Wielkogabarytowe podgrzewacze wielkiej mocy

Witam,
Szef poprosił mnie abym zorientował się w możliwościach zaprojektowania i
wykonania podgrzewacza gazowego (kotła).
Na razie mam dane mechaniczne - średnica ok 7m, wysokość 20m i przykładowy
rysunek złożeniowy + zdjęcia podobnych konstrukcji. Czyli w sumie niewiele
:( No i wiem, że moc jest baaardzo duża :)
Takie podgrzewacze stosuje się w dużych instalacjach przemysłowych
(kopalnie gazu, itp...)
Czy ktoś ma doświadczenie w projektowaniu takich urządzeń? Na jakie rzeczy
trzeba zwrócić uwagę? Na pewno na rozszerzalność i naprężenia termiczne.
Naprężenie wywołane własnym ciężarem. Coś jeszcze?
Według jakich norm i standardów projektuje się takie urządzenia?
Jaki soft obliczeniowy wykorzystać? Czy starczą tylko obliczenia
mechaniczne, czy trzeba wejść w mechanikę przepłow?
Pytań i niewiadomych jest dużo. Na razie mam sie zorientować czy damy radę
coś takiego zaprojektować (nawet mam zgodę na dotrudnienie inżynierów do
tego zadania :) Ile czasu na to potrzeba i jakie środki przeznaczyć. No
iczy jest sens takie coś robić mając male doświadczenie w projektowaniu
takich konstrukcji (na razie coś tam chłopaki spawają wg cudzych
projektów)?
Doc
W Kościerzynie jest skansen kolejowy, jeden pięknie rozcięty parowóz stoi, pomalowany wewnątrz na odpowiednie kolory dla lepszej orientacji co się gdzie dzieje. Ogólnie dość cwana konstrukcja, przez całą epokę dopracowywana przez pokolenia inżynierów, z bardzo dobrą literaturą (choć książki już starawe nieco). Znajdź sobie coś takiego, popatrz jak to się robiło dziesiątki albo sto lat temu. Dzisiaj masz lepsze materiały, lepsze techniki łączenia, lepsze narzędzia inżynierskie, lepszy dostęp do książek i informacji. Nie lękajcie się! Konrad PS a pokażesz te szkice?
Reply to
KA
Zaraz, jeszcze paru rzeczy brakuje. Co tam w srodku bedzie podgrzewane, do jakiej temperatury, pod jakim cisnieniem, czy bedzie zamieniac sie w pare...
To dosc kluczowe dla konstrukcji.
pozdrowienia
krzys
Reply to
myszek
myszek naskrobał(a):
Podgrzewany będzie najczęśćiej gaz. Możliwe też, że glikol. Temperatura powyżej 200 degC. Ciśnienie praktycznie atmosferyczne. Tyle na szybko. We wtorek będę rozmawiał z szefem i mam dostać wszystki dane.
Reply to
Doc
No to ustal jaka będzie temperatura czynnika ogrzewanego na wlocie. Od tego będzie zależało czy uda się zrobić podgrzewacz kondensacyjny. I w konsekwencji jakich materiałów będziesz musiał używać. Tradycyjnie nie wiesz pod jakie przepisy to masz robić, ale jeśli to będzie ATEX, to sprawdź czy są jakieś wymagania specjalne na urządzenia, które bezpośrednio maja podgrzewać płomieniem palne/wybuchowe substancje. Może się okazać że to jest nieopłacalne lub wręcz wykluczone i będziesz musiał zrobić pośredni obieg. Konrad
Reply to
Konrad Anikiel