Przypalony olej - tłumik

Cześć Miałem mało szczelne połączenie tłumik+silnik i podczas pracy wydostawało się trochę oleju...który potem od temperatury przypalił się do tłumika. Ciemno brązowa barwa, zacieki, okropnie to wygląda. Czym radzicie zadziałać żeby to zeszło...podstawowymi rozpuszczalnikami próbowałem. Jestem bez pomysłu już....

pozdrawiam Jacek Widziszowski

Reply to
Jack

Cześć

Sproboj pasta polerska, co najmniej AutoMAX, lub lepiej DURSOL, ten drugi bardzo ladnie Ci zdejmie kazde zabrudzenie aprzy okazji ladnie wypoleruje powierzchnie :-)

Pozdrawiam Jasiek

Reply to
yahu

Użytkownik "Jack" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7ibff$c8e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Spróbuj namoczyć w cocacoli, ja tak czyściłem chromowane powierzchnie i to z zadziwiająco dobrym skutkiem. Pozdrawiam. Kri$P

Reply to
Kri$

Panowie, tym się lata a nie przegląda jak w lustrze ;)

Reply to
mRqS

Kri$ snipped-for-privacy@localhost.com napisał(a):

W takim razie jak temu zapobiec.

Reply to
Piotr Waśkiewicz

Witam

Znakomicie radzi sobie z tym środek w spray'u firmy Wurth =>

"Teerentferner", zmywacz plam na karoseriach.

Pozdrawiam

Użytkownik "Jack" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7ibff$c8e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
Radek P.

Witam ! Bardzo łatwo oczyścić tłumik przez zanurzenie na kilkanaście do kilkudziesięciu sekund w

20% roztworze NaOH czyli sodzie kaustycznej. Potem natchmiast opłukać w czystej wodzie i ewentualnie proces powtórzyć. Na końcu dokładnie i wielokrotnie umyć w czystej wodzie. Do pierwszej wody płuczącej można dodać octu. Kiedyś w ten sposób "odchudzało" się tłumniki.Trzeba tylko było zabezpieczyć część przylegającą do silnika.

Pozdrawiam Jerzy

Użytkownik "Jack" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7ibff$c8e$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Reply to
grupy
[...]

najlepiej uszczelnić silikonem technicznym (taki czerwony)

Reply to
art_c

Cześć Dzięki, ;) już wszystko gra i buczy, dałem podkładki z tektury .

pozdrawiam Jacek Widziszowski

Reply to
Jack

Spróbuj najpierw rozpuszczalnikiem Nitro lub lepiej Acetonem jeśli to nie pomoże to weż Calgonit lub Kalk to są środki do usówania kamienia w pralkach daj 1 łyżeczkę na pół litra wody o temp conajmniej 50-60 stopni i włuż częsci silnika na ok 3 min ale wcześniej wypłucz te części w rozpuszczalniku w celu odtłuszczenia.Po tej kąpieli powinno się dokładnie wypłukać części i włożyć na

1 min do kwasu Azotowego 30-50 % i uzyskasz piękny srebrzysty aksamitny kolor.Jest jeszcze inna metoda ale napewno tego nie masz tzn emulsja do siłowników hydraulicznych tzw Emulkop rozcieńcza się ją z wodą w stosunku 1 część emulsji 5 części wody i tworzy się z tego płyn biały jak mleko i za pomocą pędzla przez zanurzenie czyści się takie rzeczy
Reply to
Marian