Przpisy

Witam. Ostatnio zacz▒│em siŕ bawiŠ balonami solarnymi (balon na ogrzane powietrze, gdzie ╝rˇd│em ciep│a jest s│o˝ce). Na razie zbudowa│em z
czarnych workˇw na Âmieci i wypuÂci│em jeden, ktˇrego rozmiary nie przekracza│y 1,5m. Teraz zbudowa│em kolejny, tym razem czworoÂcian foremny (bo naj│atwiej zbudowaŠ) o boku 2,6m i objŕtoÂci oko│o 3m3. Chcia│bym przyczepiŠ do niego kartkŕ z namiarami email by ewentualnie doczekaŠ siŕ odpowiedzi gdzie mi to spad│o (bywa, ┐e taki balon napŕdzany s│o˝cem w jeden dzie˝ przelatuje 500, 600 a nawet 1000km). Tylko tu mam w▒tpliwoÂci, czy kto potem siŕ nie bŕdzie burzy│ jak mu kawa│ folii na balkon spadnie albo auto. No albo jak wyleci na wysokoŠ, na ktˇrej lataj▒ samoloty (mo┐e osi▒gn▒Š wysokoŠ 10km a nawet wiŕcej), a mieszkam w miejscu, gdzie prowadzi korytarz samolotˇw startuj▒cych i l▒duj▒cych w Balicach (mieszkam ~90km na zachˇd). Czy s▒ jakie przepisy ograniczaj▒ce wielkoŠ i/lub wagŕ takiego ustrojstwa jakie chcŕ wypuÂciŠ? I jak z odpowiedzialnoÂci▒ za co takiego?
Pozdrawiam.
Add pictures here
Ôťľ
obywatel *Bartess*, napisał poniższe:

Przeczytaj ta stron├ä┬Ö, kole─╣┬Ť zrobi─╣┬é balon i opisa─╣┬é krok po kroku co za─╣┬éatwia├ä┬ç http://moo.pl/~tygrys/balloon/polish.html
Add pictures here
Ôťľ
Žwietna strona! Chocia┐ to przekracza moje ambicje, plany i koszty jakie chcŕ ponieŠ. GoŠ na to wyda│ ze 2 tysiaki, a ja na razie ko│o 5 z│ :-). Znalaz│em tam te┐ adres strony Agencji Ruchu Lotniczego gdzie jest formularz, ktˇrym mo┐na zg│osiŠ co, gdzie i kiedy chce siŕ wypuÂciŠ. Z ciekawoÂci zadzwoni│em i to co siŕ dowiedzia│em doŠ mocno mnie zdziwi│o, bo goŠ mi powiedzia│, ┐e taki kawa│ folii Ârednicy 2,5m i wagi ledwie 110g w skrajnych przypadkach mo┐e doprowadziŠ do katastrofy.. Dziwi mnie to, no ale to nie ja tu jestem fachowcem. Pomijaj▒c fakt, ┐e facet sam nie wiedzia│ jak to moje cudo zakwalifikowaŠ. Dziŕki za wskazanie tej strony. Pozdrawiam.
Add pictures here
Ôťľ