malowanie owiewiek

cze¶æ
mam pytanko. Mo¿e kto¶ wie jakim lakierem maluje siê owiewki kabin mam na
my¶li owiewke od f16, która jest lekko przy¿ó³cona. i ewentualnie gdzie mogê
nabyæ ten¿e lakier
pozdrawiam Tomek
Reply to
ciupa
Cześć, Humbrol robi serię lakierów 'clear'. Na pewno jest czerwony, zielony i pomarańczowy. Ten ostatni to chyba taki jak Ci potrzeba. Te lakiery powinny być bez trudu dostępne wszędzie gdzie sprzedają Humbrole. Są w takich samych puszkach jak reszta, różnią się etykietką i ceną (ponad 2 razy droższe). Używałem czerwonego, daje ładną, przejrzystą powłokę. Malowałem nim światła pozycyjne (pędzelkiem). Do kabiny użyłbym aerografu, regulując odcień grubością nakładanej warstwy. Pozdr. HK
Reply to
Hubert Kubiak
Do kabiny u¿y³bym
a nie zmatowi sie? akrylowy lakier bezbarwny natrysniety na oszklenie skutecznie psuje jego przejrzystosc...zas zanurzenie w chociazby pronto floor polish* owiewki wychodzi jej na dobre! :-) czy z tymi transparentymi lakierami na wiekszej powierzchni nie bedzie podobnie?
pozdrowienia KP
*
tudziez innym specyfiku do podlog
Reply to
Kuba Plewka
U¿ytkownik "Kuba Plewka" napisa³ w wiadomo¶ci :
<ciach> a nie zmatowi sie?
Te¿ bym zanu¿y³. Trzeba by jednak j± rozcieñczyæ, bo prosto z puszki mog± byæ za gêste. Przyda³by siê jaki¶ rozcieñczalnik do farb celulozowych. Nie pamiêtam czego tam mo¿na u¿yæ.
Pozdrawiam
Marcin Rzeszotek
Reply to
Marcin Rzeszotek
Witam
Spróbuj tamiyia X19 smoke - to przezroczysty lakier w kolorze dymnym, w³aœnie do przyciemnieñ owiewek.
pozdrowienia
MarCo
Reply to
=?windows-1250?Q?Marek_'MarCo'_Mo=BFd=BFe=F1?=
dziêki wszystkim za informacje pozdrawiam Tomek U¿ytkownik "Marek 'MarCo' Mo¿d¿eñ" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomoœci news:bkpsea$e4j$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Reply to
ciupa
U¿ytkownik "ciupa" snipped-for-privacy@tkdami.net napisa³ w wiadomo¶ci news:bkpuco$9gl$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...
Te wszystkie proponowane lakiery maj± t± wadê, ¿e s± nieco za ciemne, nale¿y je rozcieñczyæ Sidoluksem, by³ o tym artyku³ na ARC- szukaj
Reply to
Piotr Dmitruk
Jednym z moich sprawdzonych sposobow jest zanurzenie takiej owiewki w futurce zmieszanej z barwnikami do ciast (zywnosci). Kupilem kiedys te ostatnie w sklepie spozywczym, zmieszalem tak zeby kolor przypominal mi ten jasno-zolto-zloto-brazowy kolor owiewki i zabarwilem tym futurke. Bardzo proste i skuteczne.
HTH SeanSki
Reply to
SeanSki
Zwróæcie uwagê, ¿e odcienie tych owiewek s± ró¿ne, nawet zdarza siê ró¿ny odcieñ czê¶ci przedniej i tylnej na jednym samolocie
Reply to
Piotr Dmitruk
To akurat chyba jest efekt związany z powłoką antyodblaskową i różnym kątem padania światła ( krzywizna owiewki ).
Pozdrawiam
Wojtek
Reply to
kugelblitz
U¿ytkownik snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...
Reply to
Piotr Dmitruk
Tu się zgadzam, może tak być. Chodziło mi raczej o różnice w zabarwieniu przedniej i tylniej części owiewki o których też pisałeś.
[...]
Rozumiem, ale widzia³em zdjêcia bodaj¿e holenderskich F-16 (teraz nie przypomnê sobie gdzie, ca³y artyku³ by³ pod tym k±tem w Necie) z ró¿nych ujêæ i by³a wyra¼na ró¿nica
Reply to
Piotr Dmitruk