pasmo 35MHz B

witam
czy w Polsce jest dozwolene pasmo 35MHz B czyli kanaly od 182- 191 ?
wg strony
wynika ze
tylko kanaly od 61 do 82 ale moze cos sie zmianilo ?
a wie ktos gdzie /w jakim kraju dowolone jest 35B ?
POZDRAWIAM pp
Reply to
PIOTR____P
Z mojej instrukcji Graupnera z roku 1993 (instrukcja) pasmo B jest dozwolone tylko w Niemczech [z posród: Belgia, Austria Dania, Franmcja, Włochy, L (nie wiem jakiego kraju jest tio oznaczenie, może Lichtenstein?), N (??) NL (Holandia?), Szwajcaria CH (chorwacja?)]
Czy od tamtej pory coś sie zmieniło nie wiem.....
Pozdrawiam Jacek
Reply to
Jacek
W Polsce 35B nie jest dozwolone, a w Niemczech jeszcze tak. Z tego co wiem pasmo to będzie dopuszczone tylko do końca 2008.
OPozdrawiam Piotr
Piotrp_de
U¿ytkownik "PIOTR____P" snipped-for-privacy@post.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:d817k3$7mj$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...
Wg Flugmodell und Technik nr 5/2005 str. 127: 35 MHz B-Band jest przeznaczuny tylko dla modeli LATAJ¡CYCH ( Flugmodelle) w Niemczech i Grecji.
Z ciekawostek pasmo 35 MHz A-Band oraz 40 MHz - u¿ywany w Polsce i wielu innych krajach - nie jest dopuszczony we Francji. ¯abojady u¿ywaj± pasma 26 Mhz, 41 MHz oraz 72 MHz. Ciekawe co siê robi gdy: a/ s± zawody we Francji ( miêdzynarodowe ) b/ Francuzi racz± zago¶ciæ na jakich¶ zawodach w "normalnym" kraju Europejskim ?????
buwi777
Reply to
buwi777
To proste ale i może niewygodne. poprostu wyposaża się modele i nadajniki w odpowiednie odbiorniki i moduły HF albo nie lata.
We Włoszech jeszcze kilka lat temu pasmo 35 MHz było także zakazane. Znane mi są (i to nieodosobnione) wypadki gdy niemieccy modelarze wracali z tego kraju bez modelu, bez nadajnika i po zapłaceniu słonej kary! To w Polsce "przepisy są (podobno) po to by ja łamać". Gdzie indziej raczej nie...
Pozdrawiam Piotr
Piotrp_de
Zapomniałem dodać - niektóre firmy w Niemczech wypożyczały odpowiednie odbiorniki "na urlop". Za niewielką opłatą i raczej bardziej w ramach własnej reklamy...
Piotr
Reply to
Piotrp_de
Szwajcaria CH (chorwacja?)]
Chorwacja to HR, CH to Szwajcaria ;-)
Reply to
Adam Sliwinski
Aha,. to S, które zaliczyłem dla Szwajcarii, to co to bedziie? Szwecja?
Pozdraiwam Jacek
Reply to
Jacek
S jak najbardziej Szwecja, N zapewne Norwegia ;-)
Reply to
Adam Sliwinski
Lichtenstein ma FL (Fürstentum Liechtenstein), L to Luksemburg
PMK
Reply to
PeKlesyk