nauka latania

Serdecznie Witam
1 upora³em siê z moim FSM i mam pytanie czy jest gdzie¶ strona na której s±
rozpisane uk³ady akrobacji ...... no pêtle robiê na symulatorze bez problemu
ale np. przy beczce tracê wysoko¶æ jak i przy ciasnym luku proszê o kilka
rad na ten temat .
2 poszukuje info jak dzia³a ¿yroskop w modelach ¶mig³owców
Marek
Reply to
Marek S
zyroskop to urzadzenie o tzw. duzym momencie bezwladnosci dzieki czemu malo = mniej podatne na zmiany polozenia od inncyh elementow ktory taki moment maja maly
praktyczne zastosowanie to jakgdyby wykrywanie ruchu = zmiany polozenia, wykrywanie przyspieszenia tej zmiany, sily, itd.
w helikopterach sluzy wlasnie do tego, odpowiadajac do ukladu sterujacego sygnalem ktory informuje o takich zmianach
innymi slowami: jesli zmiana polozenia jest wyslana z nadajnika to uklad sterujacy ja wykonuje, jesli zmiana polozenia jest wyslana z zyroskopu (dokladniej to jego elektroniki) to uklad sterujacy wykonuje odwrotne czynnosci starajac sie przeciwstawic tej zmianie i wrocic do poprzedniej pozycji
najczesciej (ale nie tylko) zyroskop wplywa na sile nosna tylnego wirnika stabilizujac ja tak zeby model nie obracal sie wokol swojej osi
wspolczesnie zaczyna sie laczyc zyroskopy z systemami gps wpisujemy pozycje geograficzan i wysokosc nad poz. morza i helikopter stoi w tym miejscu az do naszego powrotu po kawie :-)
Reply to
JG
Serdecznie Witam dziêkuje za wyczerpujecie informacje ..... ale ze cena tych urz±dzeñ jest droga pomy¶la³em czy nie mo¿na samemu czego¶ takiego wykonaæ :-)) . Nie ma publikacji na ten temat ? Marek
Reply to
Marek S
JG snipped-for-privacy@infonet.com.pl> napisał(a):
a jak braknie paliwa w czasie jak jestesmy na kawie? :-( prawdopodobnie po przyjsciu z kawy bedziemy mieli robote he he :-)
pozdrawima 00xx00
Reply to
marcin
.....po burzy zawsze jest pogoda a po kawie robota.....
Reply to
Roman B