[OT] Modelarze wszystkich krajów łączcie się........

Witam

Zobaczcie co znalazłem

z serii GG,ICQ,WPKontak......tyle że zamiast klepać w klawiaturę.........wystarczy......porozmawiać. Dzisiaj zainstalowałem i przeprowadziłem rozmowę Poznań vs Kraków jest super, jakość połączenia jest bardzo dobra.

Może dla niektórych z was nie jest to żadna nowinka, ale wydaje mi się że dzięki Skype teraz np koledzy z zagranicy będą mogli porozmawiać na "żywo" z nami i odwrotnie.....

Ps. Jak by co to ja siedzę jako PikuPl :))

Ps.2 Co o tym programie sądzicie ?

Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick

O ile wiem, to Tlen też ma taką możliwość. Ja bardzo chętnie bym porozmawiał, tylko nie wiem, jak podłączyć microfon, i wszystko "zgrać". Jeżeli większa ilość z precla osób miałaby to zainstalowane, to naprawdę byłoby bardzo miło pogadać.

Pozdrawiam, Szymon

Reply to
szymon.bartus

Na zwyklym GG sobie pogadasz. Podlaczas mikrofon i wsio(P2P musi byc wlaczone i migrofon wybrany jako urzadzonko do nagrywania).

A co do tego programu to jest tam taka wstawka "Skype, created by the people who brought you KaZaA uses innovative P2P[...]" - to ja mowie ze dzieki. KazaA jest tak nafaszerowana spywarem ze glowa mala, a co dopiero taki komunikatorek. A potem sie ludzie dziwia ze ktos zna ich imie i nazwisko i np adres =)

Reply to
Doman

Witam

Niestety sobie nie pogadam :) Korzystam i z GG i z WPKontakt, oba te komunikatory niestety nie pozwalają na korzystanie z rozmów głosowych w sytuacji w której ktoś jest podłączony do netu w sieci osiedlowej lub innej i nie posiada "stałego" adresu IP. A już wogóle jak ktoś korzysta z FireWalla =)

Według Ciebie nie należy korzystać ze Skype bo jest w trybie P2P i roi się tam od Spy i Adware to w takim razie dlaczego w GG muszę mieć zaznaczone P2P. Jeśli tak będziemy podchodzić do tematu to na dobrą sprawę nie należy instalować wogóle oprogramowania ponieważ to wszystko jest nafaszerowane robalami :) Np systemy operacyjne albo pakiety biurowe, które bez mojej wiedzy ani pozwolenia próbują coś wysyłać w sieć, jak tylko ją zobaczą. Firewall ma naprawdę w takich sytuacjach co robić :)) Dodatkowo Skype nie służy do ściągania nielegalnego oprogramowania tylko do rozmów telefonicznych, a więc do mojego komputera (przynajmniej legalnie tak jak to jest w kazie) nie podłączy się jakiś nazwijmy go potencjalny haker, no chyba że chce se pogadać po polsku :)) i w tym czasie próbować się włamać :)

Reply to
Krzysztof "TTQ" Pick

Cześć!

Mam Skype'a i go używam. Potwierdzam-rewelacyjny program, głos czysty jak pranie w reklamach proszku. I można gadać godzinami! Za friko.

Pozdr. Bogdan

Reply to
bogobig

Witam!

To nie jest do końca tak. Nie chodzi o to, czy robisz coś legalnie na komputerze czy nie. Koledze chodziło o to, że KaZaA znana jest z tego, że posiada kupę spywaru, więc można podejrzewać, że program inny program tego producenta również nie jest 'czysty'. I nie chodzi tu o zwykłe błędy programistów (te ma każdy program) tylko o celowe zbieranie informacji i przesyłanie w jakieś miejsce, np. do producenta. Nikt ci nie zagwarantuje, że np. program nie będzie zapisywał tego co piszesz (mówisz) i nie przesyłał gdzieś w sieć.

A co do firewalli, to akurat one nie zabezpieczą cię przed tego typu praktykami, bo blokowanie portów w tym przypadku nic nie daje, program i tak może przez nie przesłać co chce.

Kolejną sprawą jest włamanie hakera. A skąd wiesz, że uruchomiony program nie jest po prostu 'furką' do Twojego systemu i nie wystarczy się tylko z tobą połączyć?

Oczywiście to już jest lekka paranoia, trudno podejrzewać każdy ściągnięty program o takie praktyki, ale dobrze jest mieć świadomość tego, jak bardzo jesteśmy 'bezpieczni'. Jedynym ratunkiem jest w tym wypadku oprogramowanie Open Source, do którego używania serdecznie zachęcam :D

Pozdrawiam Marcin

Reply to
mcINEK

> [...]

| Dodatkowo Skype nie służy do ściągania nielegalnego oprogramowania tylko do | rozmów | telefonicznych, a więc do mojego komputera (przynajmniej legalnie tak jak to | jest w kazie) | nie podłączy się jakiś nazwijmy go potencjalny haker, no chyba że chce se | pogadać po polsku :)) | i w tym czasie próbować się włamać :) Wlamac to sie wszedzie mozna, jednak zawsze pozostaja 3 kwestie: moralnosc, oplacalnosc(w tym: czas, zysk, wykrywalnosc) i chec =)

Reply to
Doman

> [...]

| ratunkiem jest w tym wypadku oprogramowanie Open Source, do którego | używania serdecznie zachęcam :D Pod warunkiem ze rozumie sie dany jezyk =)

Reply to
Doman

Witaj Krzysztof, kupe lat...

Uzywam skype, GG o wiele innych. Jezeli chodzi o grupowe rozmowy, gratisowy Paltalk bije wszystko na glowe:

Mozna spotkac sie w wielu zainteresowanych tematem, pogadac przez mikrofon, pisac do siebie i nawet ogladnac kamerki. Zobaczcie sami otwierajac w okienku Groups sekcje By Language Europe. Jest tam duzo pokoi polskojezycznych z polakami z calego swiata. Kazdy uzytkownik moze zalozyc wlasny pokoj z tytulem np. Modelarstwo i pogadac sobie do woli.

Pozdrawiam Czeslaw Dabrowski (paltalk nick czes)

"Krzysztof "TTQ" Pick" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> skrev i melding news:butts8$3ls$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
czes