Porównanie spaliny i elektro

Witajcie !
Czy ktoś z Was próbował dokonać porównania silników spalinowych z
elektrykami ?
Chodzi mi o porównanie mocy silkików, a dokładnie ich ciągu statycznego.
Np. jaki będzie odpowiednik elektryczny silnika spalinowego 2,5 ccm ?
Najlepiej, aby było porównianie jedno i 3-fazowych elektryków.
A może zwykłe zestawienie ciągu statycznego dla różnych pojemności silników
spalinowych ?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam, Zbych
Zabrze, 2005-03-06 00:36:26
Jeżeli chcesz wysłać do mnie maila, zdejmij "majtki"
Reply to
Zbych
Do porównania trzeba byłoby dodać jeszcze moc/masa.
Tak na moje subiektywne oko, to 600 == 1.0 - 1.5 ccm pojemności. Czyli jeden z większych elektryków równa się mocą mniej więcej jednemu z mniejszych spaliniaków. Przewyższając go masą gdzieś dwu-trzykrotnie (elektryk+akku vs. spalina+paliwo).
Tyle na oko, ale jak wiadomo na oko to chłop w szpitalu umarł...
Reply to
Lukasz Stela