Wytrzymalosc przekladni.

Witam. Znow mam problem z moim pierwszy modelem samochodu spalinowego ktory buduje. Otoz zakupilem uzywany wal napedowy ale jak sie okazalo
mial on wylamane trzy zeby w zebatce. I teraz mam problem, bo ma bardzo bodobne zebatki aluminiowe ktore mogl bym umiescic jako zebatki atakujaca i odbierajaca czy poszukac gdzies w sklepach modelarskich stalowej zebatki tych samych rozmiarow. Czy takie zebatki wytrzymywaly by obroty silnika 3.5ccm i przeciazenia jakie sa w autkach off-road czy nawet nie warto ich montowac? W sumie wydaje mi sie ze mimo ze sa aluminiowe to powinny wytrzymac ale chcialbym sie dowiedziec co wy o tym myslicie zanim zaczne je przerabiac zeby pasowaly na swoje miejsca.
Moim zdaniem nie wytrzymają nawet gdyby były zrobione z duraluminium chodzi o kruchość zurzyją się w krótkiej chwili.Dorobić z teflonu,brązu, mosiądzu,pertinaksu,stali lub przerobić na przekładnie pasową na alegro bywają przekładnie teflonowe do samochodów 2:1 może coś takiego a jak nie to wejdz na strony gdzie sprzedają części do samochodów zdalnie sterowanych tam jest dużo przeróżnych zębatek może coś wykombinujesz ale napewno nie jest to problem do opanowania

Użytkownik Marian napisał:

No dzieki za wiare :-))))))))) Napewno co wykombinuje. Moze zostawie na probe ta zebtke z wylamanymi zebami.