jakie śmigło 3-łopatowe ?

Witam,
dla wierniejszego oddania modelu chciałbym zastosować śmigło 3-łopatowe, ale
nie wiem jaką wielkość powinienem zastosować. Do tej pory stosowałem w moim
modelu śmigła 2 łopatowe od 9x5 do 10x7. Jest to model elektryczny z napędem
bezszczotkowym o wadze około 550g.
Z góry dziękuję za rady
pzdr
leszek
Reply to
Leszek Balcerek
Wiadomość od "Leszek Balcerek" snipped-for-privacy@plusnet.pl
Może to:
jest jakieś 9,3x9, więc wieksze niż dotąd stosowałeś, ale przy tak niewielkiej cenie może warto spróbować. Co to za model?
Reply to
PiotrP
dzięki za radę, mój model to mustang z GWS'a co prawda w oryginale ten samolot miał śmiglo 4-łopatowe ale takiego małego nie spotkałem i postanowiłem dać mu 3 łopaty :-) Chciałbym wybrać coś ze
ą ładne śmigiełka i można je pomalować aby były kolorystycznie zbliżone do oryginału. Dostałem na priva ciekawą tabelę:
Zależność średnicy śmigła od ilości łopatek
Ilość łopatek
2
3
4
5
6
Średnica
1
0,93
0,88
0,84
0,82
Na przykład zamiast dwułopatowego śmigła o średnicy 280mm możemy zastosować śmigło
o średnicy 280 x 0,93 = 260 mm .
Średnica śmigła czterołopatowego wyniesie 280 x 0,88 > 245mm
poeksperymentuję w takim razie z różnymi wymiarami
pzdr Leszek
Użytkownik "PiotrP" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...
Reply to
Leszek Balcerek
Używałem tego śmigła w BF-ce GWS-a. Jest trochę za forsowne nawet dla silnika bezszczotkowego zrobionego ze streamera. Za duży skok. IMHO 9 cali średnicy miałoby sens ale przy skoku powiedzmy 4. GWS produkuje jakieś śmigła trzyłopatowe, ale nie znam parametrów. Podrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Dodam, że najlepsze parametry w BF-ce uzyskałem w napędzie: -silnik przerobiony z CD (14 zwojów drutem 0.57 w gwiazdę) -śmigło GWS EP 8040 -pakiet 8xKAN1050 Śmigło trzyłopatowe po wielu próbach i kilku spalonych silnikach poszło w odstawkę :( Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski