pytanie początkującego- siła nośna w modelu helikoptera

Witam
Noszę się z zamiarem zbudowania modelu helikoptera.
Mam w związku z tym dwa ( jak na razie ;-) ) pytania.
1. Czy istnieje jakiś wzór na wyliczenie siły nośnej helikoptera- tzn. .jaką
masę może unieść mając dane średnice wirnika, kąt łopat wirnika i jego
obroty?
2. Jaki jest optymalny kąt łopat wirnika?
Reply to
Mike
Witam.
Ech.... Nie dziw się, że nikt nie chce ci udzielić odpowiedzi.
Twoje pytania sugerują, ze nie bardzo wiesz.. o co zapytać. Spróbuje odpowiedzieć, choć zapewniam, że i tak ci to nic nie da.
Oczywiście, że tak. Jednak zamiast zagłębiac się w wyższa matematyke lepiej jest to zrobic za pomocą np. MotoCalca. To taki program co potrafi policzyć siłę ciągu śmigła (wirnika) w zależności od obrotów, srednicy i skoku śmigła. Nie beda to wyniki idealne ale dadzą ci pojęcie co i jak. No, w każdym razie będą dość dobre. Zanim zapytasz skąd go wziąć uzyj

Co rozumiesz pod pojęciem optymalny? Optymalny by uzyskać max. siłę nośną, optymalny by uzyskać najmniejsze zużycie energii, opymalny by uzyskać najwyższa sprawność napędu, czy tez moze optymalny by uzyskać największa prędkość postępowa śmigłowca? A może chodzi ci o inna "optymalność"?
Zanim weźmiesz się zabudowę czegokolwiek odwiedź np.
najbliższą modelarnię. Uzyskasz fachową pomoc, zobaczysz jak to wygląda i masz wtedy duże szanse by sie nie zniechęcić.
Reply to
invalid unparseable
Witam.
Poszukaj ksiazki (z bialej serji) Latajace Modele Smiglowcow - jest sporo teorji i przykadow praktycznych. Oczywiscie za-polecam przeszukanie netu tez sporo mozna znalesc. Ja sie odwazylem (mam na warsztacie) model smiglowca z silniczkiem klasy 400 dopiero po dokladnym "przegryzieniu" tematu ale i tak mam WIELE watpliwosci. Jednym slowem sprawa jest mozliwa i wykonalna - ale nie jest latwa.
pozdrawiam Ben. Ps. jak bys byl zaineteresowany moge podeslac plany "Miniheli" na silniczek 300.
Reply to
Benon Garstka
witam. Ja byłbym zainteresowany planami... -na razie przerabiam hyperflaya kyosho na pełen smigłowiec -ale w dalszych planach jest budowa mikrosmigłowca -i wszelkie plany oraz informacje mile widziane... Pozdrawiam. Witek
Reply to
wit0