[RC] Jak wygląda flatter (dla tych co

Kuba
Reply to
Jakub Mendys
hmm... ciekawe nagranie, aczkolwiek to nie RC tylko normalny szybol, czasem we flater wpada np. sam statecznik poziomy, ale czestotliwosci tych drgan sa znacznie wieksze, slychac normalny terkot. Co wydaje sie jeszcze dziwniejsze zjawisko to powstaje przy duzej predkosci a tu pomimo braku punktu odniesienia nie wydaje mi sie aby lecieli zbyt szybko.
Pozdrawiam , T>
Reply to
tomla
Użytkownik "Jakub Mendys" napisał w wiadomości ...
Krzysiek
Reply to
Krzysiek
P.S.: Filmik ma 3.55MB i trwa 13s - dobrze jest podawac takie info...
Efekt niezly, co oni tam mowia?
Reply to
Doman
Witam!!
Moze to i wyglada jak flatter ale wywołane to jest ruchem lotek przez pilota.
Pozdrawiam
Jarek
Reply to
Jarosław Kajoch
A skad taki wniosek? Masz jakies doswiadczenie we flaterze?
ML
Jarosław Kajoch napisał(a): > Witam!! > > Moze to i wyglada jak flatter ale wywołane to jest ruchem lotek przez > pilota. > > > >>P.S.: Filmik ma 3.55MB i trwa 13s - dobrze jest podawac takie info... >> >>Efekt niezly, co oni tam mowia? > > > > Pozdrawiam > > Jarek
Reply to
Michal Luczak
Jak to - to przezylo ... bo zwolnili.
ML
Krzysiek napisał(a): > Użytkownik "Jakub Mendys" napisał w wiadomości ... > >>
> [...]
Reply to
Michal Luczak
Użytkownik "Michal Luczak" <"michal_student[wytnik_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:d4biec$n41$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...
zwroc uwage na pilota na tym filmie
Tomek
Reply to
tomm
Pilot podaje prędkości:
"Es geht los" - zaczyna się 150, 148, 145, 142, 140, 135, 130
Mat
Reply to
Lares
Cholerka - patrzę i patrzę, i ledwo pilota widzę...
Co on takiego robi?
Mat
Reply to
Lares
Użytkownik Lares napisał:
macha dragiem lewo-prawo malo go nie wyrwie popatrz na lotki na skrzydlach najlepiej programem ktory potrafi pojedyncze klatki przewijac i ma deinterlace
Reply to
AlexY
Wiesz... Ja tam na lataniu znam się kiepsko, ale mam wrażenie, że najpierw pojawia się flatter, a dopiero potem zaczynają "latać" lotki - bo machania "drągiem" nijak nie mogę dostrzec...
Poza tym z tego co mówi, wynikałoby, że przeprowadza test tego zjawiska na zmniejszającej się prędkości - coś w rodzaju rezonansu skrzydła - żeby np. się dowiedzieć przy jakiej prędkości dokładniej występuje (tu raczej dla zarejestrowania zjawiska na wideo, bo raczej zna już prędkość ;).
Mat
Reply to
Lares
chyba zrobimy glosowanie gosc wyraznie macha dragiem, w momencie kiedy przestaje przestaja tez drgac skrzydla
byc moze badali oni jak szybko spada predkosc przy takim machaniu (lub symulowali w tym celu flatter)
pozdrawiam
Tomek
Reply to
tomm
A może jest odwrotnie, może to lotki machają dragiem, a drąg pilotem, hę?
Pozdraiwam Jacek
P.S. To tylko moje skromne przypuszczenia....
Reply to
Jacek
A skąd wiesz, czy machanie drągiem jest _przyczyną_, czy _skutkiem_ drgań skrzydła? W szybowcu wszystko pracuje na cięgłach mechanicznych, więc różnica czasu między ruchem lotki a drąga czy odwrotnie jest zaniedbywalna i nie określisz, co było przedtem. Poza tym niebezpiecznie jest stosować procedury tzw. demokratyczne, np. głosowanie, do opisu faktów. ;-) Pozdr Adam snipped-for-privacy@onet.pl
Adam Sliwinski
Też tak sobie pomyślałem, a poza tym słyszę co pilot mówi (znam niemiecki... jak by to powiedzieć, a nie wyjść na bufona... _dobrze_) - mówi "zaczyna się", a nie np. "zaczynam", choć to nie musi być jednoznaczne.
Mat
Reply to
Lares
myslalem o tym, ale to by wynikalo, ze pilot nie robil nic przeciw zjawisku tylko luzno trzymal ster
druga teoria moja jest tak, ze pilot wprowadzil szybowiec w takie drgania a potem one sie juz same podtrzymywaly
racja, racja, racja !!!!! thx, za uwage
pozdrawiam,
Tomek
Reply to
tomm
Użytkownik AlexY napisał:
Hmmm... parę latek latam na szybowcach i nie wyobrażam sobie machania drągiem z taką częstotliwością i amplitudą... (to mysiałby być pełne wychylenia drążka) Poza tym nawet gwałtowne wychylenie lotek raczej nie powoduje tak silnego ugięcia skrzydła.
Pozdrawiam Grzegorz
Reply to
Grzegorz Kurczyk
Użytkownik Adam Sliwinski napisał:
to czemu jak lewa lotka jest w gorze to prawa jest w dole i odwrotnie? i nie ma sytuacji zeby obie poszly w te sama strone?
Reply to
AlexY
Bo to nie model i nie ma klapolotek tylko połączone na sztywno cięgłami lotki.
Reply to
Skazoo Bemowo RC