rozpuszczalnik do parafiny

Chodzi o taką parafine jak w aptece można kupić. Czym można ja rozpuścić, by można było taką mieszne nanosić na łańcuch rowerowy i po
odparowaniu rozpuszczalnika zostawała by cinka warstwa parafiny. Takie preparaty gotowe można kupić w sklepach rowerowych, ale kosztują 30zł za małą buteleczką. To taka niebrudząca i sucha alternatywa dla tradycyjnych smarów i oliwek.
--
___________________________________________MAT________

On Sat, 16 Apr 2005 11:34:46 +0200, Łagoda wrote:

Troche sie rozpuszcza w benzynie [raczej lakierniczej niz silnikowej], nafcie i oliwie.
On Sat, 16 Apr 2005 11:34:46 +0200, Łagoda wrote:

Rozpuszcza w benzynie [raczej lakierniczej niz silnikowej], nafcie i oliwie.
A - no i oleju napedowym ["ropie"] i opalowym [lekkim] sie rozpuszcza .. a zima wytraca i filtry zapycha :-)

Nawta i oliwa odpada-bo nie odparowuje tak szybko (chyba że odparowuje?). Zanim spróbuje z benzyną-czy ona nie reaguje jakoś z naftą? co zostanie po odparowaniu benzyny? Parafina w czystej postaci jak przed rozpuszczeniem?
--
___________________________________________MAT________

Parafina powinna się stopić po podgrzaniu w łaźni wodnej. Wtedy wystarczy zanurzyć łańcuch i wyjąć.
Możesz zrobić próbę z tempertyną, która rozpuszcza wosk pszczeli, to może i parafinę?
WM

Wraz z całym rowerem :-))))))))) Chodzi o rozwiązanie szybkie/częste, a nie ściąganie łańcucha i zabawy w kuchni, rano, przed wyjściem (wyjazdem) do pracy.
--
___________________________________________MAT________

Łagoda napisał(a):

Chciałbym szanownemu koledze przypomnieć, że zasadniczo mamy wiek XXI czy jakoś tak :) Szkoda czasu na zabawę w samoróbne preparaty do łańcuchów. Podejdź do sklepu z częściami do motocykli i kup za kilkanaście złotych smar *teflonowy* do łańcuchów motocyklowych. Spray 400-500 ml starczy Ci na dobre kilka lat. Jak opanujesz technikę nanoszenia ( im mniej tym lepiej ), łańcuch nie będzie brudził spodni.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

Spróbuje. A czy to nie jest coś w stylu WD40?
--
___________________________________________MAT________

Łagoda napisał(a):

Absolutnie nie.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
Łagoda napisał(a):

Absolutnie nie. Smar który Ci proponuję jest na bazie teflonu i po zaaplikowaniu musi nieco przeschnąć ( 15 minut ).
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

Czyli jak to co kupiłem na bazie parafiny. Tylko sporo tańsze. Dzięki za podpowiedź.
--
___________________________________________MAT________

Łagoda napisał(a):

Może i tańsze. Ale czy równie skuteczne ?
--
P. Jankisz
trochę o rowerach:
PeJot napisał(a):

Skuteczne pewnie będzie bo łańcuchy rowerowe przesadnych wymagań nie stawiają. Tyle że parafinę dodaje się do smarów rowerowych, żeby łańcuchy były "piaskosuche". Przy motocyklowych nikt się tym nie przejmuje, bo przy ich prędkościach i tak wszystko odpada.
Pozdrawiam Janek

wydaje mi się że toluen stosowałem do nart. BL

To by się zgadzało-ten sam zapach co w rzadkiej parafinie do nart. Dzięki za podpowiedź.
--