odlew z porowatego kopyta

Chciałbym zrobić kopię pewnego elementu który jest porowaty - ponieważ nie jest mój nie bardzo moge sobie pozwolić na jego uszkodzenie; ma ktoś pomysł
jak zrobić z tego formę? nie zależy mi na zachowaniu porowatosci, ale z drugiej strony nie chciał bym, by kopia wyszła mocno nieelegancko, więc owijanie streczem raczej nie wchodzi w rachubę...
pozdrawiam Artur

1. Z jakiego materialu ma byc ten odlew? Metalowy? 2. Z jakiego materialu jest oryginal? 3. Jaka to jest porowatosc? Jakie sa rozmiary porow i czy sa zamkniete? 4. Sam chcesz to zrobic czy szukasz komu to zlecic?
Konrad
1. Z jakiego materialu ma byc ten odlew? Metalowy? 2. Z jakiego materialu jest oryginal? 3. Jaka to jest porowatosc? Jakie sa rozmiary porow i czy sa zamkniete? 4. Sam chcesz to zrobic czy szukasz komu to zlecic?
kopia z dowolnego rodzaju tworzywa utrzymującego sztywność do 120stC lub laminat; oryginal chyba ABS porowatość o ziarnistości piasku - typowy chropowaty plastik; oryginał ma kształt rury/tuby o zgrubionym środku; długość 50cm, średnica w najgrubszym miejscu ok 15cm; Jeżeli ktoś by chciał mi to wykonać to mogę zlecić nawet małą serię kilkudziesięciu sztuk gdyby cena okazała sie niewygórowana, natomiast na własne potrzeby wolał bym to zrobić samodzielnie z wiadomego powodu - dużych kosztów wykoniania pojedyńczego elementu
pozdrawiam Artur

No c, albo to pomierzysz i zrobisz form zalewow na zdjte wymiary, albo zaimpregnujesz i wciniesz w ktry z nadajcych si do tego silikonw w celu wykonania takiej formy metod skopiowania. S sklepy z materiaami typu ywice, silikony, materiay do impregnacji, do oddzielania odlewu od formy itd- tam zwykle s ludzie ktrych mona si poradzi i naby to co trzeba. Konrad