minimalne napiecie akku odb.

Witam, przegladalem kilka wskaznikow napiecia, i zastanawia mnie jakie jest minimalne napiecie odbiornika (4 cele) po ktorym nalezy wyladowac ? na stronie modelarstwo.org jest schemat takiego wskaznika i tam minimalne napiecie to 4,2 V, natomiast na allegro sa wskazniki gdzie minimalne napiecie to 4.8. to jest duza roznica napiec... jakie napiecie jest uwazane za minimalne (na cele)?

pozdrawiam

jacek

Reply to
Jacek

Cześć,

jak mi wario woła, że 4,7V to rozglądam się za możliwością lądowania. 4,6V to dla mnie ostatni dzwonek.

Jak popatrzysz na krzywą rozładowania akumulatorów, to zobaczysz że od tego napięcia przy dalszym rozładowywaniu jego spadek spadek staje się bardzo szybki.

Odbiornik i serwa jeszcze i przy 4,0V będą jako tako działały, tylko jak długo? Safety first - lepiej z zapasem 0,2V w pakiecie bezpiecznie wylądować, niż z 0,01V za mało rozbić model.

Pozdrówka Piotr

Piotrp_de