Pytanie początkującego

Chciałbym zacząć przygodę z RC.
Czy lepiej zacząć od SlowFly czy od motoszybowca?
Pozdrawiam
Zbyszek
Reply to
Zbigniew Janusz
Zbyszku
Jesli uruchomoisz google, to zobaczysz jak roznorodne sa zdania na ten temat :-) Ja osoboscie preferowalbym motoszybowiec, a nawet zwykly szybowiec z holem do nauki startow, zakretow i ladowan, wszystko najlepiej z doswiadczonym kolega "na kablu" co znacznie zmniejsza stress i ilosc czasu spedzanego na warsztacie
Zycze wiele zabawy w tym wspanialym hobby
Alex
Reply to
rcflight
Ja osobiście wybrałem motoszybowiec(to mój pierwszy rok kiedy próbuję latać),i tak jak napisał Alex ,warto mieć pomoc,pomagał mi kolega z wiekszym doświadczeniem i pierwsze loty wykonałem po jego kontrolą(kabel trener-uczeń).Jak narazie tylko raz skutecznie rozbiłem szybowiec,właśnie go odtwarzam.Pozdrawiam Piotr
Reply to
Piotr K
W mojej okolicy będę chyba pierwszym pasjonatem latania, więc na pomoc kogoś bardziej zaawansowanego raczej nie będę mógł liczyć. Myślałem jeszcze nad czymś ze styropianu co można by łatwo i szybko naprawić. Czytałem na necie artykuł o samolociku Twin Star. zastanawiam się czy nie zacząć od czegoś takiego. A może w ogóle zacząć od deseczki ze skrzydłami (np. Piko)?
Zbyszek
Użytkownik Piotr K napisał:
> Ja osobiście wybrałem motoszybowiec(to mój pierwszy rok kiedy próbuję > latać),i tak jak napisał Alex ,warto mieć pomoc,pomagał mi kolega z wiekszym > doświadczeniem i pierwsze loty wykonałem po jego kontrolą(kabel > trener-uczeń).Jak narazie tylko raz skutecznie rozbiłem szybowiec,właśnie go > odtwarzam.Pozdrawiam Piotr
> [...]
z modelem ze stropianu daj sobie spokój,widziałem taki model po lotach dośc doświadczonego "lotnika",dość często wymaga naprawy i wymaga idealnych warunków atmosferycznych(zero wiatru) lepszy z depronu.Szybowiec lub motoszybowiec ok 1,5m rozpiętości skrzydła pozwala Ci latać przy słabym wietrze(nawet do 5m/s).Jeśli nie masz nikogo kto mógłby Ci pomóc pozostaje Ci intensywny trening na symulatorze(np.FMS) i niestety nauka na własnych błędach,ale to naprawdę wielka frajda i warto podjąc to wyzwanie.powodzenia
szybowiec,właśnie go
Reply to
Piotr K
Myślałam o Stratusie 1600V. Czy taki model będzie dla mnie odpowiedni?
Zbyszek
Użytkownik Piotr K napisał: > z modelem ze stropianu daj sobie spokój,widziałem taki model po lotach dośc > doświadczonego "lotnika",dość często wymaga naprawy i wymaga idealnych > warunków atmosferycznych(zero wiatru) lepszy z depronu.Szybowiec lub > motoszybowiec ok 1,5m rozpiętości skrzydła pozwala Ci latać przy słabym > wietrze(nawet do 5m/s).Jeśli nie masz nikogo kto mógłby Ci pomóc pozostaje > Ci intensywny trening na symulatorze(np.FMS) i niestety nauka na własnych > błędach,ale to naprawdę wielka frajda i warto podjąc to wyzwanie.powodzenia
Reply to
Zbigniew Janusz
niestety nie znam tego modelu,daj Mi jakiś namiar na niego,ale generalnie rozpiętość skrzydeł ok.1,5m,najlepiej laminowane skrzydło(jest dość trwałe :)),Ja latam Universalem z Art Hobby i jest O.K,dużo wybacza,co na początku jest ważne,pozdrawiam
wyzwanie.powodzenia
Reply to
Piotr K
Moje 3 grosze: zacznij od zwyklego 2 kanalowego szybowca (do tego hol gumowy). Dlaczego ? Jest wolniejszy od motoszybowca, przez co latwiej nim sie lata. Pozdrawiam, Radek
Reply to
Radek Pilski
Oto namiary na ten szybowiec
Użytkownik Piotr K napisał: > niestety nie znam tego modelu,daj Mi jakiś namiar na niego,ale generalnie > rozpiętość skrzydeł ok.1,5m,najlepiej laminowane skrzydło(jest dość trwałe > :)),Ja latam Universalem z Art Hobby i jest O.K,dużo wybacza,co na początku > jest ważne,pozdrawiam
Reply to
Zbigniew Janusz
termicznym (a moze takie loty
Z tymi lotkami Alex chodziło mi o to, że czasem lubię sobie pobrykać :) Do spokojnego krążenia można się bez nich rzeczywiscie obyć, ale dla mnie byłoby to za nudne ;) Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Robert
Jak bede w Wawie to pojedziemy do Marek i pozycze Ci vario. Zobaczysz, ze przy prawdziwym polowaniu na nawet najslabsza termike nie ma mowy o nudzie!!! To grozi tylko uzaleznieniem :-)
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Wiem, Też zwykle poluję na termikę, ale czasem lubię poszaleć i dzięki lotkom mogę to robić tym samym modelem :) Co do vario to zastanawialem się czy nie kupić ale ostatecznie zrezygnowalem, bo nie bardzo mam gdzie to zmieścić w kadłubie Ageny i nie chcę dodawać wagi. To tylko 1.5metrowy model. Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
BTW - jakiego vario uzywasz? Wiele dales?
Reply to
Krzysztof J. Choroszko
Picolario Talk ile dalem to wolalem zapomniec :-) ale warto bylo
Pozdrawiam
Alex
Reply to
rcflight
Użytkownik snipped-for-privacy@gmx.com napisał .......
OK, jak mam typ, to reszte znajde. Choc oststnio sprawdzalem ceny wario - brrrr - a mowia ze smiglowce sa drogie... Chodzi ostatnio za mna jakies szybowanie, ghost okrutnie mi sie spodobal.....
Reply to
kojot