jakie śmigło 3-łopatowe ?

Witam, dla wierniejszego oddania modelu chciałbym zastosować śmigło 3-łopatowe, ale nie wiem jaką wielkość powinienem zastosować. Do tej pory stosowałem w moim modelu śmigła 2 łopatowe od 9x5 do 10x7. Jest to model elektryczny z napędem bezszczotkowym o wadze około 550g. Z góry dziękuję za rady

pzdr leszek

Reply to
Leszek Balcerek

Wiadomość od "Leszek Balcerek" snipped-for-privacy@plusnet.pl

Może to:

jest jakieś 9,3x9, więc wieksze niż dotąd stosowałeś, ale przy tak niewielkiej cenie może warto spróbować. Co to za model?

Reply to
PiotrP

dzięki za radę, mój model to mustang z GWS'a co prawda w oryginale ten samolot miał śmiglo 4-łopatowe ale takiego małego nie spotkałem i postanowiłem dać mu 3 łopaty :-) Chciałbym wybrać coś ze

ą ładne śmigiełka i można je pomalować aby były kolorystycznie zbliżone do oryginału. Dostałem na priva ciekawą tabelę:

Zależność średnicy śmigła od ilości łopatek

Ilość łopatek

2

3

4

5

6

Średnica

1

0,93

0,88

0,84

0,82

Na przykład zamiast dwułopatowego śmigła o średnicy 280mm możemy zastosować śmigło

o średnicy 280 x 0,93 = 260 mm .

Średnica śmigła czterołopatowego wyniesie 280 x 0,88 > 245mm

poeksperymentuję w takim razie z różnymi wymiarami

pzdr Leszek

Użytkownik "PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Reply to
Leszek Balcerek

Używałem tego śmigła w BF-ce GWS-a. Jest trochę za forsowne nawet dla silnika bezszczotkowego zrobionego ze streamera. Za duży skok. IMHO 9 cali średnicy miałoby sens ale przy skoku powiedzmy 4. GWS produkuje jakieś śmigła trzyłopatowe, ale nie znam parametrów. Podrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski

Dodam, że najlepsze parametry w BF-ce uzyskałem w napędzie:

-silnik przerobiony z CD (14 zwojów drutem 0.57 w gwiazdę)

-śmigło GWS EP 8040

-pakiet 8xKAN1050 Śmigło trzyłopatowe po wielu próbach i kilku spalonych silnikach poszło w odstawkę :( Pozdrawiam, Robert

Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski