

Witam wszystkich, Od pół roku latam motoszybowcem Fantasy z ArtHobby:

Aparatura pokazuje już ponad 60 godzin pracy i szacuję, że 40-50 było wylatanych przeze mnie. Z modelu tego jestem bardzo zadowolony, lecz ma on dla mnie 2 podstawowe wady: jest dość wolny, ostatnie 2 weekendy to brak latania właśnie ze względu na zbyt silny wiatr, tzn latać by się dało, ale byłoby to dalekie od przyjemności. Fantazję można całkiem nieźle rozpędzić, ale wraz ze wzrostem prędkości postępowej dramatycznie rośnie też prędkość opadania. Druga wada to ciasnota w kadłubie modelu - po włożeniu tam aparatu nie ma tam już zbyt dużo miejsca, chociażby na dobalastowanie. Jak nie ma wiatru to zabieram na pokład drugi akumulator aby dłużej latać, ale aparat już się nie mieści. W tej chwili latam tylko na zboczach (z racji panującej nam pory roku), lecz jak ruszy termika to oczywiście skwapliwie będę z niej korzystał. W tej sytuacji szukam drugiego modelu, nie po to aby zastąpić Fantazję, lecz aby ją uzupełnić. Moje wymagania to: szerszy zakres prędkości lub przynajmniej znacząco mniejszy spadek doskonałości wraz ze wzrostem prędkości w porównaniu z moją obecną Fantazją, duży model (bo duże jest piękne) większy (bardziej pojemny) kadłub - to chyba implikuje większy model, wytrzymała i łatwa do naprawy konstrukcja (latam w terenie, nie na lotniskach) i cena max 1000 zł za surowy model. To jest oczywiście lista życzeń, w rzeczywistości myślę o tym modelu:
ę o garść krytyki dokonanego przeze mnie wyboru. Przez chwilę rozważałem Jantara 1 z ModelMaking, ale jego rozmiary po złożeniu dyskfaliwikują go, ja z modelem w plecaku często podróżuję kilkadziesiąt km na rowerze i nie chcę wyglądać jak jeździec husarii (w rzeczywistości chodzi o ciągłe haczenie tym 'pantografem' o gałęzie w lesie)

pozdrawiam

Remigiusz Żukowski

Reply to
Remigiusz Zukowski